Håller på med den årliga storstädningen i garaget, kört ett lass med skit/spillolja/och bra och ha grejor som aldrig kommer komma till användning till tippen:)
 
Monterat ett fönsterparti på andra våningen, 2,7m x 2,3m och 200 kg. Känns grymt skönt att ha det på plats...
 
PCLarsson skrev:
Monterat ett fönsterparti på andra våningen, 2,7m x 2,3m och 200 kg. Känns grymt skönt att ha det på plats...
Jag har satt ett liknande på sjunde våningen! Fick skruva isär karm och allt därtill för att få upp det.
 
verktygsgurun skrev:
Jag har satt ett liknande på sjunde våningen! Fick skruva isär karm och allt därtill för att få upp det.
Mitt parti gick inte att skruva isär, så det blev att ställa upp byggställningen och ta fram kedjeblocket ;-)
 
Projekterat och ritat en extratoalett.
 
Hämtade traktorn och en kärra, på med gafflarna på minigrävaren och lastade sedan på allt överblivet virke som låg kvar på parkeringen efter renoveringen.
Var även en del ruttna stockar kvar och annat som bara var ivägen.
Tog sedan och rättade till gruset på parkeringen med planeringsskopan då den satt sig lite så det stod vatten på en del ställen.
Kändes jättelyxigt att parkera bilen intill staketet. :)
 
Lagade en rutten dörr som omväxling till ruttna fönster. (y) :thumbdown:

Ja, igår då. Fortsättning idag. :|
 
P
Börjat fixa till verkstan. Ställt undan arbetsbänken, så att jag kunde spackla väggen bakom. Snyggat till elen lite så att strömbrytaren sitter intill dörren och inte 48 cm i från den.
 
Mikael_L
Rivit ner köket.
Eller iaf delar av det.
 
Redan dax att bygga om? :eek:
 
Mikael_L
Hehe, japp rastlös som jag är ... ^^



Men det var egentligen så att:
Väggskåpen var i vägen när jag skulle dra ventilationen.
Det var för trångt mellan tak och väggskåp för att rymma en vent-kanal.
Skåpen satt lite för högt enligt hon som bestämmer, vilket jag också efter en tid inbillade mig stämmer.
Skåpen satt högre i överkant än högskåpsinredningen på andra väggen.
Ett bakstycke på ett väggskåp skulle bytas.

Så jag har alltså slitit ner skåpen för att åtgärda allt detta.
 
Idag har jag reglat klart för tilläggsisolering på sista gaveln samt hunnit med att isolera delar därav...
 
Målat ventilationshuvarna på taket för att hedja rosten som börjat äta lite i kanterna. Men egentligen är det fantastiskt, nästan 40 år gamla och bara mindre ytrost på ett par ställen och klimatet här på västkusten är ju inte helt snällt :)
 
Kletat fast en anslutningsmuff för kaminen i murstocken i tv-rummet, och en ventil ovanför eftersom den gamla hade rostat ihop.

Har testat dom flesta sorters kladd under renoveringen men detta var första gången jag använde puts och murbruk så det tog lite tid att få till det men det blev bra till slut.
Denna vintern kommer jag nog inte att behöva frysa då jag kommer att ha en 6kw Jötul kamin, en vedspis, en luftvärmepump och oljefyllda element. :)
 
Om man har ett sånt här vattenlås och det rinner väldigt dåligt genom det, till slut ledsnar man...
IMG_1686.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då försöker man ta bort pluggarna för att rensa lite.
IMG_1687.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Självklart går pluggen sönder, fyrkanten lossnar från gängorna.
Hur man än våldar o sliter rör sig INGET, förutom röret, som har okänd kvalitet under golvet....

Så tigersågen får göra sitt. Och ett nytt vattenlås monteras.
IMG_1690.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1691.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu rinner vattnet bort innan man stängt av det... :)
Tyvärr så händer det då inget på nybygget då detta var i vårat "byggboende"...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.