Fredrik.engdahl skrev:
Nu får ni sluta snacka om wifi bandbred mm förstår ni inte att ni håller honom från allt arbete som är kvar. Och som han ska visa oss ;)

Fortsätt kämpa
Byter väl om till fritidsbyxorna nu då...

"Inlägget sponsras av blåkläder"
 
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Såååååå nu äre sovdags!

Det börjar se trångt ut :)
ImageUploadedByByggahus.se1361229649.592264.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
erik_n skrev:
Såååååå nu äre sovdags!

Det börjar se trångt ut :)
[bild]
Hoppas att ingen El-taliban hittar denna tråden ;-)

Bra tempo och snyggt jobbat!!!
 
AXS
erik_n skrev:
Jag gör det ibland ;)

Här kommer en uppdatering tillägnad dig simpa!

Orkade inte gå ner i källaren ikväll så jag har roat mig med att fila på prototypen till vägglampan. Fortfarande lite putsning kvar...

Baksidan har fått lite mjukare former för att formen ska släppa lättare.
[media]
 
Efter det att första lagret penslats på, glöm inte att armera med gasbinda eller hushållspapper innan varje nytt lager, annars håller formen inte formen.

:)
 
erik_n skrev:
Så min 802.11n airport är helt ok då?

Det blir nog trådat nere i källaren till TV och arbetsplats ändå.
Köra en HD-stream är inga problem. Men räckviddsmässigt är den ingen höjdare. Skulle du ha ordentlig bandbredd ut på nätet (över 20 Mbit) så kommer din Airport begränsa surfhastigheten för dig via trådlöst, och den kommer få jobbigt om du kör flera enheter över trådlöst. Men för lite "lagom" och nån enstaka tung grej borde den räcka. Den ersätter dock inte trådat helt och hållet.

Se den som ett komplement, som du verkar göra, så blir det nog bra.
 
Raceman skrev:
Efter det att första lagret penslats på, glöm inte att armera med gasbinda eller hushållspapper innan varje nytt lager, annars håller formen inte formen.

:)
Kör först 4-5 lager latexmjölk och sedan ett tjockt lager med latexpasta. Pastan är som vaselin i konsistens innan den torkar så den ger stabilitet till formen. Ska tydligen funka bra utan armering då. Men tänkte nog kasta in ett lager gasbinda bär ändå...
 
Idag ångrar jag att det blev nattpasset igår... Blev klar med rören till TP-kabel vid 1-tiden inatt... Ungarna vaknade och ville ha frukost 05:30 :screwy:. Idag satte byggfirman igång med sitt arbete igen. Förhoppningsvis är det lite isolering på väggarna när jag kommer hem idag...
 
Morgonpasset...

Före:
ImageUploadedByByggahus.se1361701065.536027.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
ImageUploadedByByggahus.se1361701089.413479.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Embridioum och 2 till
  • Laddar…
Nu börjar det komma upp isolering, OSB och gips på väggarna. Inga roliga bilder men ändå...

ImageUploadedByByggahus.se1362086623.047800.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fotar lite mer i helgen när det är bättre ljus!
 
Panelväggarna börjar komma på plats.

ImageUploadedByByggahus.se1362169867.392241.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
erik_n skrev:
Panelväggarna börjar komma på plats.

[bild]
Vilken panel använder du?
Har tänkt köra panel på nån vägg i sovrummet!
 
sjöström skrev:
Vilken panel använder du?
Har tänkt köra panel på nån vägg i sovrummet!
Tja,
Panelen heter finsågad spontpanel, 13x120mm, från Södra. LÄNK
Inte lika ruff som en råspont men ändå en snygg ohyvlad yta. Tror den blir kanon med lite färg på!
 
Hur gör du i hörnen med panelen, någon list?
 
Så! Nu har jag läst tråden från start till mål. Eller ja, mål, ni är ju inte klara än men herrefan vilken inspiration detta är. Vi renoverar själva en 30-talskåk men inte såhär omfattande. Kort, jag vill tacka för att du (och andra renoveringsfantaster här på BH) lägger ut sådana fantastiska beskrivningar om vad ni gör; för min del blir det bara inspiration att öka, jobba mer och göra det rätt och riktigt. Stort tack! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.