Toppen. Tack för att du kollade.
 
RilleRock
Pewh skrev:
Hur mycket ström allt drar ser du på statussidan i larmet när du är inloggad som installatör, AUX utgång, ström:
Alla larmprylar brukar ha strömförbrukning angivet i specarna.

Den branddetektor du köpt ser ut att vara gjord för traditionella brandlarmscentraler då den inte innehåller något relä. Jag är osäker på om den går att ansluta till SPC, tveksamt. Det finns en annan variant som heter DP721R som har inbyggt relä som passar. Den kopplar du som en vanlig detektor med eller utan balansering(motstånd) och sätter ingågen till "Brandlarm".
SPC kan inte hantera strömslinga så det skall vara relädetektor och sockel DB 702 om det skall fungera.
 
  • Gilla
mickeda
  • Laddar…
B
Undrar när det kommer att det även går skicka mail vid händelser, inte bara sms....
 
Hej !

Är det någon som vet ifall man kan använda Gprs modulen för att köra portalen med ?
 
B
mickeda skrev:
Hej !

Är det någon som vet ifall man kan använda Gprs modulen för att köra portalen med ?
Hej, det går tyvärr inte... Kollade... Bara styra via sms tror jag, MEN, det går ju få sms larm, tyvärr inte email.

Lite synd de inte gjort det som ett 3G modem som går att surfa in på...
 
Har ett annat problem kommer åt centralen via portalen men inte på Appen, har fyllt i Installationsnamn, Användarnamn, Lösen, Objekts-ID men får ingen kontakt
 
B
Japp reggat på spcsecure, kommer åt den från min dator och ipad från annat nätverk,

Men inte från min Iphone, ansluter jag på samma nätverk och lägger fast ip istället för Objekts ID så går det. Så det känns som att det är något problem med telefonen !
 
B
Det tog ett tag innan den uppdaterade ip, har du precis reggat? Har du router? Då måste du sätta port forward på 443 till larmets ip
 
Eftersom det går att komma åt det ifrån andra håll med hjälp av Dator / Ipad så måste problemet ligga i min Iphone håller på att kolla med Tele 2 om det är något problem att kommunisera port 443 på deras abonemang
 
Hur kommunicerar din iPad respektive din iPhone med internet?
 
B
Aldrig hört att det är spärrat från isp...
 
Om man har flera områden på sitt larm, kan då uppringaren ringa olika nummer beroende på vilket område som larmar?
 
Är på G att köpa och installera ett SPC-4320 både med trådat och trådlöst.

Några frågor som jag letar svar på!

1: finns det inga trådlösa brandvarnare? Hittar inga och hörde av nån elektriker att de dragit tillbaka dem för typ ett år sedan, stämmer detta? Är det endast trådat som gäller då eller går det att använda någon annan trådlös variant?

2: kan man få centralen att meddela när larmet larmats av och vem som gjorde det, via SMS eller "push"? Vore trevligt ...

3: kan man bygga ut och få fler PG!-utgångar för att kunna styra fler saker t.ex. lampor osv?

tack på förhand!
 
RilleRock
Jo_W skrev:
Om man har flera områden på sitt larm, kan då uppringaren ringa olika nummer beroende på vilket område som larmar?
Det enkla svaret: Ja du kan ringa upp olika nummmer beroende på områden.

Men den ringer ut larmprotokoll som skall hanteras av larmcentral.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.