ekcin73 skrev:
Kanske dessa kan funka

[länk]

Nicke
Dessa borde juh funka fint eftersom de skriver:
Självhäftande. 10-pack. För luftmadrasser, luftbäddar, uppblåsbara pooler, badleksaker m.m.

Det enda jag reagerar på är självhäftande...
Någon som provat dessa?
____________________________________________________________________________

Jag kollade lite på reservdelar och fick svar från en firma som kunde hjälpa till.
Min fråga:
Hallå blev hänvisad till er från Janos på Sydhandel.
Har ni reservdelar till LAY-Z-SPA?
Det vi är ute efter är den uppblåsbara nedre delen och ev. några saker till.

Deras svar:
Hej Jonny

Tack för ditt mejl. Det kan vi säkert hjälpa till med. Återkom med vilken storlek du har på poolen och vilja delar du behöver så vänder jag tillbaka med priser.

Med vänlig hälsning
Tord Persson
Scanditoy AB
info.se@scanditoy.com

Någon som testat eller vet priser på delarna?
/Jonny.
 
Hej köpte ett spa i helgen premiär bad ikväll. va riktigt skönt..

Men hur rengör ni era? Jag spola filtret direkt det som sitter i poolen..någe mer man ska tänka på??
 
Tog fram mitt spa idag för att ställa det i inglasade altanen. Terminalen visar en felkod E03. Pumpen funkar när jag haft den inne i värmen en stund men när jag tar ut den för att blåsa upp badet så efter nån minut slår den av igen och felkoden blinkar i fönstret... Nån som har manualen kvar och kan hjälpa mig? Visst fan ska man väl kunna använda pumpen fast det är -2 ute?!
// Micke
 
SugBritt skrev:
Tog fram mitt spa idag för att ställa det i inglasade altanen. Terminalen visar en felkod E03. Pumpen funkar när jag haft den inne i värmen en stund men när jag tar ut den för att blåsa upp badet så efter nån minut slår den av igen och felkoden blinkar i fönstret... Nån som har manualen kvar och kan hjälpa mig? Visst fan ska man väl kunna använda pumpen fast det är -2 ute?!
// Micke
Har ett svagt minne att det står +3 i manualen, men det kan vara galet.
 
Tack för det. Tror faktiskt du kan ha rätt. Lyckades blåsa upp badet i omgångar. Fyllde upp med vatten och startade pumpen igen. Då gick den felfritt för vattnet låg på 6 grader. I morrn bli re bad!
 
Jag fick precis ett lika dant spabad när jag fyllde år precis, tror ni att det är någon fara att blåsa upp det och dra i gång det nu när det är så kallt om nätterna? eller kommer pumpen att frysa sönder?
 
Ingen fara! Har haft mitt igång nån månad nu och inga problem! Bor i MellanNorrland så det har vart rejält kallt. Se bara till att ha det konstant uppvärmt samt kolla till det då och då så inte pumpen har slagit av eller nåt.
Lycka till och gott bad!! :)
 
Har precis fyllt upp spat för första gången, 8grader nu, satte på locket och satte tempen på 35. Är det bara låta det stå så till imorgon? Ska jag ha i klor direkt? Vilken temp ska jag ha den stå på då jag inte badar? tänkte ha den ute till hösten, måste man dra i klor varje dag? Många frågor på en gång :)
 
Vi satte i klor varje gång vi skulle bada, det står nog på burken hur du skall gå till väga. Du kan låta badet stå tills imorgon då det är rätt temp, men höj till 38 annars känns det kallt :)
 
har ni igång spat på 38grader hela tiden, även när ni inte badar? antar att det blir ganska dyrt att ha det igång hela sommaren på 38grader?
brukar ni dra ner det i temp när ni inte badar, kanske stänger av det helt?
 
Vi hade vårt igång på 37 grader från juni till början av september. Det gick runt 1500 kWh. Ha de inte avstängt, stäng möjligtvis av värmaren eller dra ner på värmen. Rengör filtren ofta eller byt dem tätt och håll koll på vattenvärden och klorera kontinuerligt. Med så lite vatten är det lätt att det sticker iväg, speciellt om man inte duschar innan varje bad.
 
Låt vattnet rotera och kolla av vattenvärden som fredl skriver, eftersom värmen tar ett dygn att hinna ikapp så hade vi vårat på 38 hela tiden. Ta en dusch innan så slipper man en del skit i vattnet.

Sätt en energimätare på sladden så ser ni att det inte kostar speciellt mycket att ha det igång, första dygnet kostar den en slant eftersom värmaren matar för fullt sedan är det bara underhållsvärme.
 
Aldrig kan saker och ting bara fungera och vara som det skall....Packade precis upp det nyinköpta Lay Z Spa:t .
Packade upp allting fint på altanen och skulle blåsa upp det, Tror ni inte det första som händer är att jag får upp felkod E:05 ( lika med kontakta ÅF eller Grossisten då det är fel på pumpen) Åker ner till ÖB där jag inhandlat det för 3995 kr. Tjejen som tog reklamationen säger att hon inte kan göra något och inte heller ge mig en ny pump då hon måste kontakta grossisten som de köper av. Jag blir arg och säger att hon får ge mig en ny pump här och nu sedan får hon lösa det med sin grossist. Jag blir ännu mer upprörd av hennes motvilliga sätt att hantera situation.
Då säger jag att jag vill ha tillbaka mina pengar. Då kontrar hon med att jag har brutit förpackningen och inte kan få tillbaks mina pengar. Jag blir riktigt förbannad....Hursomhelst så kommer vi överens att hon kontaktar importören imorgon och förhoppningsvis får jag en ny pump. Trist att det börjar på detta vis. Är det någon annan här som haft samma felkod direkt vid driftsättning? Har för mig att jag läst på detta forum att folk har fått denna felkod när de anslutit pump till el vid första driftsättning. Kul om någon har lite feedback angående ämnet och felkoden.

Tack och hej så länge
 
Felkod E:05 det är inte det som är ogjordat uttag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.