LEISTI skrev:
Köpte indego hos Bauhaus i Malmö för 8869,52
Tog med Cheapy pris 10079,00
avgår Bauhaus prisgarantie minus 12%
att betala 8869,52
Ni kan tror att Bauhaus chefen inte var glad.
Han sa bara grattis måste vara största klipp som han varit med om.
Trodde inte Bauhaus godkännde beställningsvaror......
 
Är det nogom som har lista vad felkoderna betyder??
Ena klipparen vi installerat åker bara runt kanttråden, klipper lite sporadiskt ( gärna krokigt) Laddar 3-4 sek. Håller på så ett par timmar tills batteriet är slut och vi får gå å hämta. Nu dök det upp några felkoder...

Skall prova och återställa i morgon å köra ny kartering

Min egna går utmärkt!
 
Vore intressant att få veta vad inköpspriset för de stora jättarna ligger på för Indegon :p
 
Hur breda/smala passager kan Indegon hantera?
 
MMMGGG skrev:
Hur breda/smala passager kan Indegon hantera?
Står i intallationsanvisningen vill jag minnas, 1m (säkert med lite marginal)
 
Så har även jag blivit ägare till Indegon för 9.071 kr på Hornbach. Ägnade gårdagen åt att lägga ut slingan och två frågor dök upp som jag inte lyckats få svar på:

1. Jag har en liten ö med gräs (längst till vänster på bilden nedan) med en gång med marksten emellan till den stora gräsmattan. Vad är bästa sättet att få Indegon att gå över från den stora gräsmattan till ön, lägga slingan under markstenen med 1 m bredd eller hur har ni andra gjort?

2. Jag har en smal gång mellan framsida och baksida som består av nertrampat, torrt gräs som inte behöver klippas (till höger på bilden nedan). Jag behöver få Indegon att köra på denna gång för att transportera sig till baksidan, men hur ska jag lägga slingan? Är det 1 m bredd som gäller eller kan man lägga till/från slingan i mitten på gången och sätta fast med samma märla? Det spelar ingen roll om den klipper eller inte på denna gång. Trädgård.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Munkedal
  • Laddar…
Jag är konfunderad över att man inte kan hitta några testsajter som recenserat indegon! Det gör mig tveksam till köp när det uppenbarligen är så att Bosch inte skickat ut den ..
 
Enrique>> Jag la min slinga mellan plattorna. Har 50x50 plattor så jag la tråden med 1 meter imellan. Den åker så fint över.
 
Harald Nyborg tar 9999kr just nu. Cheapy har 15% prisgaranti. Dock är det beställningsvara på Cheapy och
prisgaranti gäller på lagerför varor står det på deras hemsida. Vad tror ni, släpper Cheapy den för 8500? Är det någon som provar så säg gärna hur det gick.

Funderar starkt på att lämna tillbaka min ej uppackade Landroid M eftersom 2 av mina grannar inom loppet av 1 vecka köpt Huskvarna Automover och kortaste avståndet är cirka 1,5 meter så jag lär få problem med Landroid.
 
Flaggstång, märkas ut eller inte? I manualen står det att objekt högre än sex cm inte behöver märkas ut....
 
hc77 skrev:
Harald Nyborg tar 9999kr just nu. Cheapy har 15% prisgaranti. Dock är det beställningsvara på Cheapy och
prisgaranti gäller på lagerför varor står det på deras hemsida. Vad tror ni, släpper Cheapy den för 8500? Är det någon som provar så säg gärna hur det gick.

Funderar starkt på att lämna tillbaka min ej uppackade Landroid M eftersom 2 av mina grannar inom loppet av 1 vecka köpt Huskvarna Automover och kortaste avståndet är cirka 1,5 meter så jag lär få problem med Landroid.
Annars kan du ju prova med Bauhaus -15% eller Hornbach -10%, om du har någon av dem i närheten:)
 
Hur har ni andra prog klipparen, klipper den 1gång i veckan, 2 gånger i veckan, varannan dag?

Det beror ju också på hur mycket det växer men man vill ju inte att klipparen skall gå för sällan eller för ofta.
 
Eriksgatan
Dr Ost skrev:
Flaggstång, märkas ut eller inte? I manualen står det att objekt högre än sex cm inte behöver märkas ut....
Jag hade gränsat runt flaggstången. Dels för att klipparen blir ful som f-n när den går emot, dels för att fundamentet brukar ha en betongklack med 4 elaka bultar som den åtminstone hos oss skulle kunna hänga upp sig på.
 
Eriksgatan skrev:
Jag hade gränsat runt flaggstången. Dels för att klipparen blir ful som f-n när den går emot, dels för att fundamentet brukar ha en betongklack med 4 elaka bultar som den åtminstone hos oss skulle kunna hänga upp sig på.
Och jag valde ditt alternativ :)
 
Det "ante mig" att det skulle bli mera priskrig på Robotgräsklipparna, tur att jag inte bor närmare Bauhaus och Hornbach för då hade jag "grämt mig". nu går inte den resan ihop om jag skulle åka till nämnda butiker. Beställde min på Cheapy vars personal hålls helt ovetande dag från dag vad gäller kampanjer och rabatter, mycket svagt även om man får räkna med sämre service på lågprisbutiker. Prisgaranti lämnar de bara på lagervaror (ett sätt att slippa ge dessa rabatter?) Kollade vad man kunde ge för pris pr m. på svagströmskabel men vad jag kunde finna var det svårt att komma under 4 kr m. vilket priset blir på Bosch 150 m rulle. En rulle 690 kronor. Hälsar Penta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.