Mats skrev:
Om fasskenan blir så varm pga dålig kontaktering att man kan köra röksignalering ...
Då är det lite obra
Precis. Man är bortskämd när man jobbar med elektronik. I kraftsammanhang så är den magiska röken både större och argare! Inte bra om den läcker ut. ;)
 
  • Gilla
marcusen och 1 till
  • Laddar…
rgba skrev:
Såg något "snyggt" ;) på Tradera... [länk] Jag tror att denna platsar här...
Jisses....
 
Min polare höll på att riva ut sitt gamla kök och när jag kom på besök så hittade jag ett par schyssta detaljer. En koppling gömd bakom en smyg efter att tidigare ägare rivit en vägg. Samt en apparatinkoppling längre ner på samma vägg/smyg. "Kopplingsdosans" nedre rör är det övre röret i andra bilden... Inte bara en korkad hemmapulare utan en även fruktansvärt lat sådan som inte orkar skaffa en kopplingsdosa och ett VP-rör extra...
DSC00008.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC00009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stickan56
rgba skrev:
Såg något "snyggt" ;) på Tradera... [länk] Jag tror att denna platsar här...
Jag föreslår att alla mailar säljaren och berättar vad ni tycker om detta.:mad:

MVH Stickan
 
  • Gilla
yxis
  • Laddar…
Det är väl jättebra. Klipp av handskarna bara så har man en fin 3 fas kabel.
 
Stickan56 skrev:
Jag föreslår att alla mailar säljaren och berättar vad ni tycker om detta.:mad:

MVH Stickan
Det var enklare att anmäla annonsen. Gjorde det. Vi får väl se om det biter. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
yxis och 3 till
  • Laddar…
Anmälde också den. Gjorde det till blocket tidigare, skickade med lite info från elsäkerhetsverket också, så kanske de inser hur dumt det är med semko 17 :)
 
  • Gilla
yxis
  • Laddar…
Är det där ens Semko 17? Är inte dom ovala?
 
rgba skrev:
Såg något "snyggt" ;) på Tradera... [länk] Jag tror att denna platsar här...
Anmäld....
 
  • Gilla
yxis
  • Laddar…
Jag trodde att alla uttag av den typen hette Semko 17, och att de rektangulära var en modell som klarade mer A.
 
-PC- skrev:
Jag trodde att alla uttag av den typen hette Semko 17, och att de rektangulära var en modell som klarade mer A.
Det är fullt möjligt, jag vet inte, utan undrade bara :)
 
rgba skrev:
Såg något "snyggt" ;) på Tradera... [länk] Jag tror att denna platsar här...
sådant stoff som mardrömmar vävas av... eeeeewwwww...
 
peternicklas
-PC- skrev:
Anmälde också den. Gjorde det till blocket tidigare, skickade med lite info från elsäkerhetsverket också, så kanske de inser hur dumt det är med semko 17 :)
Anmäla, varför då??? En helt vanlig 3-faskabel från 80-talet, innan de ovala kom. Används dagligen runt om i Sverige.
 
"SEMKO-17 donen förbjöds den 1 januari 1993. Från den 1 januari 1994 gäller även förbudet försäljning av reservdelar till SEMKO-17 don. Detta förbud gäller även privatpersoner. Anledningen till förbudet var att flera personer hade dött på grund utav donen. De kan ha en dålig skyddsjordförbindelse och om det då blir något fel i donet blir höljet i metall spänningssatt."
 
  • Gilla
yxis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.