Sånt här är ju alltid lite mysko, behöver ju inte vara något skumt, men man undrar ju liksom hur det kommer sig att någon/några plötsligt har ett bagage fullproppad med verktyg till salu, utan lådor och tillbehör...

Skärmklipp.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sailorman
  • Laddar…
Får det bara till 15500, så 16300 vet inte jag hur han/hon får det till

Märkligt att man hux flux får en massa verktyg över.

Det kan ju vara en snickare som lägger ner och byter jobb, eller som har köpt nya grejor via firman men väljer att sälja avskrivet material privat för att "förenkla bokföringen".

Jag reagerar inte speciellt mycket på den annonsen, dom jag brukar reagera på är dom där det säljs flera maskiner av samma typ, t.ex. 5 skruvdragare och 3 tigersågar..

Får det bara till 16' själv, men paketpriset är 13'. Står inget om kvitton, det kan säkert finnas en bra förklaring, men ser skumt ut vid första anblicken.

Det är väl att dom ligger i skuffen på en bil som gör att man reagerar. Hade verktygen legat på ett bord eller golv så hade nog ingen sett det som skumt.

Nej, det märkligaste är väl att en människa som säljer grejer för 15000 inte orkar plocka ut dem ur bilen och rada upp dem inför fotograferingen.

Det blir lixom lite bakluckeloppis känsla över det hela känns inte som man köper grejer för 15 000

Japp

Men det hade varit smidigt ifall det var äkta.. hur ofta hade det inte varit smidigt med en borrhammare och skruvdragare i samma väska? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.