cust3000 skrev:
Du är definitivt en eldsjäl, en stor inspiration för många!
Hang in there, mvh custard!
Tack! Ord som värmer!
 
Bör jag dra all kabel innan gipsen är på plats?
 
erik_n skrev:
Bör jag dra all kabel innan gipsen är på plats?
Vet du med dig att du är 'klar' med all dragning och att du dragit slangen så att det inte är några problem att dra i trådarna sen så är det väl bara att gipsa. (y)
 
erik_n skrev:
Bör jag dra all kabel innan gipsen är på plats?
Jag gör det iallafall, tråkigt OM man inte skulle få igenom på något ställe!

Glöm inte nätverkkablar!
 
Redigerat:
sjöström skrev:
Jag gör det iallafall, tråkigt OM man inte skulle få igenom på något ställe!

Glöm inte nätverkkablar!
Nätverk? Wifi?
 
Wifi duger dock inte om man vill streama hd-kvalitet ifrån datorn till tv:n. Då behövs 100 Mbit.
Lika bra att dra en nätverkskabel när man ändå håller på, behöver man den inte så stör den ju inte i väggen ändå. Det blir jobbigare att dra en efteråt om man kommer på att man behöver det plötsligt.
 
Jag drar två cat6 och en coax till varje rum när jag renoverar (I flexslang)
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Coax? För parabol då eller finns det något mer användningsområde för det idag? Jag hoppas verkligen inte du kör coax-nätverk år 2013 :)
 
Kör musik med AirPlay och streamar film med Apple TV. Blidkvaliteten för med netflix och Apple TV är kanon, även när jag streamar från dator till tv. Ser inte någon som helst anledning till något annat än wifi. Ligger på omkring 150-200 Mbit över det trådlösa och har 100/100 fiber så det duger hur bra som helst för mig!
 
  • Gilla
Småland2009 och 2 till
  • Laddar…
RetepG skrev:
Wifi duger dock inte om man vill streama hd-kvalitet ifrån datorn till tv:n. Då behövs 100 Mbit.
Är det verkligen så? Jag kör stremat via ATV med HD kvalitet utan problem via wifi.
 
  • Gilla
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
kuse skrev:
Coax? För parabol då eller finns det något mer användningsområde för det idag? Jag hoppas verkligen inte du kör coax-nätverk år 2013 :)
Om jag drar 2 cat6, varför i hela friden skulle jag köra något annat än parabol på coaxen? Jösses vilken onödig kom.
 
cust3000 skrev:
Om jag drar 2 cat6, varför i hela friden skulle jag köra något annat än parabol på coaxen? Jösses vilken onödig kom.
Kanske gillar retrogrejjen lixom ;)
 
erik_n skrev:
Kanske gillar retrogrejjen lixom ;)
Nja, då skulle jag nog utesluta cat6 :D
 
MB77 skrev:
Är det verkligen så? Jag kör stremat via ATV med HD kvalitet utan problem via wifi.
Om jag nu rent hypotetiskt skulle tanka en bluerayfilm från nätet (vilket jag självklart inte gör då det vore olagligt :)) så kan jag inte titta på det via min Ps3:a utan att ta det via nätverkskabel. Det laggar om jag tar det via wifi. Däremot så funkar till exempel HBO och Netflix klockrent men det är väl en annan typ av komprimering?

Jag är ingen kung på nätverk men jag har fått för mig att man inte kan streama riktig hd via Wifi, men jag kan definitivt ha fel :)
 
Redigerat:
1080 kräver bättre bandbredd än vad trådlöst idag kan erbjuda (utan lag)
Men 720p funkar klockrent, iaf för mig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.