Mikael_L
simpa81 skrev:
Stiligt! Två frågor; vad är det för kaffemaskin? Och morteln var ju läcker, är det nåt arvegods eller är det nåt som går att köpa någonstans?
Maskinen är en C3, jag antar att det är en sådan här:
http://www.tretti.se/hushallsapparater/kaffe-espresso/espressomaskiner/c3-30-30295

Jag tror att det är en ganska medelmåttig sak, typ en kinagrej som är brandad med det märke som beställaren vill ha, i detta fall C3. (Men jag vet alltså inte.)
Jag kunde inte stå emot att köpa den här när jag såg den stå där till salu på Röda korset - kupan för bara 80 spänn. Och den såg faktiskt helt ny ut. Kanske bara lite använd och ordentligt rengjord, eller så kanske helt ny, vad vet jag.
Jag har för mig att den maskinen kostar över typ 800 spänn i butik, men knappast över 1500, så 80:- tyckte jag den kändes väl värd. Annars kan jag väl alltid lämna in den på kupan igen och se de 80:- som lite välgörenhet för människor som har det lite sämre någonstans i världen.



Morteln är inte en Skeppshult, iaf inte som den ser ut idag (jag bildgooglade).
Den har en märkning också som inte ser ut att kunna vara Skeppshult.
mortel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men i vilket fall har ju Skeppshult-morteln samma stil och är väl det givna köprådet om man gillar stilen på vår.
Jag har faktiskt ingen aning om var morteln kommer ifrån. :surprised:
 
Redigerat:
Slipat och målartvättat köksluckor. Blää.
 
Målat...

Fick dock göra ett akut tandläkarbesök, så dagen var inte helt utan ljuspunkter! (y)
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Men i vilket fall har ju Skeppshult-morteln samma stil och är väl det givna köprådet om man gillar stilen på vår.
Jag har faktiskt ingen aning om var morteln kommer ifrån. :surprised:
Har du kollat botten? I botten på vår (snarlika) står det Ronab, Ronneby på.
 
Satt dosor och dragit slang till nätverk och TV-antennuttag. Skruvat OSB.
 
Monterat lister under väggskåpen i köket och grundat en del kring eldstaden.
 
Inte gjort något fysiskt utan planerat lite inför källar-projektet.
Blev varse om att Gyproc Flexi-reglarna kostade ca. 3x så mycket som tex Byggmax..... :confused:
 
Grundmålat mina garageportar....led hela tiden.....:mad:
 
Enk Projektet skrev:
Grundmålat mina garageportar....led hela tiden.....:mad:
Haha ja de är så brutalt tråkigt att måla, har börjat köpa färdigmålat/grundmålat så mkt det bara går :)
 
sukke2k skrev:
Haha ja de är så brutalt tråkigt att måla, har börjat köpa färdigmålat/grundmålat så mkt det bara går :)
Har köpt nya portar från ett snickeri och jag hade inte tid att vänta på att dom skulle måla....att det har tagit flera veckor sedan jag hämtade dom är något som jag har förträngt......
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Grundmålat mina garageportar....led hela tiden.....:mad:
Det är bra att det är på gång haha ;)
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
ullberg
Mikael_L skrev:
Morteln är inte en Skeppshult, iaf inte som den ser ut idag (jag bildgooglade).
Den har en märkning också som inte ser ut att kunna vara Skeppshult.
[bild]

Men i vilket fall har ju Skeppshult-morteln samma stil och är väl det givna köprådet om man gillar stilen på vår.
Jag har faktiskt ingen aning om var morteln kommer ifrån. :surprised:
Nej, där såg / gissade jag fel. Patinan på Mikaels var ju mycket bättre än på vår, motsvarande uppställning från skeppshult ser ut så här:

ImageUploadedByByggahus.se1360183418.674679.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Själv har jag nöjt mig med att byta ut en täckskylt på ytterdörren och smörja gnisslande gångjärn idag.

/U
 
Mikael_L
Jag målar dörrkarmar just nu.

Måste ta en paus och söka tröst och inspiration här ... :confused:
 
har spenderat någon timme med att isolera ett takstolsfack med kutterspån som mest troligen har stått oisolerat sen huset byggdes på 30 talet, passade då på att gå genom resten av facken och kompletterade lite.

Note to self: använd mask nästa gång!
 
Har skrivit en fråga på Byggahus, räknas det? :)
Fast jag har målat ett par köksluckor också. Hatar den där vattenbaserade färgen som torkar så jävla fort att man inte hinner få i färg i profiler och sånt förrän det torkat där man började och man får fula ränder :banghead:

Tacka vet jag linoljefärgen, där kan man ta lunchrast och sedan fortsätta med samma penseldrag :D
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.