Tänkte köpa detta hus http://www.svenskfast.se/hemnet/pages/ObjectView.aspx?objectid=4622T8ISVOC296N6

eftersom huset har väldigt dåligt plats med förråd så tänkte jag istället bygga ett garage där man kan ha trädgårdsredskapen / bilen i och undrar vad detta skulle gå på.
Jag har alltid bott i lägenhet och detta blir första huset som jag köper så jag är medveten om att det kostar en hel del osv. men däremot så är jag inte händig och behöver någon som bygger allt utan att jag ska blanda mig in i bygget. Hur stor garage behöver man ifall man vill få plats med en bil och en förråd där prylar som gräsklippare osv? Vad går kostnaden på ett ungefär? Det behöver liksom inte vara det dyraste garaget utan det kan vara rätt enkel garage. Däremot så vill jag inte ha det billigare materialet osv utan det ska bara vara ett "normalt" garage.

Tacksam för ett snabbt svar
 
Frågan är ju lite som hur långt är ett snöre...

men min gissning är att du hamnar närmare 500 kkr.

/ATW
 
Tjusig kåk. Du ser ut att ha höga krav så räkna med mellan 400 - 500 kkr (som Arne TW också uppskattade)
 
Asså själva garaget bryr jag mig inte så mycket om, det ska jag bara ha till som förråd så det behöver liksom inte kosta så mycket. Googlade lite och det verkar som att folk har byggt en ok garage för ca 150k?
 
Enkelt och oexakt svar, liksom Arne TWs.

40 kvm så får du plats med både bil och ett litet förråd/verkstad.

Och priset kan vara allt från 250.000 och uppåt.

Nu verkar ju huset inte vara något Älvsbyhus direkt, med priset på sju miljoner.
Så garaget får väl inte vara alltför påvert heller, om det skall passa in.

Hur stort får du bygga?
 
Nu har jag ingen aning om hur stort jag får bygga osv utan det enda jag vet är att det finns bygglov för garaget :)
Var och kollade på visningen för ett par timmar sedan. Vad är det för garage bygge som folk bygger på ca 150kkr då?
Skulle det bli billigare med carport med förråd istället?
 
D09
Huset har ju ett snyggt garage redan, med stora skjutdörrar ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jag tycker att ett garage på den fastigheten bör ha liknande utseende som huset för att det ska bli snyggast och putsfasader kostar en del extra jämfört med tex träpanel.
 
Asså egentligen behöver jag bara ha ett förråd där jag kan ställa alla trädgårdsprylar osv (har ingen bil än). Så skulle det vara billigare att bygga en Carport med en förråd istället än att bygga ett garage?

Sorry för alla nybörjarfrågor. Det är som sagt första gången jag skaffar ett hus :)
 
Det är klart att det är billigare att bygga en carport = ett garage utan väggar.

Men om du verkligen vill hålla nere kostnaden kan du ju sätta upp ett enkelt förråd.
Som det här
36237.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Där får du nog till och med plats med cykeln.
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/forrad_jonna_3_1_m_inklusive_takpapp-36233


Vad kul det blir på lördagsförmiddagarna när grannarna står och tvättar och vaxar sina BMW och Mercedes och du smörjer kedjan på din cykel :)
 
Jo har tänkt lite på om man bara ska skaffa ett förråd istället, men det känns som att det skulle bli snyggare o ha en carport med ett förråd istället. Hur mycket skulle det hamna på ett ungefär o skaffa nån carport med inbyggd förråd?
 
Nu börjar du låta lite för lat.
Det finns massor med tillverkare som säljer carportar, förråd och garage.

http://www.skanskabyggvaror.se/prod...ar/carportar?gclid=CM6Tma6vibkCFRN7cAodX2gACg

Men du verkar ha svårt att bestämma dig för vad du egentligen vill:
"Det behöver liksom inte vara det dyraste garaget utan det kan vara rätt enkel garage. Däremot så vill jag inte ha det billigare materialet osv".
Inte dyrt utan enkelt men inte billigaste materialet? Jag har svårt att få det att gå ihop.

Kanske du har fastnat för ett för dyrt hus?
Sju mille är ju inga småpengar, och kanske inte ger marginal till så mycket annat.
 
Detta pris fick jag från mäklaren ang garage till huset. Jag antar att det i samma stil som huset, dvs sten / puts. Är detta ett ok pris?

Hej, jag har en prisuppgift på dubbelgarage (60 kvm) för 300 000 kr från Sverre till en annan kund.
 
Hör av dig igen när du köpt huset så ska vi hjälpa till!
 
KnockOnWood skrev:
Nu börjar du låta lite för lat.
Det finns massor med tillverkare som säljer carportar, förråd och garage.

[länk]

Men du verkar ha svårt att bestämma dig för vad du egentligen vill:
"Det behöver liksom inte vara det dyraste garaget utan det kan vara rätt enkel garage. Däremot så vill jag inte ha det billigare materialet osv".
Inte dyrt utan enkelt men inte billigaste materialet? Jag har svårt att få det att gå ihop.

Kanske du har fastnat för ett för dyrt hus?
Sju mille är ju inga småpengar, och kanske inte ger marginal till så mycket annat.
Nja har fortfarande extra pengar som jag kan slösa, men man vill ju liksom inte betala mer än vad man måste liksom. Speciellt när det kommer till ett garage (då jag inte har någon bil).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.