Veckans tävling vecka 25:
Vinn supersnabba 4g- och 3g-routern Dovado Pro

dovado.png

Vill du kunna dela din 4g- eller 3g-uppkoppling med flera prylar hemma än bara datorn? Med splitternya Dovado Pro kan du göra just det, det är nämligen en usb-router för både 4g-/3g-modem och trådbundet internet med möjlighet att ansluta en usb-disk direkt till routern och dela ut innehållet i nätverket. Du kan dessutom använda den för att fjärrstyra belysning och elektronik hemma, dock kräver det en styrenhet för hemautomation.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur fjärrstyr du routern?


1. Via telefonsamtal
X. Via sms
2. Via en speciell fjärrkontroll

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 28 juni.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Dovado. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Dovado för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar på fråga: X. Via SMS
Motivering:
För tillfället agerar jag mänsklig router. Jag springer runt och ansluter diverse elektronik efter behov i hushållet, i brist på en vettig router och nätverkslösning här hemma i renoveringsröran ;)
 
X. Via sms

Det hade varit perfekt med en Dovado i bilen, så slipper man dela ut internet med telefonen till ungarnas leksaker.
 
Svar: X (Via SMS)

Det här är precis vad som hade räddat husfriden i stugan. Under semestern är det normalt med fullt krig om det modem som finns, med den här routern kan alla i lugn och ro använda internet. Ser fram emot en skön semester, i harmoni med övriga släktingar.
 
Svar: X (via SMS)
Vi bygger et sommerhus ved Strömstad som jeg ønsker å bruke mest mulig hele året. En slik avansert router gir meg mulighet for å etablere et hjemmekontor slik at jeg kan arbeide effektivt samtidig som jeg nyter de deilige omgivelsene i Källviken. At jeg slipper å reise sparer også miljøet for unødvendig utslipp.
 
Svar : X via sms.
Hade varit perfekt med en sådan i husbilen på semestern, så att hela familjen kan koppla upp sig på resande fot
 
X via sms
Jaa! En grunka som gör att man kan få med sig sonen både till torpet och båten! :)
 
Rätt svar: X (sms)

motivering: frågan är varför jag inte ska vinna den,
jag tycker att det bästa argumentet är jag har
ett 4g sim kort men i ingenstans att stoppa den.
 
SVAR: X

Vid flytten till vårt nya hus har vi inte någon möjlighet att ta med oss vårt nuvarande internet via adsl. Nya smarta lösningar måste hittas... för att vara utan internet till datorn är INTE ett alternativ.
 
Eftersom varken gsm eller 3g fungerar vid sommarstugan så har jag inte någon större tilltro till 4g.
Operatörernas täckningskartor är ett skämt, men ni kan alltid försöka övertyga mig, lyckas ni så får ni en sann ambassadör för era produkter över hela sydväst kusten i Skåne.
 
Svar X
Vi bor ca 20 km fr Göteborg men det enda fast bredband som erbjuds är via Telia, och de kan endast erbjuda 0.5 mbit. Jag tycker det är skandal!
4G är nog det enda rimliga.
 
Korrekt svar är X.

Sitter idag med en svajig ADSL uppkoppling som har en förmåga att gå ner 5min efter att kundtjänsten stängt. Enligt täckningskartor så har vi ingen 4G täckning men i verkligheten så har vi det, kanske man kan få vara ensam i etern :)
 
För att jag kan! För att jag lever i ett demokratiskt land och skulle gärna vilja upprätthålla demokratin i mitt hem och det går bara om jag kan tillhandahålla nät åt (mina) undersåtar!
 
Svar x

Precis vad vi behöver. Dela internet och en USB-hårddisk både hemma och i sommarstugan. Man kan också styra lampor och eluttag vilket är väldigt praktiskt. Denna router har ju allt!
 
Svar: x via sms

Motivering: min gamla trogna Dovado 4GR håller på att lägga av och jag behöver helt enkelt en ny.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.