Status
Tråden går ej att kommentera.
En fråga.

Ok ni trycker home knappen och låter er LD gå in i laddaren, hur länge lyser displayen och visar
ladd status?.

Min visar typ från 26,7 upp till 28,6 sedan står det "Bye bye".

Fortsätte den ladda eller anser den att den är full laddad vid 28,6.

Med tanke på de inlägg jag läst om batteriets status och att några fått
nya batterier.

:confused:
 
hk1971j skrev:
En fråga.

Ok ni trycker home knappen och låter er LD gå in i laddaren, hur länge lyser displayen och visar
ladd status?.

Min visar typ från 26,7 upp till 28,6 sedan står det "Bye bye".

Fortsätte den ladda eller anser den att den är full laddad vid 28,6.

Med tanke på de inlägg jag läst om batteriets status och att några fått
nya batterier.

:confused:
Den är fulladdad vid ca. 28,6 Volt, du ser då att den visar 100% också innan den stänger av. Det är ju 24 voltssystem så 28-29 volt är nog en ganska rimlig nivå för ett fulladdat batteri. Mitt dåliga batteri komockså dit men dränerades väldigt fort ner under 24 volt.
 
  • Gilla
hk1971j
  • Laddar…
MBygga skrev:
Den är fulladdad vid ca. 28,6 Volt, du ser då att den visar 100% också innan den stänger av. Det är ju 24 voltssystem så 28-29 volt är nog en ganska rimlig nivå för ett fulladdat batteri. Mitt dåliga batteri komockså dit men dränerades väldigt fort ner under 24 volt.
Jag börjar bli lite orolig för Shirley med. När hon var ny hade hon efter några laddcykler i början en laddtid på 90 minuter och en körtid på 120min. Nu när jag klockar henne har hon en laddtid på 35min och en körtid på 50 min. Det är ju under halva tiden!! Jag får nog kontakta supporten jag med. Så här skall det ju inte vara. Jag menar tar hon sen 5-15 minuter på sig att ta sig till laddaren så blir ju effektiviteten skitdålig!.
 
Honken_byggare skrev:
Jag börjar bli lite orolig för Shirley med. När hon var ny hade hon efter några laddcykler i början en laddtid på 90 minuter och en körtid på 120min. Nu när jag klockar henne har hon en laddtid på 35min och en körtid på 50 min. Det är ju under halva tiden!! Jag får nog kontakta supporten jag med. Så här skall det ju inte vara. Jag menar tar hon sen 5-15 minuter på sig att ta sig till laddaren så blir ju effektiviteten skitdålig!.
Ja, kontakta supporten för har det väl körtiden börjat att minska så drastiskt brukar det gå fort utför, inom ett par veckor har du säkert bara hälften igen. Robban går nu med sitt nya batteri som han gjorde från början, dvs. runt 100-110 minuter per laddning. Jag mätte på mitt gamla batteri innan jag skickade tillbaka det och det var främst det ena av de två 12V batterierna som blivit svagare. Problemet är ju om/när batteriet blir dåligt nästa gång, då har väl garantitiden för batteriet gått ut tyvärr.
 
MBygga skrev:
Ja, kontakta supporten för har det väl körtiden börjat att minska så drastiskt brukar det gå fort utför, inom ett par veckor har du säkert bara hälften igen. Robban går nu med sitt nya batteri som han gjorde från början, dvs. runt 100-110 minuter per laddning. Jag mätte på mitt gamla batteri innan jag skickade tillbaka det och det var främst det ena av de två 12V batterierna som blivit svagare. Problemet är ju om/när batteriet blir dåligt nästa gång, då har väl garantitiden för batteriet gått ut tyvärr.
Numret till supporten?
 
hk1971j skrev:
Numret till supporten?
0451-381987 och Lars heter han som kan mest om Landroid.
 
  • Gilla
hk1971j
  • Laddar…
Hur går det med mjukvaruppgraderingen? Något nytt?
 
peternicklas
JonasForssell skrev:
Hur går det med mjukvaruppgraderingen? Något nytt?
Nej inget nytt. Ska ställa frågan igen.
 
Rengjord, nya knivar, tackar för denna säsong!
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1349970767.551212.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
hk1971j
  • Laddar…
JS80 skrev:
Rengjord, nya knivar, tackar för denna säsong!
Har gräset slutat växa redan? Efter nattens frost kanske det har det. Nog dags att parkera för vintern.
 
peternicklas
lubbe75 skrev:
Har gräset slutat växa redan? Efter nattens frost kanske det har det. Nog dags att parkera för vintern.
Gräset växer från c:a 10-15 grader i marken. Mossan växer vid lite lägre temp.
 
lubbe75 skrev:
Har gräset slutat växa redan? Efter nattens frost kanske det har det. Nog dags att parkera för vintern.
Ja nu händer det inte mycket på mattan.
 
peternicklas
JonasForssell skrev:
Hur går det med mjukvaruppgraderingen? Något nytt?
Fick svar idag från Worx gällande mina frågor om förbättringar.
Då HQ har tagit tillbaka alla stämningar i Sverige så börjar det bli lite lättare.
De har idag 2 olika vägar att ta gällande problem med annan robot i närheten.
De kommer att ha en lösning färdig i gos tid innan nästa säsong.
Det handlar att 1 en mjukvaruuppdatering eller 2 en hårdvaruuppdatering.
Som jag har förstått saken så ska båda gå att göra på gamla maskiner.
 
  • Gilla
johan119 och 4 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Fick svar idag från Worx gällande mina frågor om förbättringar.
Då HQ har tagit tillbaka alla stämningar i Sverige så börjar det bli lite lättare.
De har idag 2 olika vägar att ta gällande problem med annan robot i närheten.
De kommer att ha en lösning färdig i gos tid innan nästa säsong.
Det handlar att 1 en mjukvaruuppdatering eller 2 en hårdvaruuppdatering.
Som jag har förstått saken så ska båda gå att göra på gamla maskiner.
Spännande även om jag själv inte har det problemet men sa de något om klippning på slingan? Och hur är det med stämningen i Tyskland, någon som läst något om den?
 
peternicklas
MBygga skrev:
Spännande även om jag själv inte har det problemet men sa de något om klippning på slingan? Och hur är det med stämningen i Tyskland, någon som läst något om den?
Han skrev inget om detta men det är framfört till PU avdelningen, vi får se vad de kommer med.
Ingen info om stämningen mot Worx, skulle tro att även denna återkallas. De får lite svårare att driva den i Tyskland mot ett Tyskt företag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.