Överkurs för mig. Har 2 extra batterier iaf men vet inte om jag vill sälja dessa då det är säkerligen dom som jag kommer behöva senare när mitt nuvarande ger upp. (Klipper en timme nu innan den går tillbaka till laddning)

Med vänlig hälsning, Simon
 
Simonsays skrev:
Överkurs för mig. Har 2 extra batterier iaf men vet inte om jag vill sälja dessa då det är säkerligen dom som jag kommer behöva senare när mitt nuvarande ger upp. (Klipper en timme nu innan den går tillbaka till laddning)

Med vänlig hälsning, Simon
Ok, jag bråkar vidare med min maskin o vet att du finns med lite grejer ifall att.
Tack, mhv Niklas
 
Tjenare är behov av slingavkännaren fram 535 D6 50-01 och även själva klippdisken.(Har obalans i min).Framvaggan 535 10 31 01 och chassit 535 D6 4601 om dessa inte är slut. Eller komplett det som sitter i chassit inne i själva klipp området. Hur mycket vill du ha för dessa med frakt till göteborg(kungsbacka) Ring gärna 0707-204360
 
Hade samma problem med min, fick byta motorn. Men nu funkar den igen.
 
Hej!
Någon som vet vad min G1 håller på med.
Har fungerat bra tills nu. Stannade på godtycklig plats och kommer inte därifrån.
Se videoklippet: http://youtu.be/Ytc1WQDRHzo
Har laddat den i OFF-läge ett dygn utan förbättring. Samma beteende om jag startar i laddstationen eller på gräsmattan. Efter en stund stannar den med felsignal: Trapped/Instängd (LED 3 blinkar)
Någon skrev något om glappkontakter. Kanske läge att rengöra?
Tacksam för svar! Gräset växer...
 
Sven_ skrev:
Hej!
Någon som vet vad min G1 håller på med.
Har fungerat bra tills nu. Stannade på godtycklig plats och kommer inte därifrån.
Se videoklippet: [länk]
Har laddat den i OFF-läge ett dygn utan förbättring. Samma beteende om jag startar i laddstationen eller på gräsmattan. Efter en stund stannar den med felsignal: Trapped/Instängd (LED 3 blinkar)
Någon skrev något om glappkontakter. Kanske läge att rengöra?
Tacksam för svar! Gräset växer...
Verkar lurt med sökgivaren, finns väl en kod för att testa den typ lyfta klipparen och gå emot begränsningskabeln. Eller kanske något mer test i servicemanualen om du har den, annars finns den i ett tidigare inlägg här
 
Tack för svaret. Det visade sig dock att det var en kollitionsgivare som satt sig och inte släppte signalen. Märkligt beteende, men ganska logiskt.
Kanske kan vara nyttigt tips till andra.
Bra länk det här. Together we will keep G1 allive! :D
 
Redigerat:
Jag skulle behöva en klipp motor vad vill du ha för en sån och kan du skicka?
 
Har extra. Vad kostar en ny?
 
Vet inte vad dom kostar!
 
Hej någon som vet vad som är fel på min am när den går ur laddaren och försöker starta knivdisken sedan backar den lite och försöker igen detta gör den tre gånger sedan larmar den för blockerad knivdisk men tar man en skruvmejsel och snurrar till knivdisken så startar den och går till nästa gång den har laddats jag har testat med en annan knivmotor och det hjälpte inte
 
Hansson1982 skrev:
Hej någon som vet vad som är fel på min am när den går ur laddaren och försöker starta knivdisken sedan backar den lite och försöker igen detta gör den tre gånger sedan larmar den för blockerad knivdisk men tar man en skruvmejsel och snurrar till knivdisken så startar den och går till nästa gång den har laddats jag har testat med en annan knivmotor och det hjälpte inte
Den ska snurra jättelätt, annars kan det väl vara kullagret på axeln som är dåligt. Prova koden för att enbart köra klippmotorn, enl servicemanualen som finns länk till här på sidan om du inte har den. Då ska dioderna stega från 1 upp till fullt under accelerationen, medans man håller knapparna intryckta tror jag. Min hade en del obalans på testet, blev lite bättre sen jag fick bort gammalt packat gräs mellan skivorna men inte helt bra. Under klippning dock helt tyst för varvtalet blir aldrig så högt som på testet.
 
Den snurrar lätt har testat att köra den manuellt och det är samma sak då att man får snurra igång den och innan man gör det så verkar det som att den inte försöker Starta den e helt still!
 
alothman skrev:
Någon som har kommit på något sätt att skrämma liv i en krånglande Hjulmotor? Får i bland samma fel som Björn.
Men känns lite dyrt att köpa en ny för 2000 kr.

En annan fråga, är den någon som med framgång byggt sitt eget ersättningsbatteri pack av lösa celler?
Hej! Jag köpte 10 stycken 1,2 NIMH batterier på Kjell & Co (45 kronor styck) och lött ihop dem med det motståndet från det gamla batterier. Eftersom de blir längre än det gamla batteriet är det nio stycken i rad och det tionde längs med långkanten. Funkar hur bra som helst.
 
Motståndet är ett tempmotstånd och ska ha god kontakt för att styra laddningensströmmen gentemot batteritempen. För varmt så pajar batteriet. Jag köpte piratbatteri från akkushop i tyskland, större kapacitet(6ah mot 4,4) men funkade inte pga fel tempmotstånd. Tvångsladdade det i provbänk flera ggr innan jag konstaterade felet då var batterierna slut.
Min återförsäljare sa att även för starka batterier har förstört moderkort pga för hög laddström, så var försiktig med styrkan vid eget bygge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.