Indegon är inte "fastlåst" med en laddstation. Testar min nya klippare med min gamla laddstation nu. Inga problem.
Så ni som har sommarstuga skulle kunna ha 2 laddstationer och 1 klippare.
 
  • Gilla
N_Fredriksson
  • Laddar…
mecklarn skrev:
När jag kommit ned till klipphöjd 5 stötte den på mossan. Då varvade den upp och morrade ganska högljutt. Till skillnad från andra beskrivningar här så sänktes varvtalet efter en stunds körning och klippande avslutades med normal ljudnivå.
Det gjorde min 2013 / 75db / 5.8 og i dag, jeg har gradvis senkt klippehøyden ned til 5 og når den hadde jobbet en stund med tykkere gress så senket den farten og turtallet. Lyden fra klippingen økte naturlig nok samtidig ble lyden fra hjulmotorene lavere. Det ble noe resonans i kåpen, men ikke veldig ulyd.

Etter en tid når den nådde områder med tynnere gress økte den farten og turtallet på tallriken og alt ble som `ǹormalt``

Jeg lar den jobbe uten å blande meg inn i dens oppførsel ...
 
Hagi i GAIS skrev:
Indegon är inte "fastlåst" med en laddstation. Testar min nya klippare med min gamla laddstation nu. Inga problem.
Så ni som har sommarstuga skulle kunna ha 2 laddstationer och 1 klippare.
Men det innebär väl att man måste kartera om vid varje flytt? För den fixar väl inte att ha flera kartor i minnet. Fast å andra sidan, varför skulle man flytta maskinen med sig? För grejen är väl att den skall fixa gräsmattan även när man inte är hemma.
 
Efter många tester och funderingar så har jag kommit fram till att min 4:e Indego skall byggas om för att den skall kunna bli en robotklipparen som är hållbar och är anpassad efter våra förhållanden.

1. Kullagrade framhjul. (Är ohållbart att man måste smörja 1g i v) Hade ett par som blev utslitna efter några veckor de glappade 4-6 m.m)
2. Nya axlar till framhjul. (Blir glappiga efter ett par veckor och kärvar + att dom lossnar i fästet)
3. Kapad kåpa i framkant (så att maskinen inte hänger sig när det är mycket mossa)
4. ljudisolera inne i kåpan så att man slipper resonansljudet.
5. Byta knivtallrik till fast fyrbladig-vasskniv.

Vad tror ni om detta projekt? Eller saknas det något förutom programvaran?
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
Varför bygga om den när man har garanti på den och ändå betalat mella 8-15.000 kr ? Vet nte hur ni har det ekonomiskt men jag skiter inte pengar iaf
 
mortimer skrev:
Varför bygga om den när man har garanti på den och ändå betalat mella 8-15.000 kr ? Vet nte hur ni har det ekonomiskt men jag skiter inte pengar iaf
Därav anledningen till att jag vill häva mitt köp.. för det första: Hur kul är det att behöva skicka iväg den för garantirep i tid och otid? För det andra: Vad händer när garantin är över? Då står man där med en "avancerad" datorstyrd plastsak som är sönderglappad lite varstans. Tyvärr andas inte maskinen kvalitet för 12000kr (som jag betalade) Jag törs helt enkelt inte ha kvar den, jag har räknat med att ha den i mer än 2-3 år..
 
Redigerat:
mortimer skrev:
Varför bygga om den när man har garanti på den och ändå betalat mella 8-15.000 kr ? Vet nte hur ni har det ekonomiskt men jag skiter inte pengar iaf
Vi skiter inte pengar :) utan jag vill försöka utveckla maskinen till min glädje o nytta. Tror sedan att man enkelt med en liten budget kan fixa det hela. Visst man kan skicka maskinen fram o tbax under garantin men känner nu att när jag vet vad som saknas för att det skall bli en bra maskin, så startar jag mitt lilla projekt.
 
Hagi i GAIS skrev:
Indegon är inte "fastlåst" med en laddstation. Testar min nya klippare med min gamla laddstation nu. Inga problem.
Så ni som har sommarstuga skulle kunna ha 2 laddstationer och 1 klippare.
Wow, ännu en testmöjlighet
 
Intressant projekt. Dock får man nog räkna med att garantin flyger all världens väg vilket man bör ha i baktanken när man börjar experimentera på egen hand.

Med tanke på tveksam kvalitet hade jag inte vågat mig på det.
 
Jag skulle vilja vända lite på det hela... Hur går man tillväga att reklamera sin klippare och få tillbaka pengarna ? Det e ju Bosch som ska utveckla produkten, inte vi som köpare.
 
mortimer skrev:
Jag skulle vilja vända lite på det hela... Hur går man tillväga att reklamera sin klippare och få tillbaka pengarna ? Det e ju Bosch som ska utveckla produkten, inte vi som köpare.
Konsumentköplagen. De har väl tre försök på sig för reparation, sen kan man få vara återlöst?
 
Hittade en mjukvarubugg, tror jag. Råkade dra ut elnätspänningen till laddstationen under tiden som Indegon var ute & betade. Bara några få sekunder, men tillräckligt för att Indegon skulle hinna passera begränsningsslingan & köra mot ett fast hinder 30cm bakom. Den gav då felkod 106 & att man skulle flytta hindret. Man skulle trycka in PIN-koden & aktivera knappsatsen. Men det "roliga" var att när man aktiverade knapparna så kom man tillbaka till felmeddelandet. Lite snabbt fladdrade schemat förbi & dess klipp samt meny-knapp, men det loopade tillbaka till felkod 106. Så jag var tvungen att trycka på röda Stopp & låsa upp för att sedan låta den fortsätta med klippningen.
 
Vad händer om du drar ur sladden när klipparen befinner sig mitt ute på gräsmattan, stannar den inte omedelbums?
 
Undrar fortfarande hur kantklippning fungerar då jag tycker mig inte sett att min klippt några kanter än efter 3 veckor...
 
KaLnAk skrev:
Undrar fortfarande hur kantklippning fungerar då jag tycker mig inte sett att min klippt några kanter än efter 3 veckor...
Har du aldrig sett den följa tråden med klippmotorn igång? Den går ju mitt över tråden vid kantklippning och därför blir det ju oklippt längst in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.