OpiMaza
Någon mer än jag som har fått problemet med att det inte längre går att låsa med vredet på insidan utan att vrida åt höger.
samt när man ska låsa på utsidan så räcker det inte att trycka * utan * kod* och då låses låset men dock med ett "felmeddelande" dvs alla symboler blinkar hejdlöst, men det är låst?
blir så trött, ska man behöva reklamera efter 4 månader och till råga köpa nya prylar till dörren som annars kommer vara olåst.
 
  • Gilla
Zirqom
  • Laddar…
Hade ett liknande fel och det var dörren (låset) som satt för långt ifrån blecket. Prova att håll inne piggen mellan kolvarna och lås, funkar det att låsa då är avståndet mellan lås och bleck för stort så låset vet inte att dörren är stängd.
 
  • Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
OpiMaza
Ta me f.sen , där slog du spiken på huvet.
Och här går man o tror man är en förståsigpåare o gammal snickare men gu så enkelt åtgärdat det va.
Tack som f.sen.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Mycket bra tips! Har haft problem till och från när det varit kallt, och problemet var att mitt avstånd var precis på gränsen... Efter justering funkar det klockrent!
 
OpiMaza
Tyvärr varade inte lyckan allt för länge.
Har fått stora problem igen och varit i kontakt med Yale och kommit fram till att låssmed kommer och byter mitt lås.
Enligt killen jag pratade med så har dom fått problem i stora delar av Sveigen med låsen då det är stora temperaturskillnader mellan dag o natt.
Dvs att glipan mellan dörr och karm sväller osv.
 
Har haft mitt lås i snart ett år och det har fungerat problemfritt utom när det har varit riktigt kallt, typ -20. Då har batterierna blivit för kalla och tappat all kraft. Problemet är att det är barnen som oftast går sist på morgonen och inte uppmärksammar att låset inte fungerar med resultat att det står olåst. Det har aldrig hänt att låset har slutat fungera i låstläge konstigt nog. Har bytt till nya "märkesbatterier" men felet uppkommer igen efter någon månad med kall väderlek.
 
Verkar ju som dom inte tänkt till riktigt innan lansering i nordiska länder.
Jag antar att batterierna sitter på insidan av dörren? Är den ordentligt isolerad och är tätningslisten hel?
Kanske kan det fungera bättre i kylan med Litiumbatteri?
 
  • Gilla
Labbarparn
  • Laddar…
Batterierna sitter mycket riktigt på insidan. Det är en källardörr från 70-talet så isoleringen är inte den bästa men tätningslisten är relativt ny. Kan vara värt att prova med lithium om de tål kyla bättre. Batterierna återfår kraften när de har blivit varma igen, fungerar utmärkt i ficklampor
 
Robert-san01 skrev:
Hade ett liknande fel och det var dörren (låset) som satt för långt ifrån blecket. Prova att håll inne piggen mellan kolvarna och lås, funkar det att låsa då är avståndet mellan lås och bleck för stort så låset vet inte att dörren är stängd.
funderar på att köpa en själv
men vad är maxavståndet mellan dörr o karm?
har idag ca.5mm så det känns ganska mkt

tackar för hjälpen
 
Kommer inte ihåg. Problemet för mig var att jag har brytskydd monterat och då var det svårt att kolla avståndet och brytskyddet är monterat med säkerhets-skruv. :(
 
Jag har för mig att det står 4mm i manualen men man kan ju "förhöja" blecket med ett par brickor bakom om man har brytskydd/list som skyddar.
 
Ni som använder låset. Går det att köra det i tyst läge utan alla ljuden? Vill inte väcka sambon på morronen när jag går till jobbet. Testade låset på hornbach och tyckte ljudet var väldigt högt.
 
Det finns tre ljudnivåer, en helt tyst, ja.
 
anders07 skrev:
Jag har för mig att det står 4mm i manualen men man kan ju "förhöja" blecket med ett par brickor bakom om man har brytskydd/list som skyddar.
så där
monterat och klart
avståndet löste jag det med en bricka
ska se om jag kan fixa en till slutbleck så kan jag strippa den och använda bara fronten och skruva fast den på den andra

men blev liiite besviken att man inte kan välja två olika lägen på auto låsningen
jag vill att den ska låsa auto om man låser upp men inte öppnar dörren
om man aktiverar autolås så låser den när man stänger dörren och om man inte öppnar dörren
jobbigt om man har barn som springer in och ut
så den låser varje gång dom stänger dörren
men men man kan inte få allt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.