Nu har det hänt lite här hemma iaf....fönstersmygarna i v-rum är klara.... parkett klart i hallen....parkett klart på entresol......sonens rum är klart så pass att han flyttat in i det.....Avhärdare installerad......ny garageport hemma och väntar på målning och montering....
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe
Men var är bilderna!?!?!? ;)
 
  • Gilla
nypon och 1 till
  • Laddar…
RoTe skrev:
Men var är bilderna!?!?!? ;)
Jaha...ni vill se några bilder också....;) ska försöka fixa det i slutet på veckan...har dragit el i sonen rum idag och så klart hade jag inte allt hemma... :mad:
Måste komplettera med mer matrl.....
 
Tog mig i kragen och fixade en hel del med elen idag...nästan klar....måste tyvärr göra om på några ställen som jag hade lyckats förträngt....:( nya tag i morgon och ska nog försöka få till några bilder iaf...;)
 
  • Gilla
Jante och 2 till
  • Laddar…
En bild på min nya VVB och avhärdare...mycket nöjd med båda :)

DSC00857_zps91fcd62a.jpg
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Sista fönsterna klara i V-rum/kök....lite bättringsmålning kvar bara....

DSC00849_zps857b621c.jpg

Golvet klart på entresol...

DSC00858_zpsc28b6084.jpg

DSC00859_zps342923cc.jpg
 
  • Gilla
Marianne Stenström Sahlin och 3 till
  • Laddar…
Några bilder på sonens rum också.....

DSC00842_zpse10a7e92.jpg

DSC00856_zps9602a316.jpg

DSC00843_zpsc963ec6b.jpg

DSC00850_zpse1362e86.jpg

DSC00844_zps6129755e.jpg

DSC00853_zpsb38039cc.jpg

DSC00854_zpsab6533a0.jpg
 
  • Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
Har nu fixat ett förråd och även platsbyggt hyllor.....men undrar egentligen vad jag håller på med....varför göra hyllor för massa flyttkartonger....dom ska man väl tömma när man har flyttat....och dessutom ska man väl inte spara på allt skit....
Jaja...lägger upp några bilder iallafall...

Plywood på väggarna....

DSC00860_zps58f300b9.jpg

DSC00861_zpsc7003ab1.jpg

Enkel budget lösning på hyllor....

DSC00862_zpsc156ab4f.jpg

Plats för 30st flyttkartonger....och självklart konsumenttestad av fullvuxen på mitten av hyllan.....

DSC00863_zps35b3e32c.jpg

...och så plats för 24st till....

DSC00864_zps0a11da86.jpg
 
  • Gilla
lorens och 1 till
  • Laddar…
Hur många liter är beredaren på? Ser ut som nåt som skulle kunna rymmas på gästtoaletten som är omprioriterad till städskrubb.
 
Anna_H skrev:
Hur många liter är beredaren på? Ser ut som nåt som skulle kunna rymmas på gästtoaletten som är omprioriterad till städskrubb.
300 liter....och med solslinga....
 
Låter ju strålande, har finfint sydtak för sådant, måste bara byta plåten först....
 
Eftersom jag mest lägger tid på mitt nya bilprojekt just nu blir det inte mycket gjort på huset...men jag har istället tagit in snickare som får göra klart saker som jag inte gjort klart av olika anledningar....bla....lister och passbitar....klinker i hall och WC....byte av garageport...div snickerijobb utomhus.....ska kanske ta ett varv med kameran vid tillfälle....just nu är jag mer orolig över vad som kommer fram under snön.....;) risk för några lass till återbruket och några annonser på Blocket....
 
Enk Projektet skrev:
Eftersom jag mest lägger tid på mitt nya bilprojekt just nu blir det inte mycket gjort på huset...men jag har istället tagit in snickare som får göra klart saker som jag inte gjort klart av olika anledningar....bla....lister och passbitar....klinker i hall och WC....byte av garageport...div snickerijobb utomhus.....ska kanske ta ett varv med kameran vid tillfälle....just nu är jag mer orolig över vad som kommer fram under snön.....;) risk för några lass till återbruket och några annonser på Blocket....
va är de för bilprojekt?
 
2013-02-23 19.31.45.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En T-26 replika som ska bli en Hot Rod......har inte några bra bilder just nu men kommer kanske lägga upp en tråd på något bilforum...återkommer isf med en länk dit om någon vill se......
 
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
[bild]
En T-26 replika som ska bli en Hot Rod......har inte några bra bilder just nu men kommer kanske lägga upp en tråd på något bilforum...återkommer isf med en länk dit om någon vill se......
trevligt. är själv jävligt sugen på att bygga rod, hade en ford -32 engelsk tudor för några år sen som jag byggde på, men fick sälja av den pga tid o pengar. är du inte medlem på ssra forumet så rekommenderar jag dig att bli de, finns mycke kompetens där, bra o trevligt folk att bolla ideer me. http://www.ssra.org/ssra_forum/index.php
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.