Nu har jag också införskaffat en. 7895:- på Coop minus ev återbäring. Men jag inser ju snabbt att jag behöver införskaffa mer kabel. Räcker det med vanlig FK eller krävs något special?
 
Jag beställde själv Worx orginalkabel från giz.se
Känns säkrare med en kabel avsedd för ändamålet.
Frågan har debatterats mycket på olika trådar. Vanlig FK riskerar att ärja. En riktig begränsningskabel ska visst vara förtennt.
 
matspeter skrev:
Jag beställde själv Worx orginalkabel från giz.se
Känns säkrare med en kabel avsedd för ändamålet.
Frågan har debatterats mycket på olika trådar. Vanlig FK riskerar att ärja. En riktig begränsningskabel ska visst vara förtennt.
Vad får du betala för deras originalkabel?
Det borde funka med förtent o hyfsat flexibel kabel typ 1 mm2, men sån är kanske inte så lätt att hitta på byggvaruhusen.
 
Köpte en Landroid 2.0 och har lagt gränskabel och allt funkar perfekt,klipper finfint,men jag har ett problem med tiden.
När den står inställd på "automatisk klipptid" förstår jag det som att den åker ut från basen direkt efter den laddat klart,men den står kvar i basen?
Trycker jag på startknappen går den ut.
Gräsytan är ca:700kvm men jag har ställt in den på 1000kvm.
Om man vill att den ska jobba hela tiden kan man ställa den "schemalagda tiden" 00:00 och 24 tim framåt alla dagar i veckan?
Eller hur funkar det?
 
Hmm, skalade en liten bit av min original begränsningskabel från Worx. Den ser inte särskilt förtennad ut.
Tror inte 180 meter räcker riktigt till mig, så jag har köpt 100m extra från poolrobot, av deras egen. De skickade vanlig installationkabel H05V-K 0,5 grön. Inte helt nöjd med detta, då original i alla fall lär vara UV-beständig.

Får använda den från Worx så långt den räcker, och markera var den slutar så att jag kan hitta skarven sen.

Gräver man ner kabeln, och får täta skarvar, så håller nog vanlig kabel rätt länge, ligger den ovanpå lär UV ljuset paja den.
 
Sådär. Då är även jag ägare till en 2.0:a. 7995 på swedol. Hittade den inte på det lokala Coop bygg.

Har bara dragit provisorisk kabel än men det ser ut att fungera som väntat.
 
MrKylen skrev:
Vad får du betala för deras originalkabel?
Det borde funka med förtent o hyfsat flexibel kabel typ 1 mm2, men sån är kanske inte så lätt att hitta på byggvaruhusen.
ImageUploadedByByggahus.se1370175400.000766.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mattmanson skrev:
Köpte en Landroid 2.0 och har lagt gränskabel och allt funkar perfekt,klipper finfint,men jag har ett problem med tiden.
När den står inställd på "automatisk klipptid" förstår jag det som att den åker ut från basen direkt efter den laddat klart,men den står kvar i basen?
Trycker jag på startknappen går den ut.
Gräsytan är ca:700kvm men jag har ställt in den på 1000kvm.
Om man vill att den ska jobba hela tiden kan man ställa den "schemalagda tiden" 00:00 och 24 tim framåt alla dagar i veckan?
Eller hur funkar det?
Om du använder den automatiska klipptidsinställningen i menyn klipper Landroiden bara på vardagar med start 07:00.
 
Nu har Lanne varit ute på sin första klippning.

Resultat:

1 livräddning när den lyckades köra över en fysisk avspärrning jag gjort runt ett träd, som var för låg, vilket resulterade i att den tänkte försöka klippa i en betong sten.

Körde in under en buske med utskjutande grenar och fastnade.

Krockade med en förråds dörr för att slingan var för nära.

Körde på en kant runt en rabatt, för att slingan var för nära.

Hittade en massa hål att köra ner i, som jag inte ens visste fanns.

Blir lite justeringar att göra här, men inte i dag. Jag har ont i knäna, efter att ha dragit 200m slinga.
 
Belzhadar skrev:
Nu har Lanne varit ute på sin första klippning.

Resultat:

1 livräddning när den lyckades köra över en fysisk avspärrning jag gjort runt ett träd, som var för låg, vilket resulterade i att den tänkte försöka klippa i en betong sten.

Körde in under en buske med utskjutande grenar och fastnade.

Krockade med en förråds dörr för att slingan var för nära.

Körde på en kant runt en rabatt, för att slingan var för nära.

Hittade en massa hål att köra ner i, som jag inte ens visste fanns.

Blir lite justeringar att göra här, men inte i dag. Jag har ont i knäna, efter att ha dragit 200m slinga.
Ja, det är viktigt att följa installationsmanualen till punkt och pricka, då blir det oftast bra. tullar man på det som står får man problem.
 
Belzhadar skrev:
Hmm, skalade en liten bit av min original begränsningskabel från Worx. Den ser inte särskilt förtennad ut.
Tror inte 180 meter räcker riktigt till mig, så jag har köpt 100m extra från poolrobot, av deras egen. De skickade vanlig installationkabel H05V-K 0,5 grön. Inte helt nöjd med detta, då original i alla fall lär vara UV-beständig.

Får använda den från Worx så långt den räcker, och markera var den slutar så att jag kan hitta skarven sen.

Gräver man ner kabeln, och får täta skarvar, så håller nog vanlig kabel rätt länge, ligger den ovanpå lär UV ljuset paja den.
Höljet skall inte bara vara UV-beständigt utan också vattentätt. Vanlig PVC drar till sig vatten och så småningom ärjar kabeln. HQ/Gardenas kabel 150 m för 699 kr på Hornbach t.ex. fungerar utmärkt för LD också.
 
peternicklas
frav skrev:
Nix, Eko blev CityGross för några år sedan. Men så har vi både Jula & Coop också. Men inte heller de säljer väl dessa maskiner längre? Spelar det egentligen någon roll var man köper en Worx om man köper? För dessa servas ju ändå inte lokalt, utan skickas iväg.
Enligt info idag så har COOP börjat att sölja Landroid igen.
 
peternicklas skrev:
Enligt info idag så har COOP börjat att sölja Landroid igen.
Japp stämmer bra. Såg dem i helgen på Coop.

Vad tror ni om framtidssäkring? Går det att uppdatera så den inte störs ifall grannen skaffar robot?

Farsan och hans granne har löst det med dubbla slingor på tomten.
 
Någon som har problem att den fastnar ibland när den skall gå tillbaka till laddaren och har dåligt batteri? Andra dagen i rad jag kommer hem från jobbet och ser att den stannat vid samma träd. Ser ut som den kört emot ett träd och istället för att försöka leta efter slingan så stannar sen och får felkod utanför området.
 
Riggen skrev:
Nu har jag också införskaffat en. 7895:- på Coop minus ev återbäring. Men jag inser ju snabbt att jag behöver införskaffa mer kabel. Räcker det med vanlig FK eller krävs något special?
Har Coop börjat sälja den igen? Någon som vet om den finns på Ullared, fanns förut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.