Här är ritningen (har klippt ihop hörnet med badrum och tvättstuga med en del av förklaringen). Som sagt så ser det för mitt lekmannaöga ut som om tvättställets avlopp ska gå inuti väggen då det är tydlig skillnad på detta och golvbrunnarna i dusch och tvättstuga.

vvsritn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Nefcairion skrev:
Man "skall" inte gjuta in dimensioner under 75 mm i plattan. Dessvärre kan jag inte ge dig någon källa, så "skall" kan likväl vara "bör" men personligen har jag aldrig gjutit in ett 50 mm rör.
Hmmm, kan det vara så (illa?)? :confused:
Jag har gjutit in 50mm rör i plattan. Men om jag inte minns fel så är det endast till handfatet det är så. Till köket, tvättstugan, dusch osv vill jag minnas att jag la 75mm.
 
Mikael_L
beerfueled skrev:
Här är ritningen (har klippt ihop hörnet med badrum och tvättstuga med en del av förklaringen). Som sagt så ser det för mitt lekmannaöga ut som om tvättställets avlopp ska gå inuti väggen då det är tydlig skillnad på detta och golvbrunnarna i dusch och tvättstuga.
Det ser onekligen ut så.
 
Krilleman
Mikael_L skrev:
Hmmm, kan det vara så (illa?)? :confused:
Jag har gjutit in 50mm rör i plattan. Men om jag inte minns fel så är det endast till handfatet det är så. Till köket, tvättstugan, dusch osv vill jag minnas att jag la 75mm.
Japp, "gamla skolan" säger inte mindre än 75 i platta. Så är jag också lärd. Men jag hittar inte heller någon dokumenterad info om detta. Kanske bakom något kapittel i VVS-AMA...

beerfueled skrev:
Här är ritningen (har klippt ihop hörnet med badrum och tvättstuga med en del av förklaringen). Som sagt så ser det för mitt lekmannaöga ut som om tvättställets avlopp ska gå inuti väggen då det är tydlig skillnad på detta och golvbrunnarna i dusch och tvättstuga.
Absolut ska avloppet vara i vägg enligt ritningen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.