peternicklas skrev:
Det borde fungera då den ska stänga av sig när laddningen är färdig, gäller efter home är aktiverad.
Jag har tagit lös batteriet och använder en Ctek för laddning. ett batteri åt gången men det tar inte så lång tid.
Vad är det för Ctek laddare du använder, hur stark är den ? (0,8A, 3,6A, 7A, 10A eller Zafir)
 
peternicklas
Jag har en MXS 3.6 och kör i motorcyckelläget.
 
Vilka fler än Poolrobot, Strands och Duabhuset säljer Landroiden ?
Ryktas om prishöjning tydligen inför säsongsstart....
 
Jaha, då var det återigen 5cm snö när man vaknar på morgonen... suck!
Helt plötsligt känns det mer avlägset med robotgräsklippare och trädgårdsarbete dessa dagarna. Slängde iaf på kalk i föreg. helg som kommer smälta ner med snön någongång framöver.
 
5cm, I Halmstad hade jag ca15cm igår morse & närmare 20cm på kvällen. Kalkade för ca en månad sedan, när det inte fanns någon snö kvar, men det granulatet ligger fortfarande kvar ovan på tjälen, men nu under snön. Ja det var en sen omgång snö som kom nu här nere vid ekvatorn. :)

Det här med prishöjning, vet du/någon något mer om det?
 
Såhär ser min tomt ut. Några hinder eller avstånd som inte fungerar för Landroiden ?
(siffrorna anger ungefärligt avstånd i m, det blåa området är stenläggningar som omges av kantsten mot gräsmattan)
Tomt_Knackstensvagen.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
peternicklas
Bör inte vara några problem. Dock får du dra mycket tråd. Jag har som minst en passage 70 cm och den hittar igenom denna.
 
Reflekterade över en detalj igår... Ska HQ stämma även Poolrobot, Duabhuset, Ceteco, Strands m.fl nu när de också säljer Landroiden ? :D HQ har blivit lite av ett SKÄMT i frågan......
 
peternicklas
mortimer skrev:
Reflekterade över en detalj igår... Ska HQ stämma även Poolrobot, Duabhuset, Ceteco, Strands m.fl nu när de också säljer Landroiden ? :D HQ har blivit lite av ett SKÄMT i frågan......
Enligt uppgift så är alla stämningar tillbakadragna, de höll tydligen inte. HQ är klart oroliga för att tappa sin dominanta ställning på marknaden. detta året lär nog bli tufft för dem.
 
Hej,Har haft en china modell som har gått sönder . så jag skulle åka till coopbygg i ludvika för att köpa en Landroid trodde att stämningen var tillbakadragen . Dom hade skickat tillbaka all klippare 2013.03.22 dom sa att dom inte får sälja för HQ. Vad tror HQ att dom ska fler kunder eller skulle inte tro det. Det var bara att leta upp en LD på ett annat ställe lite dyrare bara . Har två kompisar som har LD dom hel nöjda så nu är det bara att vänta på att snön ska försvinna
 
peternicklas
Låter märkligt, men de kanske har gjort likadant som Jula? COOP var ju tuffa föra året och bestred alla stämningar.
 
Ja det är synd om HQ ska få rätt. För det är bra att det kommer in andra märken på marknaden som är bra och billigare.
 
peternicklas
blomman68 skrev:
Ja det är synd om HQ ska få rätt. För det är bra att det kommer in andra märken på marknaden som är bra och billigare.
Tror HQ skjuter sig lite i foten genom att hålla på som de gör. De kommer npg att få det tufft med alla nya märke och modeller som kommer att säljas under året. Dessutom så lär även HQ ha problem med sina klippare då de kommer nära vissa märken. Kanske därför de har blivit tvingade att görs så här. Då är Bosch nästa på tur...
 
De är rädda för konkurrens i kombination med att deras robotserie säkert drar runt företaget ekonomiskt till stor del. Bosch har lite mer ekonomiska resurser än HQ sår där blir det ingen strid som HQ vågar ta. HQ är småpotatis i Boschs värld.
 
Redigerat:
Det är bara löjligt det som HQ håller på med, speciellt när de ger sig på återförsäljarna istället för tillverkaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.