roli skrev:
Och innan "rättstavningsfunktionen" gick in, menade du......
Konstigare saker har man skickat iväg tack vare den :)
 
Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket... Typ så...
ImageUploadedByByggahus.se1364251133.154983.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Embridioum
  • Laddar…
erik_n skrev:
Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket Pappa hänger upp hinkar i taket...
Typiskt, det där hade ju jag tänkt säga ju....:(
 
Raceman skrev:
Typiskt, det där hade ju jag tänkt säga ju....:(
Haha! :p
 
Raceman skrev:
Typiskt, det där hade ju jag tänkt säga ju....:(
Great minds think alike! Jag har gått och sugit på den sen jag fick hem pottorna haha!
 
Då är alla pottorna på plats i taket och alla rör dragna. Tänkte jag dra i kabel och sen ska gipset upp.

Lånat hem en skivhiss och burit ner 1 ton gips i källaren så kvällen är räddad :)
 
erik_n skrev:
Då är alla pottorna på plats i taket och alla rör dragna.
Ehm. Vill inte vara sån, men pottan ska stå på golvet i badrummet, inte i taket!
 
Kattvovven skrev:
Ehm. Vill inte vara sån, men pottan ska stå på golvet i badrummet, inte i taket!
Det är en skitsak! I flera avseenden ;)
 
El dragen i taket... Nästan allt iaf, nollkabeln tog slut.

Så det blev lite gips istället!

ImageUploadedByByggahus.se1364595547.239665.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Hann med att svänga förbi å köpa mer kabel innan påskfirandet drog igång... Så det fick bli ett litet kvällspass, nu är all el i taken klar. Imorgon spottar jag nävarna och gipsar på tills taket är klart! Bara 70 kvm kvar nu ;)
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Sen har du bara det tråkigaste kvar, att remsa, spackla, slipa och måla eländet... Hang in there! (y)
 
b8q skrev:
Sen har du bara det tråkigaste kvar, att remsa, spackla, slipa och måla eländet... Hang in there! (y)
Förhoppningsvis så kanske målaren som ska göra väggarna även gör taket ;) men du har så rätt... Det må vara det absolut tråkigaste som finns!!
 
Ja att spackla väggar är inte så jobbigt, men tak! Nej då är det tungt att konstant jobba ovan huvud! Lätt värt att lejja bort! Eller montera tex Huntonit tak istället för gips! ;)
 
6 timmar slit. 80 kvm tak gipsat

ImageUploadedByByggahus.se1364740640.959719.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1364740662.995778.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
lorens skrev:
Ja att spackla väggar är inte så jobbigt, men tak! Nej då är det tungt att konstant jobba ovan huvud! Lätt värt att lejja bort! Eller montera tex Huntonit tak istället för gips! ;)
Men lätt värt jobbet för att få släta tak :)
 
  • Gilla
MaWa71
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.