Hej.

Har i vinter fått lite dyrare elräkningar än jag väntat mig. Men har inte kunnat hitta något som varit på som inte skulle vara på.

Förrän idag när en propp gick. I en av våra 6lador finns en torkanläggning för spannmål. Där är 4 silosar och i en av dom har någon byggt bo med isolering lite reglar och en 5kw och 2st 2kw fläktar. Bara tur att det inte brunnit ner.

Kan jag ta detta på hemförsäkringen Polisanmäla osv med såklart eller är det bara att städa upp och se glad ut.

Vad tror ni?

Mvh
Carl Magnus
 
Vad är det du skall ta på hemförsäkringen?
 
oobum skrev:
Vad är det du skall ta på hemförsäkringen?
Extra kostnaden på strömmen.
 
  • Gilla
Jugend
  • Laddar…
Mikael_L
Står det i villkoren att den skadan täcks?
 
Jag sätter mina slantar på städa och se glad ut men ring ditt försäkringsbolag först.
 
Jag tror också på att städa upp och förebygga intrång av uteliggare.
 
O
Den extra strömmen tror jag blir svår att få av FK... de brukar ha så mycket friskrivningar....
 
Är nog svårt att hävda att någon bott där om du inte sett dem. Samt har bevis för det. Tänk istället vilken tur at du hittade det så det inte blev en större skada.
 
Tycker definitivt du ska polisanmäla. Även om det inte ger något så finns det dokumenterat. Men att få någon ersättning för det lär bli svårt. Ska ju vara om du får tag på den som bott hos dig.
 
Hur mycket av din totala förbrukning VET du att dom "stulit"? Jag tycker att om man har dålig tillsyn så bör man bita det sura äpplet och stå för kostnaderna själv.
 
elmont skrev:
Hur mycket av din totala förbrukning VET du att dom "stulit"? Jag tycker att om man har dålig tillsyn så bör man bita det sura äpplet och stå för kostnaderna själv.
Med tanke på att det är en separat mätare på torken vet jag exakt vad dom tjuvat
 
elmont skrev:
Hur mycket av din totala förbrukning VET du att dom "stulit"? Jag tycker att om man har dålig tillsyn så bör man bita det sura äpplet och stå för kostnaderna själv.
Lätt att säga att det är dålig tillsyn för dig du har väl villa och max en friggebod... :p
 
Se det från den ljusa sidan, du har ju hjälpt en medmänniska med tak över huvudet ett tag.

Innan du bommar stället ska du kanske ställa ut fläktarna så att de kan hämta dem.
 
Nyfniken skrev:
Se det från den ljusa sidan, du har ju hjälpt en medmänniska med tak över huvudet ett tag.

Innan du bommar stället ska du kanske ställa ut fläktarna så att de kan hämta dem.
Haha.
 
CarlMagnus, inte för att jag vill glänsa men jag har villa, fristående garage, vedbod, bondgård med alla hus det innebär, 1 fritidshus samt är delägare i i två andra fritidshus. Och jag har rätt bra koll på läget, jag är helt säker på att inga obekanta kan husera i "mina" byggnader ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.