D09
Alfredo skrev:
Har du någon bra verkstad att rekommendera. Märkesbutiker blir så dj-a dyrt i längden!
Ha ha håller med, blir skitdyrt ;)

Märkesbutiker får dom bara när dom är nya he he
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
buspojken skrev:
tyvärr kom man hem inatt besviken ;(
Varför besviken? Såg dem i Malmö och det var en höjdare.
 
-RB- skrev:
Varför besviken? Såg dem i Malmö och det var en höjdare.
Gissar på att det är arenans skitljud som gör folk besvikna.
 
9:e ggn ja såg maiden live igår, aldrig i mitt liv upplevt så dåligt ljud på en konsert, skojar inte om hälften av de Bruce sjöng, hördes knappt, svårt och förklara för den som inte var där, vet många som skulle kräva pengarna tillbaka, maiden levererar alltid och körde ett riktigt bra gig, de är alltid grymma ;)
 
Monterat en massa eluttag på höjden 200 mm över golvet. Tycker faktiskt man borde förbjuda uttag där... Tycker att alla elapparater sak sitta mellan ögonhöjd och maghöjd! happy0159.gif
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
D09
Bo.Siltberg skrev:
Monterat en massa eluttag på höjden 200 mm över golvet. Tycker faktiskt man borde förbjuda uttag där... Tycker att alla elapparater sak sitta mellan ögonhöjd och maghöjd! [bild]
Blir väl mer o mer vanligt på "finare" kåkar :)
 
Grävt en grop. Grannarna tycker att vi ska göra damm, själv tänker jag trädäck. Blir jättefint när nya grannen på baksidan tar ner sina träd, bara björkarna blir kvar.
Ni ser vart jorden gick från början, det är bara det svarta på klippan som syntes, allt det rosa är framgrävt idag, sedan renduschat.

254358_549512398417469_1322203295_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och byggnadsinspektören är på palts som ni ser.
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
Monterat en massa eluttag på höjden 200 mm över golvet. Tycker faktiskt man borde förbjuda uttag där... Tycker att alla elapparater sak sitta mellan ögonhöjd och maghöjd! [bild]
Själv har jag ett uttag bredvid varje fönster på en höjd av ca 750mm.... inte helt bra heller ;)
 
Y
Rensat ut 4e kubiken med ved från snickarboden samt klippt gräs.
 
Har byggt ett tak över 1/3:e del av altanen.
 
Idag, idag! Skulle bli dagen då allt byggeri på övervåningen var klart och måleri-fasen inleddes. Slut med sågspån, vi skulle röra oss i en steril dammfri miljö och andaktsfullt stryka på lager med färg av noggrant utvald kulör.
Men igår kväll kom vi på att vi hade glömt att dra köksfläktsröret från vinden ner till köket på undervåningen, via klädkammaren på övervåningen.
Så idag var det mera såga, isolering och snickeri. Men det löpte på bra, så vi hinner nog klart med det hela i dag. Och liiite måleri i form av kvistlackning blev det i alla fall...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Byggde en altan förra året men det saknades 4 bräder till staketet. De har legat kapade och klara i garaget sedan förra året men kom upp idag. Tar bort färg med varmluftspistol och skrapa från en innerdörr men tar sån tid eftersom det är många små lister. Ska testa att smälta färgen och sen köra med tryckluft..
 
Målat...men som tur var det inte takfoten idag....
Har även varit och snickrat lite hos min bror.....
 
Mikael_L
Enk Projektet skrev:
Målat...men som tur var det inte takfoten idag....
Har även varit och snickrat lite hos min bror.....
Allt för att slippa undan målningen, antar jag ... ;) :rolleyes:
 
Målar oxå takfoten. Ett riktigt skitjobb! Tur man har tegelfasad!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.