Absolut, det tycker jag! :)
 
Det är ju fan otroligt vad man hittar när man börjar titta. I den lilla walk in-garderoben vi har i sovrummet är det svinkallt och likaså i sovrummet. Jag startade en annan tråd här på forumet där jag fick hjälp och kom då fram till att de inte isolerat runt skorstenen överhuvudtaget. Jag ser rakt upp till skorstensplåten ute vid taket och det drar ju massor av kall luft därifrån. Pratade med en sotare och en elda-butik som sade att det är inte bara att värmen försvinner utan också att det är risk för kondens.
Jag blir så less att hantverkare inte kan göra rätt på en gång.....
 
  • 2012-11-14 10.10.58.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bara att ringa tillbaka dem som gjort arbetet eller är det på blåskontot?
 
sir_daniel skrev:
bara att ringa tillbaka dem som gjort arbetet eller är det på blåskontot?
Jag har ringt och ringt och mailat om de andra felen som inte är fixade men det är alltid någonting som de skyller på. Som jag skrev tidigare har de haft sedan slutet av juli på sig att fixa. Just detta med skorstenen upptäcktes ju först nu, men jag har påtalat det för dem så får vi se vad som händer. Jag räknar med att de gör arbetena fackmannamässigt.
 
Höll på att sätta kaffet i halsen häromdagen när jag såg att det "spruckit" i takskarvar i nästan alla rum. På vissa ställen värre än andra. Men tydligen kunde det bli så sa entreprenören och de brukar åka och fixa sånt efter något halvår eller liknande när allt satt sig. Vet inte hur det fungerar riktigt med sånt där. De skulle kolla om de behöver fixa skarven i dusch-hörnet tidigare dock.
taklillasovrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
badrumtak.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Danne12345 skrev:
Höll på att sätta kaffet i halsen häromdagen när jag såg att det "spruckit" i takskarvar i nästan alla rum. På vissa ställen värre än andra. Men tydligen kunde det bli så sa entreprenören och de brukar åka och fixa sånt efter något halvår eller liknande när allt satt sig. Vet inte hur det fungerar riktigt med sånt där. De skulle kolla om de behöver fixa skarven i dusch-hörnet tidigare dock.
[bild][bild]
Latexfog och måla över. Spricker gör det nästan alltid. Därför sätter man aldrig tapet första åren.
 
Mikael_L
Danne12345 skrev:
Höll på att sätta kaffet i halsen häromdagen när jag såg att det "spruckit" i takskarvar i nästan alla rum.
Jag tror det är ganska normalt. Jag kan i alla fall ta en massa likadana bilder härifrån vårt hus. ;)
 
Jo, klart det spricker, inget att oroa sig för. Men med en taklist slipper du se dem...
 
Blir ju dock svårare med ev. sprickor i vägghörn.
 
gullegrizen skrev:
Jo, klart det spricker, inget att oroa sig för. Men med en taklist slipper du se dem...
De skulle fixa detta senare så det inte behövs några taklister. Jag tycker det är snyggare utan.
 
  • Gilla
erik_n och 2 till
  • Laddar…
Underbart med en färdig övervåning! tråkigt när de spricker så fort :/
Kollat igenom tråden, men tänkte kolla om du lagt någon kalkyl alls på vad ni fått betala för diverse saker?
Vi väntar på 2 offerter för att plasta, glesa, isolering och dra rören för element mm.

ska bli kul att man snart är igång :)
 
VillaTT skrev:
Underbart med en färdig övervåning! tråkigt när de spricker så fort :/
Kollat igenom tråden, men tänkte kolla om du lagt någon kalkyl alls på vad ni fått betala för diverse saker?
Vi väntar på 2 offerter för att plasta, glesa, isolering och dra rören för element mm.

ska bli kul att man snart är igång :)
Du menar vad de olika arbetsmomenten har kostat var för sig? Det har jag ingen aning om då vi fick en offert för hela alltihopa.
Hoppas att det går bra för er! Lägg gärna upp en egen tråd så man kan följa det sen!
 
Ok får man fråga vad allt gått på med hel entrepnad? (intressant för att se hur mycket eller lite man kan komma att göra själv och vad som är ok pris eller inte)
Tack så myckert, tycker det går segt att få in offerterna. Men har en annan som kommer nästa vecka :)

Antingen tråd här eller lägger jag de på husbloggen :)
 
Här är iaf en bild från allrummet. Vi valde att ha två soffor mittemot varandra för att kunna njuta av utsikten åt olika håll.
 
  • IMAG0944.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Danne12345 skrev:
Här är iaf lite bilder på trappräcket i ek och glas. Det är 4 uplights som ligger precis under glaset. I hörnet finns en inbyggd bokhylla med en riktbar LED-spotlight riktad mot. Kommer förmodligen att bli en läshörna med en fåtölj här sen.
Hej,

Vet du hur stolparna fästes i golvet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.