Status
Tråden går ej att kommentera.
Nimajneb skrev:
Gräsytan kanske bara är 2500m2 men med många öar, passager, mellanzoner osv osv så blir det mååååånga meter. Stegade upp det i somras.
Vipers minstingmodell klarar sig utan begränsningskabel (känner av gräskanten) men tydligen är det inte appliserbart på större maskiner. Skall det fungera måste kanske GPS tekniken ta ett kliv till men det låter å andra sidan inte som någon billig teknik. Ungefär som när de första 3D TV'na kom för 20 papp när man kunde få en utan för 8000 kr.
 
MBygga skrev:
Vipers minstingmodell klarar sig utan begränsningskabel (känner av gräskanten) men tydligen är det inte appliserbart på större maskiner. Skall det fungera måste kanske GPS tekniken ta ett kliv till men det låter å andra sidan inte som någon billig teknik. Ungefär som när de första 3D TV'na kom för 20 papp när man kunde få en utan för 8000 kr.
Vad jag vet försvinner den modellen till den här säsongen...
 
Fel :)
 
Redigerat:
boltis skrev:
Fel :)
Vad är fel, det jag skrev eller att den påstås försvinna från marknaden?
 
MBygga skrev:
Vad är fel, det jag skrev eller att den påstås försvinna från marknaden?
Haha, sorry. Det jag skrev var efter lite efterforskningar fel så jag tog bort det så det var inte riktat mot dig
 
A
MBygga skrev:
Och det har du förstås all rätt att tycka. Däremot är det just nu fler och fler som inte tycker så utan ser fördelarna med robotklipparna, därav den rätt stora uppgången i försäljningssiffrorna och med ytterligare lägre priser kommer nog än fler att hoppa på det tåget.

Jag tar tillbaka lite av mitt uttalande efter lite eftertanke. Jag tycker kanske inte de är lika onödiga som jag tyckte när jag skrev inlägget, men jag tycker fortfarande att de är för dyra i dagsläget.
 
ImageUploadedByByggahus.se1363361287.185289.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oops.... :)
 
En Läkerol ask :)
Läkerol.JPG
 
Nejdå, det är en Volvo... Ser ni inte det på bagagerumsmattan ? :D
 
Haha jag missade att det var min ask ju ...
 
Trevligt inköp. Hunnit prova den också innan snökanonen kommer i skåne på tisdag ? :D
 
Tänkte att jag skulle montera snöskär på den innan dess :p
 
Vi inväntar lite bilder och feedback på din installation och resultat av klippningen. Fick du något bra pris nu såhär innan säsongen dragit igång på allvar ?
 
18360 plus 500kr värdecheck till service. Helt ok
 
Var inhandlade du den? Alltså inte Läkerolasken eller Volvon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.