mr.Ola skrev:
Ligger på soffan och funderar på takskottning..
Ytbehandlade släta takpannor är en välsignelse!

Snön rasar ner av sig själv.
Kan ligga kvar i soffan efter nattens snöfall :)

38° taklutning hjälper ju till förstås.
 
Burit ut skräp och städat bygget lite. Isolerat en del av en innervägg.
 
Hade en firma hemma för ca 1/2v sen som skulle räkna på bergvärme-installation. Fick offerten idag på 2 pump alternativ.
Den andra firman har inte ens hört av sig eller kommit ut efter snart 2v. Ska ta kontakt med en tredje Firma i veckan
 
mycke_nu skrev:
Bestämde mej för att köra två rum parallellt för att bli klar med målningseländet innan Midsommarafton..

Pyssligt att ta bort linoleummattan och lägga mjölkpapp när det finns ett tungt piano och en ändå tyngre bokhylla i mitt i rummet.. Ingen hjälp fick jag heller.. :|

[bild]
Så var det gamla rummet klart efter tre veckors idogt ytskiktsrenoverande. Ett nytt rum hade väl tagit typ tre dagar.
Screen Shot 2013-02-19 at 5.38.33 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två, drygt dubbelt så stora, rum kvar..
 
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
mycke_nu skrev:
Så var det gamla rummet klart efter tre veckors idogt ytskiktsrenoverande. Ett nytt rum hade väl tagit typ tre dagar.
Men fint som snus blev det ju.
Golvet är ju verkligen läckert.

Kristallkrona ! :cool: hehe ...
 
Burit upp reglar och gipsskivor på övervåningen. Pust.
 
Byggt ihop en 19" medialåda som ska rymma alla switchar o annat bröte. Väntar på patchpanelen bara...

Var på bauhaus och biltema och köpte lite grejjer till garaget, bla llite krokar att hänga kablar/slangar på.
Fick även bultat fast skruvstycket i bänken...

de är bra att vara föräldraledig en dag i veckan :)
 
Skruvat upp dom sista 2½ skivorna gips i köket, städat och gjort plats för köksinredningen som kommer i morgon.
 
Önskar man kunde skrivit att jag fixat till inredningen i skåpen och att jag oljat in de nya ekskivorna, men istället blev det storstädning bakom spisen och i badrumsavloppet (bara av orsaken smuts) och låååång promenad i solskenet med grannens fina golden retriever :)
 
Tidigare i veckan demonterade jag pumpen till tvättmaskin när den slutade tömma för att konstatera att det inte var något fel på den... tvättmaskin har funkat sedan dess av någon anledning.

Passade också på att skruva isär torktumlaren och hänga om luckan så det skulle bli smidigare att flytta tvätten från tvättmaskin till torktumlaren eftersom luckan till torktumlaren var ivägen när dem var öppen. Upptäcker då att luckan till tvättmaskin fortfarande är ivägen när den är öppen...

Nästa år ska jag montera med torktumlaren och hänga om luckan till original och istället byta plats på tvättmaskin och torktumlare.

*gösses*
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Jag skulle snitta upp en säck, men satta moran i låret, akuten som påföljd, sju stygn. :banghead:

Sjukskrivning med ordinationen att titta på skid-VM i tio dagar men utan att påfresta benet för mycket

Ryggläge alltså framöver
 
Sagt " ja...det blir fint med den tapetprovet som min sambo lånat hem ".:confused:Gillar inte tapetsera kan tilläggas.

mvh
 
krilleman_215 skrev:
Jag skulle snitta upp en säck, men satta moran i låret, akuten som påföljd, sju stygn. :banghead:

Sjukskrivning med ordinationen att titta på skid-VM i tio dagar men utan att påfresta benet för mycket

Ryggläge alltså framöver
Som om det inte räckt med knivens låret, nåja, krya på dig!
 
*i låret*
tur att man inte skär sig när man slinter på tangenterna :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.