jtl skrev:
Hej,

Finns det vattenutkastare med blandare som sitter på insidan?

FMM har en för både varmt och kallt vatten:
[länk]

men jag vill sätta en traditionell:
[länk]
med möjlighet att blanda vattnet på insidan.
Jag tror att du får förklara bättre. Har inte den första blandning på insidan? Eller vill du ha själva reglaget på insidan och utkastaren på utsidan? Eller vill du ha engreppsblandare?
 
tio_Pepe skrev:
Jag tror att du får förklara bättre. Har inte den första blandning på insidan? Eller vill du ha själva reglaget på insidan och utkastaren på utsidan? Eller vill du ha engreppsblandare?
Utkastaren på utsidan och möjlighet att blanda varmt/kallt vatten till den på insidan.
 
Sätt en vanlig badkarsblandare på insidan och koppla dennes "utgång" på den traditionella utkastarens "ingång"..
 
jtl skrev:
Utkastaren på utsidan och möjlighet att blanda varmt/kallt vatten till den på insidan.
Varför? Och hur skulle man då kunna justera blandningen?
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Man kanske vill låta barnen bada i en spridare och vill ha 38 graders vatten.. :)
Men jag håller med om man vill ha olika temp, känns det lite opraktiskt.
 
jackt skrev:
Man kanske vill låta barnen bada i en spridare och vill ha 38 graders vatten.. :)
Men jag håller med om man vill ha olika temp, känns det lite opraktiskt.
Oj men då finns ju denna.
 
jtl skrev:
Utkastaren på utsidan och möjlighet att blanda varmt/kallt vatten till den på insidan.
Jag förstår ändå inte. Vill du ha själva reglaget på insidan och utkastaren på utsidan?

Det första av dina två exempel blandar ju på insidan fast reglaget sitter på utsidan. Varför duger inte det? EDIT: Nej jag har nog fel där, blandningen sker nog på utsidan. Men varför duger inte det?
 
Redigerat:
MB77 skrev:
Oj men då finns ju denna.
Sant, men då kan ju ungarna (i detta fallet) stänga av kallvattnet och någon stackare skållas lätt när den springer igenom spridaren..

Men jag vet inte TS tanke, detta är bara min reflektion..
 
jackt skrev:
Sant, men då kan ju ungarna (i detta fallet) stänga av kallvattnet och någon stackare skållas lätt när den springer igenom spridaren..

Men jag vet inte TS tanke, detta är bara min reflektion..
Just därför man har en blandningsventil, plus att vattnet kallnar väldigt fort ifrån spridaren.
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
MB77 skrev:
Varför? Och hur skulle man då kunna justera blandningen?
Ibland önskar jag att jag haft varmvatten utan att behöva dra en slang genom dörr/fönster.
 
jtl skrev:
Ibland önskar jag att jag haft varmvatten utan att behöva dra en slang genom dörr/fönster.
Då är ju första utkastaren du länkar till perfekt, eller?:x
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
jackt skrev:
Sant, men då kan ju ungarna (i detta fallet) stänga av kallvattnet och någon stackare skållas lätt när den springer igenom spridaren..

Men jag vet inte TS tanke, detta är bara min reflektion..
Helt rätt! Dels vill jag inte riskera att barnen skållar sig och dels så vill jag inte att något på rent jävulskap drar på varmvattnet och låter det rinna.
 
Delarna som sitter på utsidan vill man antagligen ha frostsäkra.
 
MB77 skrev:
Oj men då finns ju denna.
Den vill jag undvika eftersom kontrollen av varmt/kallt vatten sitter på utsidan väggen. På utsidan vill jag bara ha på/av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.