Rätt svar: X fjärrstyra via sms

Tror inte den funkar i djupaste mörkaste Värmlands skogen!!! Så skicka en för det ultimata mandomsprovet!
 
Svar: X via SMS

Ska ge bort den till mina svärföräldrar, eftersom dom har ett svajigt ADSL och långa (många kilometrar) luftledningar som det är stor risk att dessa nedmonteras inom snar framtid.
 
Jag behöver routern för att att ta med internet i bilen och på semesterorter.
 
X. Via sms

Behöver en 3G/4G router i stugan så jag slipper dela ut via min mobil.
Får inte ha den ifred när ungarna ska surfa.
 
X. Via sms

Jag behöver den för att speeda upp vårt internet på våra olika enheter så att inte en dator slås ut om någon annan vill surfa lite...
 
Rätt svar: X

För att jag börjar tröttna ordentligt på min gamla D-link som jag vet är flaskhalsen i hela mitt hemmanätverk. Startar om den ca en gång i veckan pga tappad internetförbindelse. Av någon anledning så har jag lagt pengar på NAS, HTPC, SmartTV och annat men Rutern har fått stryka på foten än så länge.
 
Rätt svar via SMS X
Vill kunna fjärrstyra fritidshuset med tellstick kunna Tända/släcka lampor - starta relä som höjer värmen. Lika portabel lösning som flexibel
Med vänlig hälsning
Henrik
 
Rätt svar: X, via SMS

Med en router som klarar 4G på sommarstället kanske grabben kommer ut, och då blir både vi och katterna glada...
 
X sms:
Då kan jag sätta upp en 4G router på "norrstugan" så kan jag få minst 10Mb/s. För ens innan kopparledningarna plockades ner till den 8 km avlägsna ej ADSL-bestyckade, nu nerlagda, telestationen så klarade Net1 verkligen inte av att leverera det de lovade.
 
Svar:X, via sms
Jag skulle vilja ställa en hos mina föräldrar. I dagsläget har de fyra bredbandsabonnemang. Någon fast uppkoppling är i dagsläget inte möjlig där de bor, och om det skulle bli aktuellt, menar de att en investering i fiber inte skulle hinna betala sig under den tid de har kvar.
 
Rätt svar X.
Jag renoverar en gammal stuga där jag ska automatisera elinstallationen. Med en Dovado PRO löser jag både internet och styrningen av detta, och det finns inget annat bra alternativ för att göra det.

Johan Stråhle, Norberg
 
Rätt svar: X (via SMS)

Det skulle vara kul att ha en egen snabb trådlös router. Den nuvarande är en lånad gammal sak som fungerar när den känner för det.....
 
Rätt svar: X (via SMS)

Motivering: Denna skulle gå direkt till min dotter som lever ett aktivt liv och har många kortare boenden. Att låsa sig med en fast internanslutning med uppsägningstider passar inte bra i hennes liv. Denna är ju bara att ta med så har hon alltid en tillförlitlig internetanslutning där hon befinner sig.
 
Rätt svar: X, via sms.

Vårat nybyggda hus ligger i ett område där 4g nätet är bra utbyggt och fiber saknas. Denna pryl skulle fullända vårat nätverk så man kan fortsätta njuta av att surfa på www.byggahus.se inför kommande projekt i och omkring huset =)
 
Svar: X

Vi har en super-sunkig ADSL uppkoppling som gör att vi bara kan ha en TV-dosa och om någon i familjen surfar lite samtidigt så börjar TV bilden hacka... Vi behöver verkligen mer fart på Internet!
Att sedan kunna ta den med sig till stugan är ju ytterligare en superb bonus!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.