pianist skrev:
Någon som har koll på makitas bdf serie? [länk]

Krauta verkar ha en drive nu, men jag hittar inte att jämföra deras BDF?!

Är det 2012 vs 2013 eller vad?
Menar du vad de är för skillnad på de två bdf453-dragarna de har i bladet? Den dyrare (SFE) kommer med 3.0Ah batterier, medans den billigare (SHE) kommer med 1.3Ah batterier. Själva dragaren är den samma. I mitt tycke är det inget superpris heller. Dragaren är Makitas billigaste, ganska klen och troligtvis plast rakt igenom. Jag hade en en gång i tiden, men sålde den då jag inte tyckte den levererade speciellt mycket mer än mina 10,8V-dragare,

(edit: stavfel)
 
hmm, är det bara jag som har missat att Harald Nyborg har startat en web-butik?:surprised:
http://www.harald-nyborg.se/verktyg.html
Kan ju vara speciellt intressant för dom som bor norrut då dom bara har 10 butiker i södra Sverige.

Det brukar ju dyka upp riktiga fynd hos dom med jämna mellanrum.
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Jag var på Beijer i Lissma (Huddinge) idag för att köpa en kap/gersåg, och såg då att det fanns ett gäng maskiner som såldes för halva priset:
Bosch GBH 3-28 (kommer inte ihåg övriga siffor/bokstäver) för 2 423:- (ord pris 4 845:- )
Bosch GOP 10,8 1298:- (ord pris 2 595:- ) . Den jag tittade på låg löst, men jag tror det fanns några stycken i L-Boxx.

Det fanns även någon liten skruvdragare från deWalt och en eldriven större borrmaskin, men för dem kommer jag varken ihåg pris eller namn).
 
Vilken såg blev det Peoparkaka?

Du råkade inte se om de hade inte en gcm 8 sjl och då ev på någon form av erbjudande med bord?
 
Felde skrev:
Vilken såg blev det Peoparkaka?

Du råkade inte se om de hade inte en gcm 8 sjl och då ev på någon form av erbjudande med bord?
Såg att de hade en drive, tror det var 3999 såg med bord på Beijer, kolla hemsidan
 
Felde skrev:
Du råkade inte se om de hade inte en gcm 8 sjl och då ev på någon form av erbjudande med bord?
Det blev en GCM 8 S med bord för 3995. SJL-varianten var åtskilliga tusenlappar dyrare.
 
Riktigt bra pris, du lär inte bli missnöjd!
 
Ajdå, åtskilliga tusen alltså... Hade hoppats på att man kunde få till en vettig deal på Sjl.

Oavsett så lär s modellen vara mer än nog :)


Får se om jag kör på den eller en ms216.
 
Ser nu på morgonen att Fredells har en drive på bosch. 20%...
Men om det är gentemot deras ordinarie priser så kanske det inte är en så rackarns bra deal...
 
Swedool säljer Niko 015 (hitachis sågbord 2,90 långt) för 1031kr på kampanj.

Handlade det precis för 927kr på Hornbach med prisgaranti.

Får anses vara er mycket bra pris. Toolab tar tex 1229kr för samma bord.


/Magnus
 
Mikael_L
Felde skrev:
Swedool säljer Niko 015 (hitachis sågbord 2,90 långt) för 1031kr på kampanj.

Handlade det precis för 927kr på Hornbach med prisgaranti.

Får anses vara er mycket bra pris. Toolab tar tex 1229kr för samma bord.


/Magnus
Jag har ett sådant. Det är ganska bra, men har lite småmissar som irriterar mig. Jag ska se om jag orkar göra en liten snabbrecension ikväll.
 
Gör gärna det Mikael :) Har inte du 010 (3,90) bordet eller minns jag fel? :)


Sen får man ju ta hänsyn till att set är halva priset mot Dewalt och än mer mot Bosch.

Frågan är väl om det är bästa köp under 1000 kr sträcket eller ej?

Har läst om Kellen. Men det var flera år sen det skrevs om det bordet.
 
Mikael_L
Felde skrev:
Gör gärna det Mikael :) Har inte du 010 (3,90) bordet eller minns jag fel? :)
Ja det skulle inte förvåna mig om du har bättre koll på mina prylar än jag själv ... :surprised:
:) (y)
Jag tror du har rätt, i vilket fall.



Ja det var länge sen sågstativ var uppe på tapeten, iaf de olika budgetalternativen.

Ja här är byggputtes gamla tråd, som blev så lång.
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/18752-sagstativ-inhandlat.html
Här gör jag en första liten review av mitt bord. Gör jag en liten sammanfattning efter något års användande så lägger jag det nog i den tråden också.

edit:
I den tråden ser jag nu också att Felde hade helt rätt ang vilket bord jag har. :)
 
Redigerat:
Pepparkaka skrev:
Jag var på Beijer i Lissma (Huddinge) idag för att köpa en kap/gersåg, och såg då att det fanns ett gäng maskiner som såldes för halva priset:
Bosch GBH 3-28 (kommer inte ihåg övriga siffor/bokstäver) för 2 423:- (ord pris 4 845:- )
Bosch GOP 10,8 1298:- (ord pris 2 595:- ) . Den jag tittade på låg löst, men jag tror det fanns några stycken i L-Boxx.

Det fanns även någon liten skruvdragare från deWalt och en eldriven större borrmaskin, men för dem kommer jag varken ihåg pris eller namn).
Som tur var (för min del) är detta nog en lokal utförsäljning för jag var inom Beijer i Västerås och inte hade dom någon GOP 10,8 för 1300 kr. Skönt för hade dom haft det så hade jag nog varit "tvungen" att köpa:wow: . Och då jag redan köpte Blå Bosch skruvdragaren på erbjudande denna månaden hade det blivit lite svettigt att förklara hemma varför jag kommer hem med en maskin till som jag egentligen inte behöver just nu...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.