Nyfniken skrev:
Du har uppenbarligen aldrig provat kombinationen bakhjulsdrift och snö...
Du skulle bara veta... :eek::wow: Men jag växte ifrån det... ;)
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Och nu blir man ju kolossalt nyfiken på varför du "bränner runt med bilen ute i snön" "där ute på fältet"... :p
Det var ett vetenskapligt test. :)
 
Alfredo skrev:
Du skulle bara veta... :eek::wow: Men jag växte ifrån det... ;)
Växer man nånsin ifrån det?! Jag är förvisso "bara" 31, men att sladda med min fyrhjulsdrivna Audi är ju hur kul som helst :)
 
simpa81 skrev:
Växer man nånsin ifrån det?! Jag är förvisso "bara" 31, men att sladda med min fyrhjulsdrivna Audi är ju hur kul som helst :)
Ja kul är det, men att sladda in i dyra saker kan påskynda "frånväxandet"... :confused::(
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Crebel skrev:
Hur högljutt spacklar du :)?
Så högt jag kan för att få en ursäkt att slippa...
 
Alfredo skrev:
Ja kul är det, men att sladda in i dyra saker kan påskynda "frånväxandet"... :confused::(
Ja, att sänka den nya bilen i brunnen hade nog påskyndat växandet.. tur att locket höll för 2,3 ton! (y)
 
Kära dagbok!

Idag hade jag letat reda på vilken av mina tre trefaskablar som var skadad i isoleringen.

Jag såg ju skadan i somras, eller var det förra sommaren och de har legat i ett riktigt ormbo sedan dess.

Sista kabeln jag synade var den som var skadad. Vilket var tur eftersom jag fick, eller blev tvungen att reda upp hela ormboet.

Tog yxan och högg huvudet av den sjuka ormen så länge. Nästa gång ska lägga en träbit under så jag slipper att få mer jack i betonggolver.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
simpa81 skrev:
Växer man nånsin ifrån det?! Jag är förvisso "bara" 31, men att sladda med min fyrhjulsdrivna Audi är ju hur kul som helst :)
Nej det gör man inte. Var tvungen att ta lunch på "stan" igår för att få åka lite v8-4wd jeep i 40cm nysnö. 08-land var en enda stor lekplats igår.....

I övrigt, vad har hänt med huset: Skottat skottat skottat skottat skottat skottat....
 
ullberg
MathiasS skrev:
I övrigt, vad har hänt med huset: Skottat skottat skottat skottat skottat skottat....
Räcker det inte med att parkera din gas-guzzler på infarten och låta den stå på tomgång några minuter? Den borde väl smälta 40 cm nysnö i ett nafs?

Nä jag är inte avundsjuk på något sätt... ;)
 
Skottat, skottat och sen skottade jag lite.
 
ullberg skrev:
Räcker det inte med att parkera din gas-guzzler på infarten och låta den stå på tomgång några minuter? Den borde väl smälta 40 cm nysnö i ett nafs?

Nä jag är inte avundsjuk på något sätt... ;)
Ska prova det. Om inte annat löser det kanske problemet på sikt med lite växthuseffekt.
 
Mikael_L
Skottat snö. Varit och köpt golvlist och nu ska jag göra kaffe - i mitt hus.
 
Bytt dödskulo, spacklat, slipat och mjukfogat i ett gammalt rum som inte sett en renovering sedan typ 1960.

Ser ut som en snögubbe.

(Hittade fö en hög med vitt pulver under linoleummattan utmed väggen. Skumt. Kokain eller DDT? Man kan undra. Ut åkte det i alla fall.)

I morgon ska jag måla, det är inte roligare. :|
 
Reglat och isolerat snedtak på ovanvåningen.
 
satt fem appratdosor och slangat emellan dom. Blir 3 till i morgon plus att allt ska fyllas med kabel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.