Det stämmer, såg ut som ett bra pris med!
 
hahalj
ceson skrev:
Toolab har maskin och adapter om priset är rätt har jag ingen aning om:)
Verkar ju vara ett bra pris.
Fast adaptern verkar ju vara för 19 mm slang, min Kärcher har 35 mm...
 
hahalj skrev:
Har klarat mig i snart 20 år med bara planslipar och handhyvlar... ;)

Men ok, om jag köper en maskin som gör att jobbet går snabbare kan det vara värt lite till.

En Bosch PEX 400 AE, är den värd det lite högre priset?
[länk]
Jag köpte en Metabo 450sxe för runt 1500-1700kr inkl frakt från Tyskland.. Den är betydligt mer prisvärd.
 
hahalj skrev:
Verkar ju vara ett bra pris.
Fast adaptern verkar ju vara för 19 mm slang, min Kärcher har 35 mm...
Jag mellanlandade på en smalare slang, ca 2m lång, som jag tejpar till handtaget på slipmaskinen för att den ska sitta säkert. Sen har jag ett munstyckte som är slitsat mellan huvudslangen och maskinslangen, så jag kan reglera suget. (min dammsugare har ingen reglering)
 
Inget specifikt verktygstips, men Jula har 10% rabatt på allt för Club-medlemmar 20 mars.
 
bobas skrev:
Jag köpte en Metabo 450sxe för runt 1500-1700kr inkl frakt från Tyskland.. Den är betydligt mer prisvärd.
Metabos är bra, men PEXen tycker jag är sådär GEX (den blå, är bra mycket bättre)
P står för private och de är enklare och inte gjorda för samma slit som
G som står för yrkeshantverkare, det är en väldans massa skillnader som gör att de värda den lilla extra slanten.
 
Redigerat:
Skulle behöva en LITEN billig bandsåg. ska ine såga saker större än kanske 5-6 cm, någon som känner till en?
 
Fick tag på ett väldigt prisvärt verktygspaket hos en lokal leverantör. För omkring 70 kronor kan jag nu se fram emot lite välbehövlig hjälp med husrenoveringen.

verktygskit.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fantastisk precision i libellerna på passet. ;)
 
  • Gilla
Hammarhaj75 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
179:- för en Bahco Superior 2600XT fogsvans på Jula.
[länk]

Alla borde ha en! :)
Nu har i alla fall jag en. Tack för tipset!
 
FredrikR skrev:
179:- för en Bahco Superior 2600XT fogsvans på Jula.
[länk]

Alla borde ha en! :)
Suck jag som trodde jag gjorde ett klipp i min lokala järnhandel. 299:- för en likadan. Jaja man får väl stödja de fysiska butikerna ibland...
 
Kekken skrev:
Suck jag som trodde jag gjorde ett klipp i min lokala järnhandel. 299:- för en likadan. Jaja man får väl stödja de fysiska butikerna ibland...
Jula är väl rätt så fysiska? :)
 
Ja så fysiska att de inte ens säljer över Internet längre.
 
Realdoolar skrev:
Jula är väl rätt så fysiska? :)
Du missförstod. Fysisk på min ort. Det är inte Jula.
 
hahalj
ceson skrev:
Toolab har maskin och adapter om priset är rätt har jag ingen aning om:)
Köpte en PEX400 i helgen men fick inte tag på nån adapter. När man tar bort den medföljande "dammsugaren" så är det ju ett cirkulärt utblås, förstår inte hur denna adapter ska monteras på maskinen då?
 
hahalj
Angående Bosch PEX400 AE, alltså, jag måste vara trög eller nåt, men jag fattar inte hur en sådan här:
38111.jpg
(http://www.bosch-pt.com/gb/en/accocs/Accessories/172720/506/adapters/adapters/)
ska passa som adapter mellan ett cirkulärt 15mm utblås på maskinen och en 35 mm dammsugarslang. Det är ju bara den lilla tappen som är rund, väl?? Den stora ändan är väl inte cirkulär, eller? Den ser ju mer platt ut?

Däremot kan jag tänka mig denna passar:
38182.jpg
(http://www.bosch-pt.com/gb/en/accocs/Accessories/172721/angle-adapter-for-hoses/)

Kan nån vänlig själ kasta lite ljus över detta, ska ju snart börja med mina fönster och måste ha detta löst, vill inte beställa fel! :x:confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.