Det blir ju en del när man måste ha en uppsättning hemma, en på jobbet och en i jobbilen. "It adds up fast" som man säger over there....
 
Har följt den här tråden en längre tid och den har bidragit med att jag nu äntligen ska börja ordna upp snickarboa. Era bilder på välorganiserade snickarlyor har uppskattats. Jag vore tacksam om ni även kunde dela med er av hur era förvaringsskåp, verktygsskåp etc. ser ut inuti.
Jag antar att många av er har skräddarsydda smarta förvaringssystem för verktyg, målfärg, virke, skruvar, spik etc.
 
Får du inte "vita fingrar" eller domningar när du använder dom där öppnarna?
Jag garderade mig med en sån här för att slippa arbetsskador.
Snygg ordning för övrigt!
 
  • uploadfromtaptalk1347214435807.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
RmK_71 och 3 till
  • Laddar…
Bosch kanske gör bättre öppnare än vad de gör borrmaskiner. :D
 
Svårt att tänka mig att den är bättre än vinkelslipen som handtaget härstammar från. ;-)
 
charta77 skrev:
Bosch kanske gör bättre öppnare än vad de gör borrmaskiner. :D
När maskinen gått sönder så rycker man loss handtaget och går och tar en öl eller nåt helt enkelt. ;)
 
  • Gilla
charta77
  • Laddar…
P
såhär ser min snickarbo ut för tillfället.. ser inte mycket ut för världen men det blir nog :p
 
  • IMG_5861.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anders 1920-tal och 6 till
  • Laddar…
pleqtiz skrev:
såhär ser min snickarbo ut för tillfället.. ser inte mycket ut för världen men det blir nog :p
Bod? Vilken underdrift! Fantastiska möjligheter med de ytorna.
 
Ja jävlar i hoppsan.... Det var verkligen en möjligheternas verkstad!!!
 
Fina lokaler! Tycker mig se en fyrkutterhyvel i bakgrunden? Även ett par Festool systainers?
 
vad är det för yta på den där? Ser ut som en trevlig storlek, ska bygga nytt snart och kan inte bestämma mig för hur stort jag ska bygga.
 
Thomas_snickare skrev:
vad är det för yta på den där? Ser ut som en trevlig storlek, ska bygga nytt snart och kan inte bestämma mig för hur stort jag ska bygga.
Det spelar ingen roll. Det kommer ändå bli för litet.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Och för att inte alla ska tro att det enbart finns stora utrymmen med fina verktyg prydligt upphängda skickar jag in några bilder på mitt utrymme. Flyttade in för ca 1,5 år sedan, började med att röja undan virke som var kvarlämnat så jag fick plats för en arbetsbänk och lite golvutrymme. Finns fortfarande ett utrymme längst in som jag inte har hunnit röja, tror jag såg en lite större elmotor under allt virke. :p


20120923_145938.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20120923_145954.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20120923_145922.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gillar den tomma verktygsväskan mitt på golvet, den liksom symboliserar hur man har det med verktyg.
Man skaffar lådor och väskor, men inte f-n är de där de ska vara.
 
Asså, jag har sett så många fina snickarbodar att ni måste få se min... Den é åt andra hållet alltså, jag lovar. Knatar ut och fotar lite.

Får väl poängtera att denna "snickarbod" har genererat ett kök fullt med ekluckor, ett rumsbord, en spegel, två sängbord, elementskydd on-mass, trappa i ek, 2st skjutdörrar med måtten 2400x900, skåpstommar och en massa annat. Bara för att försvara hur det ser ut, det finns möjligheter även om det är trångt.

Ja, jag vet precis var allt är :) !!

Denna bod skall generera ett stort köksbord med butterflyskivor innan jul och 4 st stolar, hoppas jag iafa.

Tillbaka inom timman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.