Eriksgatan
ensamgud skrev:
Hur ser jag om det är den nyare basstationen?
Klicka på "sök i ämnet" och skriv "laddstation", vilket är vad den delen som ni pratar om heter i Boschs manual. Då får man 27 träffar. Eftersom frågan berör "nyare" laddstation kikar man efter de nyare inläggen och #1649 och #1654-1656 i träfflistan som t o m har rubriken Jmf. laddstationer 2012 och 2013" besvarar antagligen frågan.
 
dennisson skrev:
Igår började jag få det omskrivna vibrationsljudet i min, idag är det konstant så fort klippmotorn startar. Det låter som om något är glappt i motorn. Undrar om den har plastglidlager.. det skulle isf kunna vara det. Ljudet påminner väldigt mycket om det ljud som kan bli om man snurrar snabbt till på ett barnvagns eller skottkärrehjul. (Hjulet vibrerar). Nu hör jag min maskin genom väggen när jag tittar på tv.Den från början inte speciellt tysta klipparen låter som ett gammalt propellerplan! Välinvesterade 12k..

Ska knåpa ihop ett mail till inwarehouse ikväll.
Min skorrade väldigt idag men efter rengöring försvanndet!
 
Min maskin har rullat i nästan 19h enligt infon. Har fungerat bra sedan jag förlängde slingan med ca 5m. Rullen med extrakabeln transformatorbrummar fint :)

I morse tog klippningen ca 1h38min, nu på kvällen 1h19min. Så det går snabbare & snabbare.

Jag har dock noterat att det varit lite svårt med att docka laddstationen de senast gångerna. Maskinen hamnar ca 2-3cm snett åt vänster med fronten så laddstiften inte går in. Maskinen stannar då, backar ut, kör en runda för att sedan försöka docka igen. Såg att själva "krocken" med laddstationen som sker vid t.ex. kantklippning & även senare vid vanlig klippning när den kör emot, rubbar laddstationen ur sitt läge. Mina metallspikar är nu helt lösa & hoppar t.o.m. upp av sig själva. Så jag tog en dryg handfull peggar & tryckte ner runt basplattan så den sitter mer stablit. Hoppas det lirar.

Noterade också att jag inte har någon "Auto Lock" eller "Autospärr" på min 5.8. Även om jag låser knapparna manuellt så är de upplåsta efter en klippning. En bugg eller feature?
 
Är klipparen så tung och "hådhänt" när den ska docka så den rubbar stationen ? Man kanske ska gräva 4 hål under basplattan och sedan fylla med 5kg cement i varje hål och sedan sticker man ner dessa i cementen innan den stelnar. Precis som när man sticker ner stolpspjut vid gjutning :D
 
Det är inte bara vid själva indockningen, även när den gasar ut så rubbar sig plattan lite, och så knuffar den på den när den klipper runt den också. Hålen man har stuckit ner spikarna i blir ganska snart "glappa" och då rör sig plattan. Inte mycket varje gång men efter ett tag blir det tillräckligt för att den ska missa.
 
plaggis skrev:
Jag fattar hur du menar! Ville bara spetsa till det lite... :)

Nämn för grannen att det är fel på den, upphängningen som konstruktionen är utformad är plast mot plast. Upphängningen ligger i fyra skenor, när det blir minsta obalans så slår detta mot varandra och som felet är på dessa att de slutar inte spinna så blir det konstant. Konstruktionen är så urkorkat och även om man reklamarerar det så kan det inte lösas om man inte sätter dit någon form av gummi mellan plastytorna som slår ihop. Sådant ljud är inte acceptabelt och det är inga problem att reklamera det.
 
Maver1ck skrev:
Tack o bock för mig. Nu har jag returnerat min, ses i en annan tråd.
Så då har du fått pengarna tillbaka och lyckats häva köpet ?
Vilken butikskedja ?
 
frav skrev:
Min maskin har rullat i nästan 19h enligt infon. Har fungerat bra sedan jag förlängde slingan med ca 5m. Rullen med extrakabeln transformatorbrummar fint :)

I morse tog klippningen ca 1h38min, nu på kvällen 1h19min. Så det går snabbare & snabbare.

Jag har dock noterat att det varit lite svårt med att docka laddstationen de senast gångerna. Maskinen hamnar ca 2-3cm snett åt vänster med fronten så laddstiften inte går in. Maskinen stannar då, backar ut, kör en runda för att sedan försöka docka igen. Såg att själva "krocken" med laddstationen som sker vid t.ex. kantklippning & även senare vid vanlig klippning när den kör emot, rubbar laddstationen ur sitt läge. Mina metallspikar är nu helt lösa & hoppar t.o.m. upp av sig själva. Så jag tog en dryg handfull peggar & tryckte ner runt basplattan så den sitter mer stablit. Hoppas det lirar.

Noterade också att jag inte har någon "Auto Lock" eller "Autospärr" på min 5.8. Även om jag låser knapparna manuellt så är de upplåsta efter en klippning. En bugg eller feature?
Hur stor gräsmatta har du i kvm?
 
hc77 skrev:
Hur stor gräsmatta har du i kvm?
Vet inte på kvadratmetern, men ca 250-300kvm
 
Hade kontakt med supporten idag.
Klagade på att min groda irrade omkring för mycket istf att klippa.
Dom rekommenderade att ändra frekvens till 4eller 5.
Vad innebär detta? Någon som har provat?
Supp påstod att om man gör detta och "nollställer kartan" så löser detta navigationsproblemen...
Sedan påstod dom att GPS:en inte används för navigation, bara för att ställa klockan (detta gör man ju manuellt vid installationen!) och för att skaffa en fixpunkt för nord/syd (vad nu detta innebär..).
Att nollställa kartan innebär väl en ny kartering?
 
Idag varvade min upp för första gången. Sänkte klipphöjden tre steg, antagligen därför. När den tagit sig bort från det högre gräset varvade den ner igen, men det höll nog i sig 20-30min. Fortfarande inget bullrande dock. Första heldagen imorgon (9timmar), ska bli spännande.
 
Vilken frekvenskanal står robotarna på vid leverans ?
 
ensamgud skrev:
Idag varvade min upp för första gången. Sänkte klipphöjden tre steg, antagligen därför. När den tagit sig bort från det högre gräset varvade den ner igen, men det höll nog i sig 20-30min. Fortfarande inget bullrande dock. Första heldagen imorgon (9timmar), ska bli spännande.
Det ser vi fram emot att få ta del av hur det går. Ställer du shema på den imorgon då, 7-16.00 ?
 
Såg att Aftonbladet Plus hade testat ett antal klippare. Någon som har investerat i plustjänsten och som kan säga om Indegon var med och vad den i så fall fick för betyg?
 
Den var inte med. Helt ointressant "test" enligt mig. Landroid var inte heller med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.