D09
Styckar träd på grannens tomt ( plockepinnskog )

Att en vattenflaska kunde ta slut så snabbt :p
 
Nimajneb skrev:
Låter lite knepigt att tippa den så att oljan rinner ut samtidigt som tändstiftet pekar uppåt när tändstiftet sitter framåt.....
Själv tippade jag den åt sidan och det gick bra
Jag tror du missförstår. Tändstiftet sitter vänster fram för mig, då tippar man långsida höger.
 
elpaco skrev:
Jag tror du missförstår. Tändstiftet sitter vänster fram för mig, då tippar man långsida höger.
Dom verkar ju tänkt till lite när dom satte oljepåfyllningen på motsatt sida av tändstiftet:p.
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Fått tummen ur och börjat hyvla tapetskarvar i ena barnrummet.. Går ju halvfort bara man kommer igång. :)
 
Funderat på att plasta in trappen så jag kan börja slipa...

Men åkte till Fagersta och åkte wakeboard istället!
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
D09
Skruvat golv till vedbod, servat o förberett röjsåg o motorsåg för nästa äventyr :)
 
Byggt ett jordsåll. Har 2,5 kubik jord som skall sållas för att sedan hamna i groparna som finns i gräsmattan. Har även beställt ett lass prylar till trädgårdsdammen som äntligen skall färdigställas. Sedan så har jag fortsatt med att koppla elen till dragkroken. En kabel skulle dras under bilen, hela vägen bakifrån till batteriet i fram....
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På eftermiddagen regnade det, då gick jag ner i källaren med massa knivar o saxar o ställde mig vid Tormeken o slipade. Oj vad vassa dom blev:wow:
 
Y
Välte träd, drog bort flera träd, yxat bort lite bös, motorsågat... med andra ord donat i trädgården.
 
Frugan gick bet på att klamra fast ett tyg på en MDF-skiva. Inte så konstigt när hon stod o fjålade med en manuell Rapid häftapparat.

Jag plockade då fram kompressor och klammerpistol så hon kunde utföra jobbet. Fick faktiskt credd för att jag köper en massa vid första anblicken obegripliga verktyg:wow:
 
  • Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
I går övervakade jag målare. Fortsättning idag. Har semester och de skall känna att jag har ögonen på dem. Idag skall de få en åthutning gällande slängda cigarettfimpar här och där. Jag skall inte behöva plocka slängda fimpar efter hantverkarklantar. De får gärna röka men de får väl ha en hink och slänga fimparna i !
 
D09
Fika i solen med familjen medans grannen hade visning.

Sen åkte motorsågen på och nu ska det klyvas massa ved =D
 
Övervakningen gick bra... Nu är de nästan klara. Sen har jag planterat växter i dammen. Öppna paketet och häll ut. Flytväxter.. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Fika i solen med familjen medans grannen hade visning.
Ni satt på ena sidan häcken, låtsades njuta av fikat och sneglade på era nya grannar. Era nya grannar spatserade på andra sidan häcken, låtsades titta på trädgården och sneglade på de nya grannarna?
 
Totem skrev:
De får gärna röka men de får väl ha en hink och slänga fimparna i !
Akta så de inte fimpar i färgpytsen! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.