Jaha då har man provat klipparen idag. Har haft blandade resultat, endel problem är naturligtvis mitt eget fel för jag prövar mig fram med tråden.
MEN jag har problem med krocksensorn är alldeles för trög, resulterar i att hjulmotorn överbelastad.
 
steffeb skrev:
Båten skulle väl ta 25 dar, det är ju nästan fyra veckor, sen måste han väl få ihop ett antal beställningar innan ordern går iväg?
Precis, men då ska man skriva 5-7 veckors leveranstid på hemsidan istället för "inom 4 veckor". Hur lång tid båtresan från Kina till Sverige tar är ju tämligen ointressant och inte likamed leveranstid.
 
tlsv skrev:
När beställde du och betalade du samma dag?
Sista dagarna i maj och ja.
 
Dave R: Jo, du har såklart rätt.

Tycker som jag sa att jag är nöjd med att kunna beställa genom imover. Den kommer när den kommer. Tänker inte bråka med Veikko om det där.
 
Redigerat:
  • Gilla
power650 och 1 till
  • Laddar…
steffeb skrev:
Är mest glad om jag får hem den överhuvudtaget, haha! :)
Det här är ju en intressant inställning för övrigt. Antar att du har trädgårdsmästare, fru, barn eller liknande som klipper åt dig redan och robotklippare är bara en kul grej för ditt eget höga nöje och teknikintresses skull..?
 
Ehh, nej...

Men jag är iallafall realistisk. Vad som helst kan hända när man handlar på det där viset.

Och jag tog risken medvetet.
 
Dave R skrev:
Det här är ju en intressant inställning för övrigt. Antar att du har trädgårdsmästare, fru, barn eller liknande som klipper åt dig redan och robotklippare är bara en kul grej för ditt eget höga nöje och teknikintresses skull..?
Är det ett problem?
Klipparen går att köpa för 10-15 från säljare som har den i lager. Alla har väl rätt till sina val, och att ta risken att ha saker i lager har ett värde som kunden skall betala för.
 
  • Gilla
Ola.L
  • Laddar…
Hej
Är det någon som har elschema till s510, eller någon bild på moderkortet?
Lyckats dra ur kablarna till laddningen från moderkortet så jag behöver veta vilken som är +respektive - på kontakten på moderkortet..
 
Jag ska hämta min imorgon o leveranstiden stämmer på nån vecka eller så!
 
  • Gilla
Supoman och 1 till
  • Laddar…
Programmerat o klart! Missade hur mkt batteriet var laddat när jag skulle ställa in områden så nu står den o laddar. Har kanske inte läst tillräckligt noga men är det så att man inte kan sätta nån sluttid för klippningen?
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
tlsv skrev:
Programmerat o klart! Missade hur mkt batteriet var laddat när jag skulle ställa in områden så nu står den o laddar. Har kanske inte läst tillräckligt noga men är det så att man inte kan sätta nån sluttid för klippningen?
Det stämmer nog, man får ställa tiden hur länge den skall köra i varje zon. Har inte prövat än mitt problem med krocksensorerna sätter stopp för det.
Kan du prova att köra snett på ett hinder för mig så löser lyft eller trycksensor ut, inte alltid men rätt så ofta. Håller på och mixtrar med microbrytarna får se om jag löser det.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Inga problem med klippning o krocksensorer men måste lägga några öar till. Sen är det lite hål som jag inte sett men som klipparen hittar!
 
CAM00124.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här fastnar den, verkar vara samma vinkel som LD 2klipparen har problem med. Fått nya microbrytare får se om det hjälper.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Finns det nåt som hindrar att man skapar öar som inhägnader istället, där man manuellt placerar klipparen en stund då och då?
Vi har några mindre ytor en trappa upp från huvuddelen av gräsmattan som jag skulle kunna dra en begränsningstråd runt och lyfta dit klipparen när man vill få den arean klippt. Det är inget i mjukvaran som hindrar detta eller?
 
Första dagen med schemaklippning i område, funkar bra! Har inte sett att den blir stående ännu, sensorerna funkar och endast lite direktträffar mot träd. Har du fått ordning på klipparen power650?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.