Det var bara efter ett tips som jag insåg att man kan använda sin iPhone som trådlöst modem till datorn. Funkar även med andra smartphones, fast det är krångligare.
 
ricebridge skrev:
Det var bara efter ett tips som jag insåg att man kan använda sin iPhone som trådlöst modem till datorn. Funkar även med andra smartphones, fast det är krångligare.
Inte krångligare. På en Android laddar du ner appen som heter "Wifi Hotspot" så trollas en ny kryssruta fram. Funkar skitbra på min SE Xperia. Väldigt enkel att använda. Brukar köra så mot Ipaddan i bilen och i båten.
 
MathiasS skrev:
Inte krångligare. På en Android laddar du ner appen som heter "Wifi Hotspot" så trollas en ny kryssruta fram. Funkar skitbra på min SE Xperia. Väldigt enkel att använda. Brukar köra så mot Ipaddan i bilen och i båten.
I JellyBean (Android 4.1.1) så finns det redan inbyggt. Bara att bocka i "Mobil WiFi-surfpunkt" sedan är det klart.
 
eviljava skrev:
I JellyBean (Android 4.1.1) så finns det redan inbyggt. Bara att bocka i "Mobil WiFi-surfpunkt" sedan är det klart.
Det kom nog redan inbyggt i 2.3, stödet har funnits ännu tidigare då med 3e-parts app som Mathias
 
ullberg
Som hängiven iPhone-användare måste jag ändå hålla med androidisterna, det är inte lättare med iPhone.

Finns dock en skillnad på plattformarnas tethering (som det heter): på android har funktionen funnits sedan urminnes tider, på iPhone är den relativt ny...

Tethering är en av Apples många medeltidsfasoner, och något som iPhoneanvändare talar (bör tala) tyst om i ställningakrigen ;)

/U
 
  • Gilla
A-Man_08 och 1 till
  • Laddar…
eviljava skrev:
I JellyBean (Android 4.1.1) så finns det redan inbyggt. Bara att bocka i "Mobil WiFi-surfpunkt" sedan är det klart.
Ja jag tror det funnits ett tag men menyn har inte synts. Appen visar bara menyn tror jag. Anyway, det fungerar väldigt bra.
 
miksil skrev:
Räckvidden på en fjärrkontroll till bilen ökar markant om man håller fjärrkontrollen mot tinningen eller mot hakan när man trycker på knapparna.
Ja, det har man ju provat många gånger. Men jag har aldrig hört någon vettig förklaring.
Att man håller nyckeln högre än normalt? Nja, man kan ju hålla nyckeln än högre men så långt bort från huvudet man når, och då funkar det inte.
 
JOW skrev:
Ja, det har man ju provat många gånger. Men jag har aldrig hört någon vettig förklaring.
Att man håller nyckeln högre än normalt? Nja, man kan ju hålla nyckeln än högre men så långt bort från huvudet man når, och då funkar det inte.
Det ska tydligen ha att göra med att skallbenet/kraniumet fungerar som nån typ av resonanslåda som gör att signalerna riktas mot det hållet du har ansiktet vänt mot. Fast jag tycker att det hade varit roligare om man kunde förklara det med ren magi! ;)

Sök på "Life Hacks" på YouTube så hittar ni massor av nyttiga tips!
 
Himmapularen skrev:
Jag råkade hålla inne öppningsknappen på fjärren till centrallåset på bilen efter att låset öppnats, vad händer då? Jo alla elrutorna körs ner samtidigt! Flitigt använt denna sommar när bilen stått i solen, vädrar ur värmen snabbt. :)
Värt att veta när det är sommar och varmt, i alla fall på senaste Passat modellen med dieselvärmare är det möjligt att ställa in den för att bara köra ventilation utan värme. Rätt skönt att slå på det innan man är vid bilen, fjärren når ju 500m så det går att slå på hyfsat långt innan man är framme.

När jag ändå pratar Passat, det går att ställa in så att högra backspegeln vrider ner automatiskt och visar trottoarkanten när man lägger in backväxeln. Borde finnas på dom flesta VW och Audi skulle jag tro.
 
JOW skrev:
Ja, det har man ju provat många gånger. Men jag har aldrig hört någon vettig förklaring.
Att man håller nyckeln högre än normalt? Nja, man kan ju hålla nyckeln än högre men så långt bort från huvudet man når, och då funkar det inte.
Det handlar om att man ger antennen i sändaren ett bättre jordplan och därmed bättre verkan. Ett problem i handhållna små sändare.
 
När jag ändå pratar Passat, det går att ställa in så att högra backspegeln vrider ner automatiskt och visar trottoarkanten när man lägger in backväxeln. Borde finnas på dom flesta VW och Audi skulle jag tro.
Hur ställer man in det?
 
MMR skrev:
Jag kan meddela att mitt BT5 har lagt av, bromsen fungerar inte längre, så ja, jag tror att du är något på spåren där.
Mmm,

Man kanske ska passa sig för att ge eller utnyttja tips som ges i denna tråd.
Funderar på att sätta lås på lådan där vi förvarar plastfolie och alufolie.
Tänk bara på deras hämnd, på natten kryper dom fram och alufolien lägger sig på någon gammal tandlagning och plastfolien lägger sig över mun o näsa...... :)
 
  • Gilla
TickyNucker och 2 till
  • Laddar…
Tryck på mittersta musknappen på en länk och den öppnas i en ny flik. Vet inte hur många gånger jag tryckt högra musknappen och sen välj ny flik innan jag fick detta berättat för mig.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pear4Life och 3 till
  • Laddar…
tsarraz skrev:
Tryck på mittersta musknappen på en länk och den öppnas i en ny flik. Vet inte hur många gånger jag tryckt högra musknappen och sen välj ny flik innan jag fick detta berättat för mig.
tips b på denna funktion: Går även att hålla inne CTRL samtidigt, inte alla möss som har klickbart scrollhjul.
 
nikasp
I Win7. Håll ner Ctrl och scrolla så zoomar man in och ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.