Schysst att de t.o.m. monterat skivor under plasttaket på altanen och sen spottar i det också.....
 
Det skulle vara lite intressant om någon från Örebro-området kunde kommentera huruvida priset ligger i linje med vad dom brukar få för bostadsrätterna i det området.

1.1 Mkr + 5.700:-/månad i avgift ger en månadskostnad på ca 9.000 + amortering.
 
Det ser ju ganska välgjort ut (förutom trappen). Snyggt trappräcke också. Men lite för mycket pengar för ett trappräcke...
 
Niclas Jonsson skrev:
Otroligt fint hus, luftigt och liksom smälter in i naturen.

[länk]
Å med parabol.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus
 
Niclas Jonsson skrev:
Otroligt fint hus, luftigt och liksom smälter in i naturen.

[länk]
Precis vid järnvägsspåret. Bara att hänga ut tummen på morgonen och hoppa på.
 
Noseone skrev:
Å med parabol.
Okända gärningsmän har tillgripit till och med panelbrädor och alla fastighetstillbehör UTOM parabolantenn. Slutsats: Parabolantennen blir INTE årets julklapp 2012.
 
Har tråden bytt inriktning till knasiga/sunkiga hus?
 
Niclas Jonsson skrev:
Otroligt fint hus, luftigt och liksom smälter in i naturen.

[länk]
Men trots allt så pågår det faktiskt en budgivning på huset. 110' är det uppe i nu. (Det känns mer som om man skulle behövt betala för att bli av med det.) Detta trots att det säljs med FRISKRIVNING (med versaler).

Energideklaration måste göras. Undrar hur den kommer att se ut...
 
andersmc skrev:
Men trots allt så pågår det faktiskt en budgivning på huset. 110' är det uppe i nu. (Det känns mer som om man skulle behövt betala för att bli av med det.) Detta trots att det säljs med FRISKRIVNING (med versaler).

Energideklaration måste göras. Undrar hur den kommer att se ut...
Taxeringsvärdet på enbart marken är 300'. Det är snarare en fråga om hur eventuell köpare bedömer kostnader för rivning, sanering och nybyggnation som styr. Läget verkar ändå vara hyfsat lokalt sett med det taxeringsvärdet bara för marken.

Jag fascineras ändå mest av att man bemödat sig med att ta så många invändiga bilder på vad diverse UE:s och annat haft för sig. Det är väl ändå ingen som på fullt allvar tänker sig att någon köper för att renovera?
 
timmelstad skrev:
Taxeringsvärdet på enbart marken är 300'. Det är snarare en fråga om hur eventuell köpare bedömer kostnader för rivning, sanering och nybyggnation som styr. Läget verkar ändå vara hyfsat lokalt sett med det taxeringsvärdet bara för marken.

Jag fascineras ändå mest av att man bemödat sig med att ta så många invändiga bilder på vad diverse UE:s och annat haft för sig. Det är väl ändå ingen som på fullt allvar tänker sig att någon köper för att renovera?
Frågan är dock om man får bygga ett nytt hus så nära järnvägen. Möjligtvis för verksamhet.
 
  • Gilla
mekar-anders
  • Laddar…
Himmapularen skrev:
[länk]
Kul och konsekvent! Byggt 1929, lite udda. Kanske lite mer än vad jag tänkt mig för ett sommarhus men jag ska tänka på saken.
 
Himmapularen skrev:
[länk]
Smak av Spanien utan besvärlig flygresa. :)
Kanske inget att åldras i, enligt Sydsvenskan ligger hela området mer eller mindre under vatten om sisådär 30 år.
 
tompaah7503 skrev:
Kanske inget att åldras i, enligt Sydsvenskan ligger hela området mer eller mindre under vatten om sisådär 30 år.
Någon länk/referens för det påståendet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.