Då har man sett nya Automower inför 2013. Kan intyga att de nya skalen ser jäkligt bra ut. Även den nya programvaran kommer göra den nya maskinen mycket mer effektiv.
 
Sett den på riktigt? Var?
 
Har sett flera bilder, på nästa generation, från mässan inför 2013. Kommer att finnas möjlighet att kunna köpa till lampor, som extratillbehör. 305:an som finns i år, ser inte alls ut som de som kommer. De kommer att bli mycket lättare att hantera än dagens 220, 230.......
Bara att invänta nästa säsong :)
 
Berätta meeeeer!! ;)
Vad är det för skillnader i funktioner?
"smartare" klippning?
 
Den kommer att klippa effektivare, kommer att kalibrera gräsmattan. Vilket gör att den kommer att känna igen var den har varit. Blir då effektivare klippning. Husqvarnas nya modeller utvecklas och programmeras helt i Sverige, vilket är ju lite kul.
Det kommer att bli mycket lättare att ta av skalet, än på dagens modeller. Någon regnsensor verkar inte komma på nästa generation.
 
Mmm, eller så, vis av Husqvarnas leveranssäkerhet av nyheter de senaste 15 åren, är man lite tyst om ev nyheter tills det faktiskt rent fysiskt går att ta på produkterna.

Vi väntar fortfarande på topphandsmotorsågen som skulle lanseras sommaren 2010 :)
 
Vart kan vi ta del av denna informationen någonstans; eller vart har du fått infon från ?
Blir det Lithium batteri istället för NiMh ?
Bilder är alltid kul att se också på nyheter. Eller är det bara en prototyp änsålänge ?
När börjar denna nya "utgåvan" att säljas på marknaden ? Speciellt AM220
 
mortimer skrev:
Vart kan vi ta del av denna informationen någonstans; eller vart har du fått infon från ?
Blir det Lithium batteri istället för NiMh ?
Bilder är alltid kul att se också på nyheter. Eller är det bara en prototyp änsålänge ?
När börjar denna nya "utgåvan" att säljas på marknaden ? Speciellt AM220
Det kan ni inte, och ska inte. Varje höst presenteras planerade nyheter inför kommande säsonger på en konferens för Husqvarnas återförsäljare. Meningen är att dessa saker ska man hålla tyst om tills de verkligen finns, annars händer det som med så mycket annat, saker släpps för fort och det blir problem med restnoteringar och kvalitet.

Sedan att folk inte har vett att hålla käften om saker som påverkar deras arbete är en annan sak. T.ex. Apple har det lättare vid lansering av nya produkter, där sköter sig folk med företagshemligheter och det gör en lansering av en nyhet mer kontrollerad.

Jämför t.ex. med Husqvarnas nya motorsåg 550, den började folk prata om för 3-4 år sedan vilket har gjort att den har stressats fram, med ganska stora produktions och kvalitetsproblem. Kul för kunderna att kunna köpa en ny modell, men jag tror de hellre vill ha en fungerande maskin när det kommer till kritan.

Ett mer aktuellt exempel finns i det här underforumet. Bosch var nog aningen för optimistiska när de pratade om lansering våren 2012. Nu har de ett hundratal kritiska inlägg om en produkt som var kraftigt försenad, med vissa kvalitetsproblem vad det verkar, att ta ställning till, inte så bra då att den tråden är fjärde träffen på Google när man söker på Bosch Indego.

Sen är det väl inte raketforskning att förstå att Husqvarnas utvecklingsavdelning inte sitter och rullar tummarna medan konkurrenterna försöker komma ikapp (där är de flesta inte i närheten) eller förbi (jag har hittills inte sett något som fungerar långsiktigt bättre än HVA 220/230), men det är en annan diskussion.
 
Redigerat:
  • Gilla
boltis
  • Laddar…
Lite som bilsalongen i Genevé eller vart den nu hålls.... många bilar stannar som prototyper och blir aldrig verklighet. Av en eller annan orsak.
 
Jag har sett båda modellerna som kommer som efterföljare till 220 och 230. Presenterades på Rhodos.
Jag vet vad det nya priset blir på 220. Nyhet är också är att man kan köpa till ultraljud till 220, så man slipper att ha begränsningskabel runt småträd, riktigt bra.
Avslutar detta inlägg. Kan bara säga att de nya modellerna ser jäkligt bra ut!
Nu är det bara att invänta lanseringen för de nya modellerna.
 
6
Automower 35 skrev:
Jag har sett båda modellerna som kommer som efterföljare till 220 och 230. Presenterades på Rhodos.
Jag vet vad det nya priset blir på 220. Nyhet är också är att man kan köpa till ultraljud till 220, så man slipper att ha begränsningskabel runt småträd, riktigt bra.
Avslutar detta inlägg. Kan bara säga att de nya modellerna ser jäkligt bra ut!
Nu är det bara att invänta lanseringen för de nya modellerna.
Varför skriva att du vet det nya priset, när du sen ändå inte skriver priset?
 
Prisbilden kommer att bli ungefär samma som den är idag, ngn krona dyrare än på dagens 220. Trodde för min egen del att priset skulle sjunka.
Nu blir det inte ngn mer information, då detta verkar vara betydligt hemligare än när man är i Audis fabrik och ser en ny bilmodell.
Bara invänta lanseringen av de nya modellerna. Ska bli jäkligt kul!
 
Orkar man inte vänta på de nya modellerna, kan man ju alltid hotta upp den man har :)
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Briljanten och 1 till
  • Laddar…
Hej.
Jag tyckte det saknades en grupp på Facebook för oss som har en Husqvarna Automower...så jag skapade en.


Den heter "Vi som har en Husqvarna Automower..." och ni som har en är välkomna att gå med!


mvh
/Erik
 
Ingen rejäl prissänkning?!

Det är trevligt att se att Bosch gett sig in i matchen, men det behövs tydligen fler seriösa konkurrenter... "Bara för att nånting kostar mycket pengar, så betyder inte det att det är dyrt." Trots det, så är prisnivån på Automower är minst sagt löjlig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.