Haha :D Underbart.
 
Han borde skämmas;)
 
Skönt att DeWalt äntligen skärpt sig och bytt utseende på produkterna.
 
Varnar för en säljare på tradera som är riktigt skum.

Köpte en Leica Disto DXT på annnons av en helt ny säljare.
Personen skickade ett mycket proffsigt mail efteråt som var uppenbart kopierat eller skrivet av en erfaren säljare.
Jag har möjlighet att hämta varan då jag skulle till krokarna senare.

Fick då som svar att personen var på sitt lantsälle i en felstavad ort i Norra Sverige.
Kollade upp personen via ratsit och hon visade sig vara 97 år gammal!
Ringde och pratade med Tradera precis och dom sa också att det lät misstänksamt.

Säljarens användarnamn är: annatigerstr

http://www.tradera.com/leica-disto-dxt--auktion_302439_160908042

Bör kanske tillägga att jag inte betalat in några pengar till personen.
 
GustavGBG skrev:
Varnar för en säljare på tradera som är riktigt skum.

Köpte en Leica Disto DXT på annnons av en helt ny säljare.
Personen skickade ett mycket proffsigt mail efteråt som var uppenbart kopierat eller skrivet av en erfaren säljare.
Jag har möjlighet att hämta varan då jag skulle till krokarna senare.

Fick då som svar att personen var på sitt lantsälle i en felstavad ort i Norra Sverige.
Kollade upp personen via ratsit och hon visade sig vara 97 år gammal!
Ringde och pratade med Tradera precis och dom sa också att det lät misstänksamt.

Säljarens användarnamn är: annatigerstr

[länk]

Bör kanske tillägga att jag inte betalat in några pengar till personen.
Nu är kontot avaktiverat så det var tydligen en skojare
 
Varningslampa nr 1 är att det inte är en bild på det han säljer utan bara en bild tagen från nätet. Varningslampa två är att personen aldrig sålt något innan. Skulle själv aldrig buda på en sådan auktion, för hög risk helt enkelt. Gött du inte blev av med några pengar.
 
Jo det var därför jag väntade lite med att betala in pengarna.
Har även en kompis som bor i närheten så tanken var att han kunde hämta på plats om det verkade skumt.

Men det brukar bli billigare på sådana auktioner. Man får nästan se det som en kalkylerad risk.
 
http://www.tradera.com/bosch-gsr-18-v-li-43-gdr-18-v-li-combokit-auktion_302432_161826778

Han har "lånat" min bild som jag la upp här på forat för nån månad sen. Bilden visar GDR+GSB, han påstar att det är en GDR+GSR i original låda, combopack. Det finns inget combopack som passar i 136ans låda och kan ej därför heller vara original. Bilden visar den insats som jag själv tillverkat för att kunna ha maskinerna i en 136-lboxx. Anmält från min sida.
 
Redigerat:
  • Gilla
magnu och 1 till
  • Laddar…
jonahp skrev:
[länk]

Han har "lånat" min bild som jag la upp här på forat för nån månad sen. Bilden visar GDR+GSB, han påstar att det är en GDR+GSR i original låda, combopack. Det finns inget combopack som passar i 136ans låda och kan ej därför heller vara original. Bilden visar den insats som jag själv tillverkat för att kunna ha maskinerna i en 136-lboxx. Anmält från min sida.
Flera annonser ute och aldrig sålt en vara. Kommer nog inte bli bra detta...

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
Vad är skillnaden mellan GSR och GSB? Kan man se skillnaden med blotta ögat?
 
vojma skrev:
Vad är skillnaden mellan GSR och GSB? Kan man se skillnaden med blotta ögat?
Gsb har slagborr-funktion. Utseendemässigt är den 1cm längre, samt har en extra ring för slag/inte slag bakom momentväljaren.
 
vojma skrev:
Vad är skillnaden mellan GSR och GSB? Kan man se skillnaden med blotta ögat?
Gsr=skruvdragare utan slag. Gsb med slag.

Du ser skillnad på om funktionen finns eller ej.
 
Tack för det. Tänkte skicka några mail till säljaren och ställa några intrikata frågor...
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Ovan nämna "combokit" gick för 1905 +230 i frakt. Hoppas verkligen inte nån åker dit på't utan tradera varnar innan betalning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.