Har du tagit ordentligt med bilder kan besiktningsmannen granska dessa. En okulärbesiktning ger som sagt inte så mycket...
 
Dom bilder jag har tagit är dom jag lagt upp här, så hittills ca 25 st, om det är ordentligt eller inte kan jag inte svara på.
 
Tror inte du hittar några bättre besiktningsmän än folket här på byggahus.se :)
Bättre att göra som du nu gjort och löpande lägga ut bilder, ställa frågor här och se till att få konstiga saker åtgärdade direkt. Hade aldrig orkat ta in en besiktningsman.
 
jeppeknaster skrev:
Tror inte du hittar några bättre besiktningsmän än folket här på byggahus.se :)
Bättre att göra som du nu gjort och löpande lägga ut bilder, ställa frågor här och se till att få konstiga saker åtgärdade direkt. Hade aldrig orkat ta in en besiktningsman.
Håller med, det är onödiga pengar! Är du missnöjd med något så påtala det direkt till hantverkaren istället.
 
Ja jag har föstått det, jag kommer skippa att göra det, det verkar som bortkastade pengar som det verkar. Tack för råden.
 
Så här såg det ut igår, nu har det kommit saker på plats, det är bara duschväggarna som saknas sen är allt på plats förutom småprylar. Dom räknar med att bli klara under dagen alternativt en halvdag på fredag för det sista. vad tycks? Bild 030.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 027.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 029.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser jäkligt bra ut ;)
Här är det klart precis nu, elektrikern ska "bara" koppla in jordfelsbrytaren!
 
Ser riktigt fint ut. Snyggt utan taklister.
 
Det skulle blivit klart i fredags men hantverkarna var sjuka, idag blir sista dagen för dom, man ska fodra på insidan, koppla in elen och bygga igen den gamla ventilationsluckan på utsidan av huset. Därefter är det färdigt att synas i fogarna och se om all funktionalitet är som vi ville ha. så här ser det ut nu i alla fall och jag har en bild på hur golvbrunnen ser ut, några konstigheter kring den? Bild 037.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 035.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 036.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 031.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 032.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 033.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 034.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej! Tyckte du gjort fina materialval. Badrummet blev fräscht!

Lånar tråden lite..

Drog själv nyss igång badrumsrenoveringen förra helgen.. Har rivit och bilat och ska snart börja återställningen :)
ni som svarat här verkar ha helt ok koll på priser.. Tror ni jag klarar en budget på 40 kaker?

Jag gör allt utom (v-matta, flytspackel. el och inkoppling vvs)

badrummet är 3kvm och jag ska ha golvvärme
 
HaspAllan skrev:
Hej! Tyckte du gjort fina materialval. Badrummet blev fräscht!

Lånar tråden lite..

Drog själv nyss igång badrumsrenoveringen förra helgen.. Har rivit och bilat och ska snart börja återställningen :)
ni som svarat här verkar ha helt ok koll på priser.. Tror ni jag klarar en budget på 40 kaker?

Jag gör allt utom (v-matta, flytspackel. el och inkoppling vvs)

badrummet är 3kvm och jag ska ha golvvärme
Svårt att säga, men materialet till mitt ungefär lika stora badrum gick på ca 45kkr. I de pengarna står duschvägg, kommod, spegelskåp samt nytt fönster för ca 10kkr.
 
Fabbe skrev:
Det skulle blivit klart i fredags men hantverkarna var sjuka, idag blir sista dagen för dom, man ska fodra på insidan, koppla in elen och bygga igen den gamla ventilationsluckan på utsidan av huset. Därefter är det färdigt att synas i fogarna och se om all funktionalitet är som vi ville ha. så här ser det ut nu i alla fall och jag har en bild på hur golvbrunnen ser ut, några konstigheter kring den?[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Är det IKEA:s kommod? Se till att vattenlåset sitter så att det inte tar i översta lådan. Jag fick krångla lite för att få i lådan, rörisen hade inte tänkt på det...
 
Nope det är Aspen Viskan. Har just inset en sak som jag är väldigt osäker på om det går att justera. Toastolen sitter obehagligt nära väggen, det gör att man sitter ruskigt trångt. Jag skulle vilja justera den åt andra hållet ca 5-10 cm, är det möjligt på nåt sätt?
 
5-10cm kan du glömma, det är möjligt att det går att justera 1-2cm mha. excenter muff.
 
Byggde mitt på 6 m2 för 35-40 000 inkl allt så det ska du nog fixa om du inte väljer det dyraste materialet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.