Roland112 skrev:
Ja det verkar vara nått med vakum kanske. Det är ett litet hål i bensin locket och så sitter de en gummiplopp på insidan. Min tanke är att sticka en nål igenom men då kommer ju bränslet rinna ut tänker jag. Nån som fixat till sitt bensinlock som är igentäppt på nått sätt?
Jag hittade också en svart grej i tanken. Vad är den till? Se bild från handen.
Pumpas oljan ut vid den glansiga ståldelen?
den delen som ser ut som ett galler skall troligen vara nere i tanken så inte den andra gummiproppen kommer bort ,kanske är det en backventil eller dyligt kan tänka mig att den skall vara under locket
Oljan kommer ut i det nedre avlånga hålet där som svärdet är fäst
 
R
Elkludde skrev:
den delen som ser ut som ett galler skall troligen vara nere i tanken så inte den andra gummiproppen kommer bort ,kanske är det en backventil eller dyligt kan tänka mig att den skall vara under locket
Oljan kommer ut i det nedre avlånga hålet där som svärdet är fäst
Kanske är den som ramlat av o därmed inte främjar att de luftas som de ska i tanken? Låter iof märkligt.
 
Roland112 skrev:
Kanske är den som ramlat av o därmed inte främjar att de luftas som de ska i tanken? Låter iof märkligt.
Hur det än ska vara med dom detaljerna,så har dom såklart en funktion att fylla ,Helt klart är att det inte får uppstå vakum i tanken då blir det bränslebrist
 
R
Ja la en order på eBay på ett nytt tanklock och tillhörande svart hänge. 69kr inkl frakt. Alla delar finns på eBay om man har sprängskiss :]
 
boltis skrev:
Ett litet tips då:

Saknar man specialverktyg för de sågmodeller som saknar spår för mejsel : Tryck en vanlig skarvkoppling för kabel över skruven. Använd sedan en vanlig tång för att justera. Brukar fungera på de flesta maskiner. Den blå modellen/storleken är väl den som brukar passa....
har även använt mig av ett bromsrör till bil i koppar med passande diameter och tryckt på
men det jag blev mest nöjd med var att skruva ut munstyckene och såga ett spår med bågfilen i dom och sen sätta tillbaka munstyckena och sedan justera med en vanlig spår skruvmejsel
 
R
itbyggarn skrev:
har även använt mig av ett bromsrör till bil i koppar med passande diameter och tryckt på
men det jag blev mest nöjd med var att skruva ut munstyckene och såga ett spår med bågfilen i dom och sen sätta tillbaka munstyckena och sedan justera med en vanlig spår skruvmejsel
Intressant.
Men ju mer jag tänker på mina symptom vad gäller motorn faller de sig nu mer o mer naturligt att de skulle vara vakum i tanken. Vad som hänt med tanklocket vetefasen...kanske damm eller liknande i det lilla lilla hålet på locket.
I övrigt är jag mycket nöjd med sågen, lätt och sågar som om man skar i smör.
Jag återkommer med slutgiltig analys när nya tanklocket är på plats samt det nya membranet som är på ingång =)
 
R
Jag satte mig igår och plockade bort förgasaren från motorn. Kan väl säga som så att byta själva packningarna och membranet tog 2 minuter men de tog fasen två timmar att både få loss förgasaren och att sen få tillbaka den var ett mindre helv*****. Nu sitter iaf allt på plats igen men har inte kunnat provstarta den då jag bor i lägenhet fortfarande men ska ta med den till landet snart igen och dra igång.
Fattar inte varför man gjort en så krånglig konstruktion då gaswiren är dragen bakom hela luftintaget. Och att få tillbaka wiren på förgasaren samtidigt som skruvarna ska passas på plats var avancerat samtidigt som bränsleledningarna skulle tillbaks.
 
Redigerat:
det mesta går om man tar det lugnt o fint, startat upp den än? om inte så tycker ja du ska gå ut på gården så grannarna får lite julmusik o lyssna på plus att ja e nyfiken på hur det går med sågen:cool:
 
R
Ne inte startat än, de dröjer.
Har iaf hunnit stycka upp alla träd innan snön och kylan kom! Lite bilder från bytet av membranet.

WP_000193.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_000196.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.