power650 skrev:
Vad är det som går att ställa in på laddstationen, har jag missat något :).
Jag har en instruktion hur man kan trimma hur väl den följer tråden och hur mycket den går över tråden...\\Veikko
 
Supoman skrev:
Jag har en instruktion hur man kan trimma hur väl den följer tråden och hur mycket den går över tråden...\\Veikko
om det är den instruktion jag fått, dvs att sänka strömstyrkan i begränsningskabeln genom att justera en skruv i laddnstationen, så har jag tyvärr inte sett någon skillnad.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
power650 skrev:
Vad kör ni andra på för klipphöjd ?
Själv kör jag på inställning 4.
Jag har sänkt till 4 precis, men min gräsmatta verkar inte gilla detta på vissa ställen. Det är där det är väldigt tjockt gräs som kniven inte verkar klara av att klippa det ordentligt utan istället sliter av det vilket lämnar slitna och torra grästoppar. Nu får den köra ett tag så får vi se om mattan 'vänjer sig'. Jag har även tänkt byta kniv eftersom den nuvarande nu är rejält slö, tänkte även lämna in knivarna på slipning för att få dem ordentligt vassa.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Supoman skrev:
Kan jag använda bilden som förslag till alla som har S510?? \\ Veikko
Ja om det var min bild du ville ha så är det ok.
 
wiad skrev:
Jag har sänkt till 4 precis, men min gräsmatta verkar inte gilla detta på vissa ställen. Det är där det är väldigt tjockt gräs som kniven inte verkar klara av att klippa det ordentligt utan istället sliter av det vilket lämnar slitna och torra grästoppar. Nu får den köra ett tag så får vi se om mattan 'vänjer sig'. Jag har även tänkt byta kniv eftersom den nuvarande nu är rejält slö, tänkte även lämna in knivarna på slipning för att få dem ordentligt vassa.
Ja det går trögt om man kommer under en viss nivå, jag sänkte min nivå med den vanliga gräsklipparen innan jag fick s510. Normalt brukar det bli 1,5 säck gräs när jag sänkte blev det 7 säckar
 
Utför klipparen kantklippning i Area1 om den är på väg till Area2 dvs snurrar kniven i detta läget?
Har lite tankar på att skapa en "enkelväg" likt http://www.youtube.com/watch?v=dNCOBnDjmWs till Area2 och låta tråden "försvinna" uppåt längs husväggen och då går det ju inte att utföra en kantklippning eftersom det inte går att köra längs hela tråden. Tänkte sen att efter utförd klippning i Area2 så söker den sig tillbaka samma väg som den kom dit.
 
Redigerat:
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
power650 skrev:
Stötsensorerna funkar fint efter moderkortsbytet, Stort TACK för den snabba servicen..
Sedan har jag gjort en smal korridor förbi lådorna på bilden, den ville rymma där ibland.
Nästa projekt blir att tysta karossen och upphängningen lite, dunkar från den när klipparen hittar hålor eller hjulen går på stenplattorna.
Funderar också på att försöka tysta skalet lite! Har du nån bra idé? Tänkte på rörisolering under skalet!
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
power650 skrev:
Vad kör ni andra på för klipphöjd ?
Själv kör jag på inställning 4.
Tror jag kör på 5 och det får nog bli där tills jag har jämnat till min matta lite bättre.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Ola.L skrev:
Utför klipparen kantklippning i Area1 om den är på väg till Area2 dvs snurrar kniven i detta läget?
Har lite tankar på att skapa en "enkelväg" likt [länk] till Area2 och låta tråden "försvinna" uppåt längs husväggen och då går det ju inte att utföra en kantklippning eftersom det inte går att köra längs hela tråden. Tänkte sen att efter utförd klippning i Area2 så söker den sig tillbaka samma väg som den kom dit.
Ja det gör min! Har ställt in 2 områden men sak ställa in det 3 också så att jag kan kantklippa allt.

HL1, använde du dom mått du skrev i tidigare inlägg när du byggde ditt hus?
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
tlsv skrev:
Funderar också på att försöka tysta skalet lite! Har du nån bra idé? Tänkte på rörisolering under skalet!
Rörisolering? Hur tänker du då.
Jag skall prova lite gummi mellan chassi och kaross i fästskruvarna, har även tänkt på asfaltsmatta men då blir den tyngre. Vi får prova så byter vi erfarenheter vad som blir bäst..
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
HL1, använde du dom mått du skrev i tidigare inlägg när du byggde ditt hus?[/QUOTE]Ja

Ja, jag använde de mått jag skrev i inlägg #240. Men jag har inte fått min klippare ännu så jag vet inte om det blev rätt. Haha. Hoppas få min nu på Söndag, efter en lååång väntan.
 
HL1 skrev:
HL1, använde du dom mått du skrev i tidigare inlägg när du byggde ditt hus?
Ja

Ja, jag använde de mått jag skrev i inlägg #240. Men jag har inte fått min klippare ännu så jag vet inte om det blev rätt. Haha. Hoppas få min nu på Söndag, efter en lååång väntan.[/QUOTE]

Någon särskild anledning att du gjorde sidan öppen?
 
Ja, enligt info så backar den 10-15 cm sedan vänder utåt 180 grader för att följa linan till klipparean
 
HL1 skrev:
Ja, enligt info så backar den 10-15 cm sedan vänder utåt 180 grader för att följa linan till klipparean
Den backar faktiskt ut från laddstation med hela sin längd, om du kollar i installationsmanualen lägger du en begränsningsslinga utmed långsidan på laddstationen, men det kommer bli bra ändå.:)
 
Hm, det var nog "wiad" som sa att det skulle vara så, men han har nog skippat den där kroken på slingan. Får se hur det blir.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.