En annan idé kan ju vara att köpa en begagnad villavagn och modifiera den. Då borde du ha en fungerande planlösning och bostadsfunktionalitet från början och kan koncentrera dig på det estetiska.
 
pelpet skrev:
En annan idé kan ju vara att köpa en begagnad villavagn och modifiera den. Då borde du ha en fungerande planlösning och bostadsfunktionalitet från början och kan koncentrera dig på det estetiska.
Jo...fast det är ju nåt visst med att ha gjort allt, från grunden, få bestämma precis hur man själv vill ha det inifrån och ut. Jag må vara en ganska otålig själ, men när det kommer till ett framtida hem får det gärna ta lite längre tid men att jag sen är helt nöjd.
Allt man skulle få lära sig under vägen (på både gott och ont), och när väl något måste fixas så vet jag hur allt sitter ihop och kan förhoppningsvis fixa det på egen hand.
 
Hur skön som helst:) Synd att du bor lite långt bort, hade gärna gett ett handtag med svets/snickeri annars. Byggtråd är ett måste!
 
Daniel_N skrev:
Hur skön som helst:) Synd att du bor lite långt bort, hade gärna gett ett handtag med svets/snickeri annars. Byggtråd är ett måste!
Rätta takter Daniel! (y)
Jajamensan, det lovar jag! Tur att jag gillar att både skriva och fota.
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Ja jag vill då också se ett sådant coolt projekt. :)
 
Drömhus2012 skrev:
Ja jag vill då också se ett sådant coolt projekt. :)
Jag med!
Kommer hålla er väl uppdaterade så snart saker och ting börjar röra på sig. *trampar otåligt*
 
  • Gilla
Mell och 1 till
  • Laddar…
Är du inne på att bygga en steampunkvagn så kan du ju omöjligt ha missat att det är steampunkfestival på järnvägsmuséet i Gävle nästa år. Kanske kan du få lite inspiration av ångloket som de ska bygga om till steampunklokomotiv?
 
Workingclasshero skrev:
Bygg på en VW LT, dom tål mycket last, och lasten får i princip se ut hur som helst.
[länk]
Ahh, tackar för tipset! :)
 
Tänker mig istället en lastbil med släp. 24meters borde bli en hel del kvadratmeter.
 
pelpet skrev:
Är du inne på att bygga en steampunkvagn så kan du ju omöjligt ha missat att det är steampunkfestival på järnvägsmuséet i Gävle nästa år. Kanske kan du få lite inspiration av ångloket som de ska bygga om till steampunklokomotiv?
Ja! Det ska bli så spännande!! :wow:
Jag tror vagnen kommer påminna mer om en viktoriansk (steampunk) stuga än just en farkost av något slag.
Iof så älskar jag tåg...
 
raveper skrev:
Tänker mig istället en lastbil med släp. 24meters borde bli en hel del kvadratmeter.
Hm, jag tror nog det skulle bli lite stort...
Jag trivs att bo smått, riktigt smått.
Om ni tänker er en enrummare som en skokartong, så trivs jag minst lika bra i en tändsticksask.
 
Men vad skall du med ritningar till?

Det är ju som när man byggde trädkojor när man var liten:
Såg, hammare, spik och lite brädor, sätt igång och bygg!

Tror du Lars Vilks hade ritningar när han byggde Nimis?
250px-Nimis_torn_2002.jpg

Men jag har ett förslag till ett alternativt projekt, som jag själv tycker ser mycket lockande ut.
Speciellt som jag bor i en kommun som skryter med sina 12 km sandstränder:
Sandskepp (Medium).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vindkraftdrivet, miljövänligt och vackert!
 
KnockOnWood skrev:
Men vad skall du med ritningar till?

Det är ju som när man byggde trädkojor när man var liten:
Såg, hammare, spik och lite brädor, sätt igång och bygg!

Tror du Lars Vilks hade ritningar när han byggde Nimis?
[bild]

Men jag har ett förslag till ett alternativt projekt, som jag själv tycker ser mycket lockande ut.
Speciellt som jag bor i en kommun som skryter med sina 12 km sandstränder:
[bild]

Vindkraftdrivet, miljövänligt och vackert!
Nog för att jag är en konstnärs-själ, men när det i slutändan ska bli något att bo i, där kommer kontrollmänniskan i mig fram. Har man en plan att gå efter också så hoppas jag att det kan bli så få "hur tänkte vi här?"-moments som möjligt. För att inte tala om "för att fixa det här, måste vi ta bort det där, och göra om där, där och där..."-situationer.

Alternativa projektet var väldigt vackert, hänger gärna med på en sväng en blåsig dag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.