Kollade på LCD skärmen i service menyn och det låg nu på 26 V
 
PiggenGävle skrev:
Jo den hoppar av ö kabeln efter något varv men jag trodde efter att ha läst 4.3.4 i manualen att detta skulle undvikas.
Ok, men som redan nämnts, roboten "ser" bara en gränstråd och följer den. Att tråden går i en cirkel begriper den inte förrän den själv har kört i en cirkel.
 
  • Gilla
PiggenGävle
  • Laddar…
Nu har min börjat fungera igen.. Undrar om det var det våldsamma regnvädret som spelade ett spratt..
 
  • Gilla
Vision72 och 1 till
  • Laddar…
Gimbal skrev:
Ok, men som redan nämnts, roboten "ser" bara en gränstråd och följer den. Att tråden går i en cirkel begriper den inte förrän den själv har kört i en cirkel.
Så sant så! Tänkte inte på det. ;-)
Om man inte har läge på i meny Öar så hoppar den då förmodligen inte av slingan och söker vidare.
 
Hur går det Vision72? Har du fått igång din? Jag tror kanske att ett av mina problem var att den ansåg sig klar för perioden, och att den startade en ny period. Jag hade inställt en gång i veckan men har nu ändrat till 2 ggr/vecka och jag har ökat ytan lite. Nu jobbar min för fullt.
 
Hej det verkar som om min laddbox (den gråa) var trasig jag väntar på en ny
hoppas det fungerar efter det :)
 
Strömavbrott stoppar schemat?

Nu när vi kom hem efter en veckas semester så hade inte vår tobot klippt något vad det verkade. Visserligen had jag ställt ner till 1 ggr/2 veckor eftersom det är så torrt. Det jag noterade var att när vi åkte lördagen för en vecka sedan så skulle den köra nästa pass måndag 21:31. När vi kom hem stod det fortfarande samma text i displayen.

Har ni upplevt störningar pga strömavbrott?
 
Nu var jag inte närvarande men min mammas RS 630 hade stannat mitt på gräsmattan en förmiddag.
Hon knappade in pinkoden och det stod något i stil med "Ingen signal från laddstation" eller dyligt.

Det hade varit strömavbrott på morgonen när den var ute och körde så jag antar att den reagerar då på samma sätt som att slingkabeln vore av, dvs att den stannar.
Efter att hon puttat in den i laddaren så klippte den som vanligt.

Vad som händer vid ev strömavbrott när den står i laddaren vet jag ej.
 
Borde väl inte påverka mer än att laddning avbryts, program och dyl ligger ju i klipparen och den har ju ström från batteriet, om nu inte strömavbrottet blir så långvarigt att displayen tömmer batteriet.
 
  • Gilla
mattiaswahlberg
  • Laddar…
Håller det men i mattiaswahlbergs fråga så fick jag uppfattningen att klipparen stod i laddaren under strömavbrottet därför min text om just detta. Det man möjligen skulle önska är att klipparen själv startar igen (om den är ute och klipper) när strömmen återkommer. Detta har jag inte provat men det är ju ett enkelt test..
 
  • Gilla
mattiaswahlberg
  • Laddar…
Det har jag testat och den började klippa direkt när strömmen kom tillbaka. Stannade där den var när strömmen gick och startade själv när den kom tillbaka.
 
  • Gilla
miniGranis och 1 till
  • Laddar…
tompathepilot skrev:
Borde väl inte påverka mer än att laddning avbryts, program och dyl ligger ju i klipparen och den har ju ström från batteriet, om nu inte strömavbrottet blir så långvarigt att displayen tömmer batteriet.
Precis min tanke men det verkar hända något. Jaja, vi har väldigt få strömavbrott så det är inget större problem.
 
Är det någon här som kör sin klippare nattetid ? Om så är, hur blir resultatet ? Jag upplever det som väldigt mycket dagg nu...
 
Jag låter i alla fall min vila från 22.30 nu just pga daggen. Jag tycker det fastnar så mycket under den annars.

Vilken inställning kör ni på regnsensorn? Avbryter era bra vid regn?
Min klippte i godan ro när det regnat ett bra tag så jag bar in den. Vill ju helst att den bryter ganska snabbt så det inte fastnar så mycket under den.
 
Jag har regnsensorn på 28. Den går hem om det regnar mycket men jag skulle nog önska att den gick hem lite tidigare. Ställer jag den däremot på 29 så går den hem alldeles för lätt.
28, 3 kanske vore bra om det gick att ställa decimaler... :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.