simpa81 skrev:
Aha :) tycker faktiskt att denna från Ikea verkar lovande! Får se hur den är om tio år.

Nån som har nåt att säga om golvbrunnen?
Bara att den ser bra ut!
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Realdoolar skrev:
Nu hoppas jag att detdär inte är din... För det där såg förskräckligt ut! Kunde man inte köpt antracit-färgad front till termostaten?
Nej, håller med att det inte var snyggt. Googlade bilden.......ville visa principen av att den sitter ihop med lysknapparna.
 
nino skrev:
Bara att den ser bra ut!
Skönt att höra!

Hur som, blev en väldans diskussion om höjden på golvvärmestyrningen ;) Kul att det blir lite debatt, verkar ju inte finnas nåt "rätt eller fel" i denna fråga. Jag fick som jag ville ha det och är därför nöjd :)
 
1600 mm över golv trodde jag var standard för golvvärmetermostat. Så har jag satt dem i de 2 badrum jag gjort!
 
T
vectrex skrev:
1600 mm över golv trodde jag var standard för golvvärmetermostat. Så har jag satt dem i de 2 badrum jag gjort!
Som sagt, det ÄR/VAR standard.

Att sätta termostaten nere vid dom andra knapparna är något nytt påhitt........
 
Badrummen jag renoverade samt de massor vi tittade på innan flytt gjordes 2006/ 2008/ 2011. Jag kan inte minnas jag såg ett enda med termostater högre än knapparna och jag är mycket intresserad av badrum så jag borde sett det. Tycker personligen det är betydligt mer estetiskt att samla alla knappar, men kan köpa logiken i att sätta termostaten högt.
 
Redigerat:
Elektrikern var ju här och satte in en jordfelsbrytare. Det funkade finfint och han åkte hem. Några timmar senare åkte frugan härifrån, och när hon smällde igen dörren löste jordfelsbrytaren ut!

Jag provade att försöka sektionera bort alla grupper, men den gick inte att återställa. Ringde hit elektrikern igen.

Efter en stunds felsökande hittade han felet. Det visade sig att gubben som bott här innan hade hemmapulat lite mer än han borde!
Felet var att han hade rivit nån grupp nån gång i tiden, och istället för att skruva loss trådarna så valde han att klippa bort dem. Det var alltså en nolledare som nästan låg mot jordskenan, och när frun smällde igen dörren fick dessa två kontakt!

Före vi fick jordfelsbrytaren märktes inte detta, men nu är ju noll- samt jordskenan skilda åt.

Så, hempula inte er el om ni inte vet vad ni gör!!!

ImageUploadedByByggahus.se1368120815.802897.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bifogar en bild på orsaken till felet.
 
Även min golvvärmetermostat hamnar högre än strömbrytaren till belysningen. har inte ifrågasatt det utan kan tycka det är bra att det inte kommer små händer och pillar på det.
 
Läste i handboken till termostaten, står där att den bör monteras 150cm från golvet.

Har idag fått hem nya fronten, så att den matchar övriga strömbrytarna!

ImageUploadedByByggahus.se1369236088.158018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och nu har fakturan på badrummet kommit, hamnade på 90900:- vilket var exakt enligt offert. Då har de dessutom gjort jobb som inte var med i offerten, till exempel monterat en ny badrumsdörr (jag tillhandahöll dock dörren). Jag fick även andra lysknappar (Schneider Exxact) än vad som var offererat. Det är väl kanske ingen merkostnad. Fick även dimmer till takspottarna, samt elektrikern fick felsöka en hel del då han monterat JFB:n i vårt gamla hus.

Summa summarum, vi är riktigt nöjda med vårt badrum! Otroligt trevlig personal på firman också. Rekommenderas varmt!

Firman installerar även braskaminer och sånt, så vi har beställt en Contura i5 av dem, som ska monteras i vardagsrummet i slutet av sommaren!
 
Härligt. Jag är kanonnöjd med mitt badrum jag med. Det har varit bra dialog med firman, vid de tillfällen det varit något fel eller annat har det alltid lösts med goda miner. Min totalbelopp blev några tusenlappar högre men det hade jag räknat med då det var vissa saker som tillkom. Min faktura stannade på 80000:- sen var det all inredning utöver det så totalbeloppet blev 127000:- inklusive allt.
 
Jag köpte ju också en del inredning själv, så totalbeloppet för mig blev 101000:-. Vi hade bestämt en maxbudget för badrummet på 120000:-, så det blev lite pengar över :)
 
och vår budget var max 150 så vi hamnade under vi med, det blev en ny laptop och en padda som bonus:)
 
Aha, härligt :) Jag har också en iPad, använder den nästan mer än datorn!

Själv köpte jag en kamin till vardagsrummet som bonus ;)
 
Som bonus åkte vi utomlands medan de fixade vår tvättstuga samt satte in nya fönster i huset. Det var tydligen inte så vanligt. Hantverkarna var förvånade då de var vanligt med frågvisa kunder som kollade vad de gjorde. Vi talade om att vi hade varit med om så mycket fel med hantverkare att vi var vana. Att de fick använda hela köket och vi ställde fram kaffe och kakor gjorde att de undrade ännu mer.
Arbetet sköttes mycket bra och det finns inget att vara missnöjd med. Mitt förtroende för hanverkare och seriösa firmor har stärkts.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.