Jag är medlem på SSRA....är även med på några andra forum.... :)
 
Har varit inne och läst denna tråden förut, och skummat igenom bilder och lite text. Idag sträck läste jag hela tråden och var bara tvungen att skriva! Grymt inspirerande bygge. Även om en del lösningar och designer inte passar mig i smaken är det kul att se att du uppfyller dina önskemål och krav utan att bry sig vad andra tycker.
Fortsätt med ditt spår, och fyll på med mer inspirerande bilder och text! Keep up the good work!
 
Goteborg skrev:
Har varit inne och läst denna tråden förut, och skummat igenom bilder och lite text. Idag sträck läste jag hela tråden och var bara tvungen att skriva! Grymt inspirerande bygge. Även om en del lösningar och designer inte passar mig i smaken är det kul att se att du uppfyller dina önskemål och krav utan att bry sig vad andra tycker.
Fortsätt med ditt spår, och fyll på med mer inspirerande bilder och text! Keep up the good work!
Tack :)
Ja jag bygger för att jag tycker det är kul och då får det gärna vara lite mer komplicerat...blir lätt uttråkad på "enkla svensson" lösningar....
Är lite sugen på att bygga en vedeldad bastu på baksidan till hösten.....
 
Enk Projektet skrev:
Tack :)
Ja jag bygger för att jag tycker det är kul och då får det gärna vara lite mer komplicerat...blir lätt uttråkad på "enkla svensson" lösningar....
Är lite sugen på att bygga en vedeldad bastu på baksidan till hösten.....
Jaha, till hösten, och vad tänker du göra i sommar då :)
 
verobar skrev:
Jaha, till hösten, och vad tänker du göra i sommar då :)
Tyvärr måla lite saker ute på huset.... :mad:

Skruva lite Hot Rod och även åka bil och båt om vädret tillåter...annars bara slappa..... :D
 
Jisses vilken hängivenhet. Otroligt inspirerande bygge - och att du gör det på två hus. Helt otroligt!

Bra jobbat!
 
logic skrev:
Jisses vilken hängivenhet. Otroligt inspirerande bygge - och att du gör det på två hus. Helt otroligt!

Bra jobbat!
Tack och det är alltid kul att inspirera andra...hoppas fler provar att testa sig fram.....
 
Jag blev så förbryllad nu när jag såg ditt trappräcke. Kunde svära på att det var i svartsmide och nu plötsligt hade det blivit trä. Tittade bakåt i tråden och insåg att du inte bytt räcke utan att det hade rostat. Inte visste jag att det rostar inomhus också. Hade du planerat att det skulle bli så? Det passar ju väldigt bra i nyansen till träet sedan.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Jag blev så förbryllad nu när jag såg ditt trappräcke. Kunde svära på att det var i svartsmide och nu plötsligt hade det blivit trä. Tittade bakåt i tråden och insåg att du inte bytt räcke utan att det hade rostat. Inte visste jag att det rostar inomhus också. Hade du planerat att det skulle bli så? Det passar ju väldigt bra i nyansen till träet sedan.
Det är smide som jag har tvättat med saltvatten utomhus innan jag tog in det....handledaren är av ek....
Planerat och planerat....jag har en bild i huvudet på hur jag vill att det ska bli....det stämmer nog ganska bra med hur jag tänkt...även om jag anpassar mig om det krävs...;)
 
Har planer på att glasa in altanen men har inte riktigt klart för mig hur det blir och vilket system jag ska använda....
Någon som har några förslag och ev bilder?
 
Vilket system man väljer beror ju kanske lite på hur man har tänkt sig inglasningen, hel, delvis eller vindskydd, samt hur luftig man vill att lösningen skall vara.

Du brukar ju vilja ha lite annorlunda grejor. :p och kan då tipsa om ett vindskyddssystem från Svalson med höj och sänkbara glas som har blivit rätt poppis på uteserveringar. Kan förstås även kompletteras med markistak. Titta på "cit i lä" samt "cafe au lä".

Hemsida:
http://www.svalson.com/

Om inte hemsidan fungerar titta här:
http://www.karlsson-dahl.se/produkter/cit-i-la-hoj-sankbara-inglasningar/

:)
 
Redigerat:
Ahhhhh...vill ha.....

Måste nog mäta lite för att se hur galet dyrt det skulle bli........
 
  • Gilla
Marianne Stenström Sahlin
  • Laddar…
Har snart målat klart huset utomhus....inne finns lite jobb att göra under vintern så det får vänta....
Hjälper just nu min bror med att snickra lite när det passar...annars blir det mest att ta det lugnt med en ljudbok....:cool:
 
Du är grym mannen!!!

Har själv renoverat ett hus från grunden, byggt nytt pannrum och renoverar nu övervåningen på huset så jag vet vad arbete är!

Kul att det finns driftiga människor :D.
 
Skogstinsen skrev:
Du är grym mannen!!!

Har själv renoverat ett hus från grunden, byggt nytt pannrum och renoverar nu övervåningen på huset så jag vet vad arbete är!

Kul att det finns driftiga människor :D.
Tack :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.