98 247 läst · 267 svar
98k läst
267 svar
Bilproffsen ;) hur fixar man esp på bilen?
Mätte du den där givaren om det var brott i den, givaren på huvudbromscylindern?
Ser rätt mekigt ut att komma åt med allting monterat så mät åtminstone för att se om det är brott innan du skyfflar tillbaka grejerna i bilen.
Ser rätt mekigt ut att komma åt med allting monterat så mät åtminstone för att se om det är brott innan du skyfflar tillbaka grejerna i bilen.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En sån grej har jag, sen hur den kopplas vettefan
Ska klämmorna sitta på batteriet o den där svarta klykan gå runt kabeln lr?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär ... Bromsarna luftade.
Gick enkelt, man kom åt utan att behöva ta loss ett enda däck.
Däremot lyser esp / asr fault fortfarande
Tog en provtur och nitade rejält så Abs gick in.
Förmodar att det är huvudbromscylindern under bromsvätskebehållaren som är nästa grej att gå på?
Eller är det nollning via dator som gäller ?
Gick enkelt, man kom åt utan att behöva ta loss ett enda däck.
Däremot lyser esp / asr fault fortfarande
Tog en provtur och nitade rejält så Abs gick in.
Förmodar att det är huvudbromscylindern under bromsvätskebehållaren som är nästa grej att gå på?
Eller är det nollning via dator som gäller ?
Då är det huvudbromscylindern som jag går på i nästa omgång.
Fanns på bildelsbasen för några hundra
Får bara dubbelkolla så bromstrycksgivaren hänger med.
Har inte lyckats hitta den som lös detalj
Bromstrycksgivare art nr 4574 04.
Ska de vara enl Peugeot
Fanns på bildelsbasen för några hundra
Får bara dubbelkolla så bromstrycksgivaren hänger med.
Har inte lyckats hitta den som lös detalj
Bromstrycksgivare art nr 4574 04.
Ska de vara enl Peugeot
Ha ha både jag o farsan kliade oss i huvet hur man skulle gå tillväga
För att komma åt så ska batteriet bort, och sen vart sätter man klämmorna
Farsan verkar dock ha en elgubbe i bekantskapskretsen så vi ska nog skifta bil i veckan
För att komma åt så ska batteriet bort, och sen vart sätter man klämmorna
Farsan verkar dock ha en elgubbe i bekantskapskretsen så vi ska nog skifta bil i veckan
Lossa kontakten till givaren titta hur den ser ut ibland ärgar den och då blir den grön blåaktig eller vit.
Mät ohm på stiften till givaren som går in i bromscylindern .
Med bilen i tändläge dvs precis innan startläge så borde du ha ström på kontakten som sitter på sladden.
Mät ohm på stiften till givaren som går in i bromscylindern .
Med bilen i tändläge dvs precis innan startläge så borde du ha ström på kontakten som sitter på sladden.
Det ska jag testa imorgon
Vilken knapp ska jag ställa in på mätgrejen?
Lättast är nog om jag fotar resultatet
Tog loss kontakten innan men såg inget ergande på den. Knacka lite också he he vem vet idag kanske var min lyckodag
Vilken knapp ska jag ställa in på mätgrejen?
Lättast är nog om jag fotar resultatet
Tog loss kontakten innan men såg inget ergande på den. Knacka lite också he he vem vet idag kanske var min lyckodag
http://www.mister-auto.se/sv/huvudbromscylinder/ate-03-2122-1942-3_g258_a00303.2122-1942.3.html
Om bromsarna och abs funkar så borde huvudbromscylindern vara ok, eller hur?
En gåta att hitta den där bromstrycksgivare 1 ha ha
Om bromsarna och abs funkar så borde huvudbromscylindern vara ok, eller hur?
En gåta att hitta den där bromstrycksgivare 1 ha ha