Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Men du kan väl ändå inte mena att lastbilen rullar full därifrån?
 
Han gräver -> lastbilen åker därifrån. Ibland har jag sett sten sticka över kanten på släpet, men inte alltid.
 
Hallå! Det finns inga uppgifter om hur stora lastbilarna är! Grävaren fyller väl på sonens leksakslastbil och grabben kör sen iväg det till granntomten eller nåt. :p Hur stort borde hålet vara om lastbilarna kan ta säg 4 kubikdecimeter varje gång?

Men för att vara lite seriös; asdff, jag förstår att du stör dig på att det går lastbilar förbi i två år. Jag kan tänka mig att lastbilarna stör mer än grävaren. Den står ju bara och går, lastbilarna ska manövrera, backa och greja och sen skall de dessutom accelerera därifrån. Full förståelse för att det blir tröttande i längden. Det är inte så att du kan höra med kommunen vad som angetts i bygglovet, vad de skall bygga? Har de sökt för en normalstor villa så borde de ju ha byggt hela huset vid det här laget, åtminstone om de nu är där och grejar på heltid, vilket det låter som. Jag tror till skillnad mot vem-det-nu-var att 2/5-årsreglen inte kommit till med tanken att man skall kunna störa sina grannar måndag till fredag i 5 år utan jag tror du kan hävda att det där är en sanitär olägenhet (heter det väl även om störningen är i form av ljud?). Hör med kommun och polis. Du har ju försökt prata med grannen nu med rätt dåligt resultat så släpp den bollen och gå vidare till myndigheterna istället. Möjligen att du skulle lägga ett brev till honom där du förklarar att du är nyfiken på vad som händer och varför det tar sån tid, naturligtvis på ett positivt sätt. Då kan han i lugn och ro läsa och kanske hinner han besinna sig och förstå dina frågor innan han skäller ut dig nästa gång.

Mvh,
ToRy
 
ToRy skrev:
Hallå! Det finns inga uppgifter om hur stora lastbilarna är! Grävaren fyller väl på sonens leksakslastbil och grabben kör sen iväg det till granntomten eller nåt. :p Hur stort borde hålet vara om lastbilarna kan ta säg 4 kubikdecimeter varje gång?

Men för att vara lite seriös; asdff, jag förstår att du stör dig på att det går lastbilar förbi i två år. Jag kan tänka mig att lastbilarna stör mer än grävaren. Den står ju bara och går, lastbilarna ska manövrera, backa och greja och sen skall de dessutom accelerera därifrån. Full förståelse för att det blir tröttande i längden. Det är inte så att du kan höra med kommunen vad som angetts i bygglovet, vad de skall bygga? Har de sökt för en normalstor villa så borde de ju ha byggt hela huset vid det här laget, åtminstone om de nu är där och grejar på heltid, vilket det låter som. Jag tror till skillnad mot vem-det-nu-var att 2/5-årsreglen inte kommit till med tanken att man skall kunna störa sina grannar måndag till fredag i 5 år utan jag tror du kan hävda att det där är en sanitär olägenhet (heter det väl även om störningen är i form av ljud?). Hör med kommun och polis. Du har ju försökt prata med grannen nu med rätt dåligt resultat så släpp den bollen och gå vidare till myndigheterna istället. Möjligen att du skulle lägga ett brev till honom där du förklarar att du är nyfiken på vad som händer och varför det tar sån tid, naturligtvis på ett positivt sätt. Då kan han i lugn och ro läsa och kanske hinner han besinna sig och förstå dina frågor innan han skäller ut dig nästa gång.

Mvh,
ToRy
Höra kan jag ju alltid göra, hoppas de kan ge mig någon information så det inte är tystnadsplikt eller något sådant.
Vad jag har hört av andra grannar så är det en villa på ~250 kvadrat som ska byggas. Nog för att det är stort, men det borde som sagt gå lite snabbare.

Tack för ditt svar, ToRy.
 
Jag tror (utan att veta något alls) att ett bygglov är en offentlig handlig som du har full rätt att få se. Men ring och kolla.
 
Vart i landet är det någonstans? Jag skulle gärna åka förbi och titta och prata med den "trevliga" grannen..
 
Tar inte lång tid för en erfaren grävare! Och inte ens för en amatör skall det ta en bråkdel av 2år :p
 
Detta låter som ett troll är i skrivartagen, nu stack det upp stenar från släpet också Hmmm bil och släp i två år bara Diesel kostnaderna dessutom en chaufför samt bilen med släpet vad kan det kosta på 2 år inkl fordons kostnader. Dessutom han som övar på grävmaskinen behöver väl lite pengar till mat och hyra samt maskinens kostnader det lär gå löst på 3-4 miljoner per år så NEJ detta är inte sant
 
  • Gilla
Himmapularen och 1 till
  • Laddar…
WHEREareThePhotosConPage.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
weezer och 3 till
  • Laddar…
Jösses, jag som var rädd att störa mina grannar när jag (under 5 helger) förra året gjorde markarbetet till vår 280m2 husgrund. Eftersom jag inte hade kört grävare tidigare så var jag väl inte den snabbaste föraren i stan och den 10-tonnare jag fått låna blårök lite.
Men efter att ha läst detta så inser jag ju att jag kunde ha kört mycket mer, frågan är bara vad jag skulle gjort mer, för trots att jag var nybörjare så räckte dessa 5 helger gott och väl till att både skala av matjord, shakta ner till rätt nivå, fylla igen en gammal källare, lägga VA, en stenkista, samt fördela ut 7 lastbilslass med kross och makadam.
 
cecar33 skrev:
Detta låter som ett troll är i skrivartagen, nu stack det upp stenar från släpet också Hmmm bil och släp i två år bara Diesel kostnaderna dessutom en chaufför samt bilen med släpet vad kan det kosta på 2 år inkl fordons kostnader. Dessutom han som övar på grävmaskinen behöver väl lite pengar till mat och hyra samt maskinens kostnader det lär gå löst på 3-4 miljoner per år så NEJ detta är inte sant

Jag kan garantera att det inte är något troll. :)
 
IMG_15351.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_1534.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gnäll nu för tusan inte på att bilderna är kassa, för närmare än så kommer jag inte.
 
Skymtar man en ställning ner mot vattnet?
Är det inte så att han får massor för att fylla ut?
Sen ser det ut som att ett hus redan är byggt?
Köra han hela dagar eller på kvällstid?
 
Fruppe skrev:
Skymtar man en ställning ner mot vattnet?
Är det inte så att han får massor för att fylla ut?
Sen ser det ut som att ett hus redan är byggt?
Köra han hela dagar eller på kvällstid?
Ställningen är grunden till ett båthus. Han har ju fyllt ut i vattnet med inte så värst mycket.
Huset som står bredvid blev klart för ett år sedan.
Han kör hela dagar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.