På ett barnvänligt hotell i Grekland. På 60 cm höjd i en trapp.

1370886203898.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ichigo och 4 till
  • Laddar…
Flöjten5 skrev:
På ett barnvänligt hotell i Grekland. På 60 cm höjd i en trapp.
Lågenergi gör ju att ev. barn inte bränner sig som de hade gjort på motsvarande glödlampa... Det tror jag är det enda positiva man kan säga om den installationen... :thumbdown:
 
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
Vet ju inte om man skall trycka gilla på en sådan sak :confused:
Gillar ju att ni visar det, men..
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Lågenergi gör ju att ev. barn inte bränner sig som de hade gjort på motsvarande glödlampa... Det tror jag är det enda positiva man kan säga om den installationen... :thumbdown:
Det är ju jordat!
 
Du menar rostat?
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Var hem till en kollegas vän för lite grillning, såg då lite skum eldragning bredvid grillskorstenen...

el.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag ångrar att jag inte tog lite bilder på grillen då den var mycket gediget byggd.
Lite olika prioriteringar antar jag.

mvh
/ATW
 
Hehe.. Är detta VERKLIGEN sverige?
 
Köpte en sommarstuga där tidigare ägaren värmde med elelement kopplade i de få uttag som fanns lagom så att de fyra 10A-säkringarna inte skulle gå för ofta. 3 barn hade de också. 10A är väl inga problem i gamla knäckta kulo? Strömbrytare precis innanför köksdörr där rummet utanför är ett trappsteg ner så man lagomt vill hålla en hand på insidan karmen när man tar ett steg upp, speciellt när man är lite mindre...

ea20101011-IMG_4631.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ea20101011-IMG_4633.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Nix, inte Sverige... Sao Paulo i närheten av en favela. Dock blir jag imponerad av de får det att fungera.
Om Nätägarna vill komma och fixa nåt måste de fråga om lov av den lokala förmågan som bestämmer, och de får en viss kort tid på sig att fixa problemet. enligt uppgift klipper de kablar och kopplar nytt så att det går så fort som möjligt.

Sedan får alla ärliga elköpare betala en 3-5% extra avgift för att kompensera för svinnet i systemet.

/ATW
 
znitz skrev:
Vet ju inte om man skall trycka gilla på en sådan sak :confused:
Gillar ju att ni visar det, men..
Tryck grilla!
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Larsa skrev:
Tryck grilla!
Jag nöjde mig med att trycka "gilla"
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe
Gud va folk ska vara känsliga för gillaknappen då! Vissa blir ju skitarga om man gillar något negativt... Jag gillar allt, varesig ni vill eller ej!
 
  • Gilla
torke1 och 4 till
  • Laddar…
useless skrev:
Tillfällig (?) försörjning till nånting vid kapellet i Lögdö bruk.Stolpen står precis vid en stig som används av barnfamiljer för att ta sig till en badplats.
Vad är det för IP-klass på den?
Troligt att den är inkopplad på fel sida mätaren så det blir billigt :)
/Erik
 
Hjälpte en kollega igår kväll med att koppla in tvättmaskin och torktumlare i badrummet. Nybytt central med dvärgar och JFB. Slog ifrån dvärg nr 5 som var märkt "tvättmaskin" noterade att belysning slocknade i taket och tänkte att det var märkligt men visst ...60-tals hus..så OK. In i badrummet skruvar bort doslock hittar sockerbits-insats och röd, svart, vit ledare. Hmm...OK går tillbaka till cantralen och dubbelkollar så att jorden är röd, nollan är svart och ledaren vit...vilket stämde bra. OK...tillbaka och börjar koppla in jord, nolla.....och fas *POFF* i fingret och en fin liten blå blixt! Joorrååå serru så att ...den j-a elfirman som varit där innan mig hade märkt upp fel i centralen....nr 6 visade sig vara tvättmaskinsmatningen. Intressant dock att inte JFB'n löste ut ...men jag var kanske välisolerad i mina svettiga strumpor på klinkergolvet...eller så var det min otroligt snabba reaktion?!? ;-)
 
Att mäta är att veta! ;)
Har du varet på sjukan och taget ekg än? Om inte gör så!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.