Mikael_L
Jag håller på och fräser till kanterna just nu.
Jag tänker redovisa metoden sen.

Men allt matnyttigt i ämnet är ju givetvis välkommet ändå. Vare sig det blir jag eller kommande läsare får nytta av det. :)
 
Mikael_L
Nu är det limmat, och skiten ligger för torkning nu, i några dagar typ. ;)

Väldigt spännande det här. Jag var tvungen att hälla upp en öl nu för att lugna nerverna. :)


Lite offtopic, äh, helt offtopic ...
Vad kallas de aluminiumlister som man kan sätta på sidan av en kapad bänkskiva, istället för att limma på kantband.
Och var köper man sådana?
 
  • Gilla
FredJH
  • Laddar…
Det enda jag på rak arm kan tänka mig är om t.ex Theofil kan beställa hem sådant till dig...
 
Mikael_L
teaser.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Modigt! Det där måste ha varit svettigt. (y)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Det viktiga nu och som jag minns mina f.d kollegor gjorde är att fasa av kanten på laminatet med ett vasst stämjärn för annars är risken överhängande att skära sig på kanten...

Hoppas allt blir bra nu när du kämpat så här bra... :)
 
Mikael_L
Ja det har av diverse skäl inte hänt så mycket mer. Det ligger fortfarande på tork. ;)
Men jag har lovat en liten tråd över hela operationen, den kommer, jag lovar.

Men jag är fortfarande kvar i sökandet efter ett alu-beslag att sätta på bänkskivans kortände.
Mikael_L skrev:
Vad kallas de aluminiumlister som man kan sätta på sidan av en kapad bänkskiva, istället för att limma på kantband.
Och var köper man sådana?
Och jag ska erkänna att jag inte ringt Theofil's, men på deras hemsida har jag inte funnit något.

Men om någon vet namnet på detta, eller någon leverantör så skriv gärna.
 
De heter avslutningslist i alu, om du menar de som går upp en bit på ovankanten och som skruvas. Kolla på www.agelito.se
 
Ja, precis en sådan som jag menade :)
 
Inte för att jag ska limma någon ho, men blev ändå nyfiken :)
Har hon torkat färdigt än? ;)
 
Mikael_L
Ja, och den används numera.
Jag har lite dåligt samvete att jag inte rott ihop en projekttråd om'et än ... :surprised:
 
Tänkte att du kunde behöva en liten knuff i sidan ;)
När du får ihop en projekttråd, lägg gärna en länk här. Eller lägger du rent av projektbilderna i den här tråden :)
 
Tec7 alltså? Sitter som berget?
 
Det här såg helt klart intressant ut.

Om du har någon ytterligare info än den som meddelats här i tråden får du gärna berätta detta. Misstänker att just underlimning av en laminatskiva kommer bli ett av sommarens projekt.

Hur fick du bort lagom mkt spån på tjockleken. (´Dvs allt spån innan laminatet) ?

Något nytt på limfronten ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.