Felde>> Fin färg på Indegon oxå ;)

Eriksgatan>> Då hade du nästan mer flyt än mig. ;)

Nu är mattan gödslad med GTI...
Nu kör vi :)
 
Oj, nu har man lagt halva kvällen på att läsa inläggen på denna tråd. Bor i Huskvarna, är granne med en av konstruktörerna av Husqvarnas maskiner och har en uppackad men ännu inte använd Indego framför mig. Jag har redan varit i kontakt med Bosch både per telefon och mail utifrån min oro kopplat till den manual som följer med produkten och som skiljer sig så i de tekniska specifikationerna jämfört med vad som står på webben. (ljudnivå, laddtid, maximal lutning etc). De flesta av svaren har jag funnit via denna tråd, men det jag förstår redan före installation är att Bosch nästan helt har struntat i sitt kvalitetsarbete.
InWarehouse säger att de har öppet köp, så den stora frågan är nu, installera eller lämna tillbaka? (egentligen ganska sjukt utifrån att produkten ändå kostar 13.000 kr).

Så, alla nöjda Indego-ägare (ja, bortsett från en person i denna tråd som ju är supernöjd) , gör er tillkänna :)
 
Felde skrev:
Sir Longfellow - fast 2-3 tusen billigare borde motivera resan. Kan ju säker hitta nått skoj på vägen att göra ;)

Annars så får du sätta in pengarna på mitt konto så åker jag förbi och köper den åt dig ;)


hagi i Gais - härligt att se. Man kan spendera de 3000 kr på bättre saker! :-D
Den var billig några timmar...
Tack Felde, för erbjudande, men jag väntar till nästa år!!!(GPS):cool:

Undrar om "HEN" som lade ut den på KOMPLETT.SE får löneavdrag??
För det känns som det var nästan för billigt....
 
Den tredje maskinen jag köpte blev färdiginstallerad i kväll och skulle provköras. Displayen på klipparen HELT död. Den lilla dioden på basstationen lyser hela tiden,, oavsett om slingtrådarna är i eller EJ. Märkligt.. Blir en påringning till Bosch..
 
Dr Ost. Svårt at säga min funkar fint, men hittils har det inte varit så myck gräs att klippa
 
Förresten, vad tror ni om dess effekt mot mossa? Som jag har förstått det så gillar inte mossan att robotgräsklipparen ständigt åker omkring. Med en Indego som skall vara mer effektiv, innebär det också att den blir sämre på att ta bort mossa?
 
Dr Ost skrev:
Förresten, vad tror ni om dess effekt mot mossa? Som jag har förstått det så gillar inte mossan att robotgräsklipparen ständigt åker omkring. Med en Indego som skall vara mer effektiv, innebär det också att den blir sämre på att ta bort mossa?
En ytterligare positiv effekt jag märkte förra säsongen av att min robot kör runt så mycket var att mördarsniglarna skrämdes bort. Hade nästan inga på gräsmattan, däremot en hel del vid tomtgränsen.
 
Eriksgatan
Dr Ost skrev:
Jag har redan varit i kontakt med Bosch både per telefon och mail utifrån min oro kopplat till den manual som följer med produkten och som skiljer sig så i de tekniska specifikationerna jämfört med vad som står på webben. (ljudnivå, laddtid, maximal lutning etc).
Dr Ost, vad har du fått för svar från Bosch om inkonsekvenserna? Varför rättar de inte alla fel på hemsidan? Har de kunskap om problemen? Tar de ansvar för att en presumtiv köpare tryggt skall vilja testa deras produkt, tycker du?
 
Bygger mossbekämpningen på att gräsklipparen ständigt kör omkring så är säkerligen Indegon sämre som mossbekämpare. Om man inte väljer att låta den gå hela tiden, men det tar ju bort vitsen med att välja just Indegon.
 
Varför skulle det vara bättre med en "osmart" klippare mot mossan? När den kör över samma mosspunkt för 2-4 gången på samma dag så snurrar ju knivarna bara i luften ändå...

Indegon gör sitt jobb 1 gång om dan. Har ute min mellan 10.30-14.30. Då har den gått över hela gräsmattan.

Kanske är fel ute,vad vet jag
 
MBygga skrev:
En ytterligare positiv effekt jag märkte förra säsongen av att min robot kör runt så mycket var att mördarsniglarna skrämdes bort. Hade nästan inga på gräsmattan, däremot en hel del vid tomtgränsen.
Om du ska skriva om din klippare i Indego-tråden så bör du kanske tillägga att det inte är en Indego du har, man kan lätt tro det i sammanhanget eftersom det var Indego-erfarenheter som efterfrågades i inlägget du svarade på...
 
En fundering jag har (som kanske redan besvarats utan att jag minns det), är det laddstationen som håller reda på kartan?
När Indegon dockar med laddstationen för laddning så är det första den gör enligt displayen "Sparar kartan". Och motsvarande när man väcker den och sätter igång den (manuellt utan tidsfönster) så är det första den gör "Laddar kartan". Detta ger intrycket att kartan är bunden till laddstationen, men den kanske bara triggar Indegon att spara utfört arbete när den går in för laddning/viloläge och laddar pågående klippning när den ger sig ut igen utan att det har något speciellt med just den laddstationen att göra?
 
Cheapy har nu kampanj 20% på Boschs sortiment vilket gör att robotklipparen säljs för 10.079kr.
Bra pris tycker jag och ångrar nästan att jag köpt en HQ220 för 15.000kr.
Bara att handla för er som tidigare varit tveksamma. :)
 
ullberg
Svampen78 skrev:
Cheapy har nu kampanj 20% på Boschs sortiment vilket gör att robotklipparen säljs för 10.079kr.
Bra pris tycker jag och ångrar nästan att jag köpt en HQ220 för 15.000kr.
Bara att handla för er som tidigare varit tveksamma. :)
-10% på hornbach då tänker jag mig? i så fall 9071, låter ju som ett kap nästan oavsett ljudnivå, synd att jag inte hunnit färdigställa trädgården till en standard där det är rimligt att investera i robot...

/U
 
Svampen78 skrev:
Cheapy har nu kampanj 20% på Boschs sortiment vilket gör att robotklipparen säljs för 10.079kr.
Bra pris tycker jag och ångrar nästan att jag köpt en HQ220 för 15.000kr.
Bara att handla för er som tidigare varit tveksamma. :)

Blir ett besök till Hornbach under morgondagen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.